Problemy z mocą, spadek mocy
1, 2
Panowie Pomocy!
Mam problem z moja Mazda6, ktora kupilem 5miesiecy temu. Auto ma przebieg 66000mil i okolo miesiac temu zdecydowalem sie usunac DPF i przy okazji zrobic chip tuning. Po wyjeciu filtra czastek stalych auto wjechalo na hamownie i tu Zonk... zamiast 185KM bylo okolo 150
Zreszta mialem dziwne przeczucie, ze cos nie tak bo moj kolega ma Mazde z 2008r z sinikem 2.0D i jednego razu zrobilismy maly wyscig na trasie i roznica w przyspieszeniu miedzy nami byla bardzo mala...
Ludzie od Chiptuningu sprawdzili MAF sensor i EGR ale nic nie znalezli.
Zadzwonilem do AUTO JAKSA i powiedziano mi zebym sprawdzil kąt wychylenia łancucha.
Wspomnialem równiez, że troche bucha mi spod korka wlewu oleju uslyszalem, zeby nie zwlekac ani chwili i wymienic podkladki pod wtryskami. Przy okazji smok olejowy bedzie wyczyszczony i zastanawiam sie czy to pomoze i co dalej jezeli nie...
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie.
Mam problem z moja Mazda6, ktora kupilem 5miesiecy temu. Auto ma przebieg 66000mil i okolo miesiac temu zdecydowalem sie usunac DPF i przy okazji zrobic chip tuning. Po wyjeciu filtra czastek stalych auto wjechalo na hamownie i tu Zonk... zamiast 185KM bylo okolo 150
Zreszta mialem dziwne przeczucie, ze cos nie tak bo moj kolega ma Mazde z 2008r z sinikem 2.0D i jednego razu zrobilismy maly wyscig na trasie i roznica w przyspieszeniu miedzy nami byla bardzo mala...
Ludzie od Chiptuningu sprawdzili MAF sensor i EGR ale nic nie znalezli.
Zadzwonilem do AUTO JAKSA i powiedziano mi zebym sprawdzil kąt wychylenia łancucha.
Wspomnialem równiez, że troche bucha mi spod korka wlewu oleju uslyszalem, zeby nie zwlekac ani chwili i wymienic podkladki pod wtryskami. Przy okazji smok olejowy bedzie wyczyszczony i zastanawiam sie czy to pomoze i co dalej jezeli nie...
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie.
- Od: 14 wrz 2013, 17:17
- Posty: 9
- Skąd: GDAŃSK/UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 2009
U mnie mocy brakowalo juz przed wyjeciem DPFa. Potem ponownie z moim kolegom zrobilismy kolejna probe na trasie i tak jak powiedzieli mi ludzie ktorzy wyjmowali Dpf ze byli w stanie dodac jakies 7KM i moje auto pojechalo szybciej niz za pierwszym razem wiec jestem pewny ze problem z moca byl zanim Dpf zostal usuniety.
- Od: 14 wrz 2013, 17:17
- Posty: 9
- Skąd: GDAŃSK/UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 2009
To jedyne rzeczy jakie zostały do sprawdzenia to łańcuch rozrządu (rozciągnięcie), pompa wtryskowa (wycieki, ciśnienie), wtryski (czy leją, zawór przelewowy), turbo i jego sterowanie(stan łopatek po stronie gorącej i zimnej, mechanizm zmiennej geometrii łopatek) i zanieczyszczenie dolotu/głowicy. Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę dopisać.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Spadek ze 185 KM do 150 KM musi byc oznaką poważnej usterki. No chyba że samochód ma jedną pewną wadę, z którą ja się spotkałem przy swojej dawnej 6 GY. Moje stare GY miało z jakiś powodów podmieniony przez poprzedniego właściciela komputer silnika od słabszej wersji. Co prawda powoduje to wywalenie błędów bo nie zgadzają się tzw sumy kontrolne, ale to się da zatuszować. W innym przypadku jeżeli problemem nie jest sam komputer taki spadek mocy myślę że będzie pochodną usterki układu turbodoładowania (niekoniecznie samej turbiny).
Kolego ZAROZOOMIAŁY_RALF czy mógłbyś uzupełnić profil – może to nam co nieco ułatwić pomoc Tobie. Dlaczego usunąłeś DPF? Czy był uszkodzony? Czy dlatego, że cały czas zapalała Ci się kontrolka. Z opisu postu podajesz przebieg w milach czyli domyślam się że mieszkasz w UK. Czy jeździsz w dużym mieście jak Londyn lub podobnym? Pytam ponieważ też użytkuję takie samo auto. Poprzedni właściciel miał z filtrem problemy (dojazd do pracy 2km ). Ja mam do pracy 16 km i od czasu gdy auto kupiłem (użytkuję je z zaleceniami z forum) jeszcze nie widziałem kontrolki DPF (oprócz odpalania oczywiście) a auto ma przejechane ponad 130 tys. mil . Olej również nie przybywa nadmiernie. Może trzeba było najpierw pojechać na upgrade software PCM zanim wyciąłeś DPF......
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Powodem wyciecia DPF bylo glownie to, ze jezdze najczesciej po miescie i robie krotkie odcinki. Do pracy mam okolo 5km i codziennie woze moja dziewczyne do i z jej pracy i jest to moze 3km w obie strony.
Pozatym kilka razy zdazylo mi sie ze DPF zaczal mi sie wypalac wlasnie w drodze do mojej pracy.
Oleju mi przybylalo wiec to tez mialo znaczenie. Do czasu wyjecia DPFu tez jezdzilem tak jak sie powinno czyli nie zamulalem auta.
A teraz inna sprawa. Jak juz napisalem w innym watku wczoraj dowiedzialem sie, ze lancuch rozrzadu byl juz wymieniany 2RAZY...! Najpierw przy 38tys a potem przy 50tys mil. Teraz mam 66tys i mam wrazenie ze znowu sie rozciagnal.... W czwartek bede wiedzial na 100% bo mam umowiana wizyte w serwisie.
Pozatym kilka razy zdazylo mi sie ze DPF zaczal mi sie wypalac wlasnie w drodze do mojej pracy.
Oleju mi przybylalo wiec to tez mialo znaczenie. Do czasu wyjecia DPFu tez jezdzilem tak jak sie powinno czyli nie zamulalem auta.
A teraz inna sprawa. Jak juz napisalem w innym watku wczoraj dowiedzialem sie, ze lancuch rozrzadu byl juz wymieniany 2RAZY...! Najpierw przy 38tys a potem przy 50tys mil. Teraz mam 66tys i mam wrazenie ze znowu sie rozciagnal.... W czwartek bede wiedzial na 100% bo mam umowiana wizyte w serwisie.
- Od: 14 wrz 2013, 17:17
- Posty: 9
- Skąd: GDAŃSK/UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 2009
W takim razie zupelnie nie rozumie po co kupowales diesla na takie przebiegi.....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
To ze mam blisko do pracy nie oznacza ze robie male przebiegi. Przez 5misiecy przejechalem 6000mil wiec chyba nie az tak malo?
- Od: 14 wrz 2013, 17:17
- Posty: 9
- Skąd: GDAŃSK/UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 2009
no to raczej nie za wieleZAROZOOMIAŁY_RALF napisał(a):Przez 5misiecy przejechalem 6000mil
Witam,
czym może być spowodowany spadek mocy o ok. 25KM jak na załączonym wykresie oraz nietrzymanie (opadanie) momentu w zakresie 2200-3000RPM?
Pomiar na hamowni (moc na silniku) był przeprowadzany w grudniu 2013 i wówczas wyszło niecałe 180KM (Test 2), czyli blisko serii. Teraz pomiar był wykonywany 3-krotnie i zawsze wychodziło ok. 155KM (Test 3). Dodam, że wgrany jest program seryjny.
Przez ok. 2 tygodnie w grudniu/styczniu był program na 210KM, ale były problemy z zapychającym się DPFem, więc wróciłem do serii i problemy ustały. Ostatnio doskwierał mi brak mocy w stosunku do drugiego auta (Mazda 3 z tym samym silnikiem), więc podjechałem sprawdzić co i jak, no i wyszło, że jest wyraźnie słabiej niż seria.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
czym może być spowodowany spadek mocy o ok. 25KM jak na załączonym wykresie oraz nietrzymanie (opadanie) momentu w zakresie 2200-3000RPM?
Pomiar na hamowni (moc na silniku) był przeprowadzany w grudniu 2013 i wówczas wyszło niecałe 180KM (Test 2), czyli blisko serii. Teraz pomiar był wykonywany 3-krotnie i zawsze wychodziło ok. 155KM (Test 3). Dodam, że wgrany jest program seryjny.
Przez ok. 2 tygodnie w grudniu/styczniu był program na 210KM, ale były problemy z zapychającym się DPFem, więc wróciłem do serii i problemy ustały. Ostatnio doskwierał mi brak mocy w stosunku do drugiego auta (Mazda 3 z tym samym silnikiem), więc podjechałem sprawdzić co i jak, no i wyszło, że jest wyraźnie słabiej niż seria.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
hej,
Jeżeli masz wersję silnikową 180 KM to:
1. Jak dla mnie, to masz problem z maksymalnym momentem, czyli wstawaniem turbo... I to już wcześniej, przed zmianą oprogramowania. Chyba, że modziłeś swoją Madzię. W poprawnej charakterystyce maximum powinno już być przy 1800 rpm... nie przy 2300 rpm...
2. Reszta podejrzewam, że wgrany jest program od serii, ale chyba tej ze 160 konnej Mazdy... dlaczego?
poprawne wartości dla silnika R2
– 180 KM
moc: 178 KM / 3500 rpm
moment: 400Nm / 1800 rpm
– 160 KM
moc: 161 KM / 3500 rpm
moment: 360 Nm ' 1800 rpm
U ciebie występuje mieszanka...
Czy masz pewność, że przywrócono Madzi poprawny (czytaj: oryginalny) program?
Jeżeli masz wersję silnikową 180 KM to:
1. Jak dla mnie, to masz problem z maksymalnym momentem, czyli wstawaniem turbo... I to już wcześniej, przed zmianą oprogramowania. Chyba, że modziłeś swoją Madzię. W poprawnej charakterystyce maximum powinno już być przy 1800 rpm... nie przy 2300 rpm...
2. Reszta podejrzewam, że wgrany jest program od serii, ale chyba tej ze 160 konnej Mazdy... dlaczego?
poprawne wartości dla silnika R2
– 180 KM
moc: 178 KM / 3500 rpm
moment: 400Nm / 1800 rpm
– 160 KM
moc: 161 KM / 3500 rpm
moment: 360 Nm ' 1800 rpm
U ciebie występuje mieszanka...
Czy masz pewność, że przywrócono Madzi poprawny (czytaj: oryginalny) program?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Samochód mam praktycznie od nowości (roczne demo z polskiego salonu, Sport 185KM) i faktycznie wydaje mi się, że wcześniej chodziło to lepiej, ale w ASO na gwarancji wgrywali bodaj 2x nowe oprogramowanie (raz z uwagi na akcję serwisową z łańcuchem). Pomyślałem wtedy, że dali "bezpieczniejszą" charakterystykę.
Więc z tym późniejszym momentem to było już wcześniej, ale nie przeszładzało mi to jakoś bardzo jak jeździłem w zakresie 2000-3000 obr/min. Dopiero jak kupiliśmy dla żony Mazdę 3 2.2 185KM to różnica była bardzo widoczna – tam nie dość że zbierało się wcześniej to jeszcze ciągnęło wyraźnie lepiej.
Porównywałem swój wykres Test 2 z wykresem zupełnie innej Mazdy 6 2.2 185KM (chyba wtedy była jeszcze na gwarancji, bo dali boxa) dostępny na stronie Vtech i o dziwo był dość podobny do mojego http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-6-II-2.2-MZR-CD-136kW-185KM – max. moment przy 2100 obr/min. Pomyślałem – widocznie w nowych (oryginalnych) programach ustawili go wyżej. Mam też wrażenie, że u mnie problem gorszej charakterystyki narastał z czasem.
Niestety nie mam 100% pewności jaki program został wgrany przy przywracaniu. Oczywiście pytałem, ale zapewniono mnie że mój oryginalny zarchiwizowany na serwerze. Tak czy inaczej ten moment chyba nie powinien tak spadać w zakresie 2.200-3000?
Więc z tym późniejszym momentem to było już wcześniej, ale nie przeszładzało mi to jakoś bardzo jak jeździłem w zakresie 2000-3000 obr/min. Dopiero jak kupiliśmy dla żony Mazdę 3 2.2 185KM to różnica była bardzo widoczna – tam nie dość że zbierało się wcześniej to jeszcze ciągnęło wyraźnie lepiej.
Porównywałem swój wykres Test 2 z wykresem zupełnie innej Mazdy 6 2.2 185KM (chyba wtedy była jeszcze na gwarancji, bo dali boxa) dostępny na stronie Vtech i o dziwo był dość podobny do mojego http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mazda-6-II-2.2-MZR-CD-136kW-185KM – max. moment przy 2100 obr/min. Pomyślałem – widocznie w nowych (oryginalnych) programach ustawili go wyżej. Mam też wrażenie, że u mnie problem gorszej charakterystyki narastał z czasem.
Niestety nie mam 100% pewności jaki program został wgrany przy przywracaniu. Oczywiście pytałem, ale zapewniono mnie że mój oryginalny zarchiwizowany na serwerze. Tak czy inaczej ten moment chyba nie powinien tak spadać w zakresie 2.200-3000?
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Masz wykres mocy i momentu takiego silnika w dziale tuning... popatrz na jego przebieg...
Taki ksztalt powinien byc u ciebie...
Sprawdz sterowanie turbina , podcisnienia...
tapatalk
Taki ksztalt powinien byc u ciebie...
Sprawdz sterowanie turbina , podcisnienia...
tapatalk
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Auto było dokładnie sprawdzane parę dni temu w zaufanym serwisie Mazdy (nie ASO) i nic niepoprawnego z ww. elementów nie stwierdzono (oczywiście pokazywałem załączony wykres przed samą diagnostyką).
Podejrzewają zapchany DPF (szególnie jeśli zapychał się przy mocniejszym programie).
I teraz pytanie co zrobić? Rozważam usunięcie, szczególnie, że wróciłem do pomysłu podkręcenia auta mimo że wcześniej się sparzyłem.
Podejrzewają zapchany DPF (szególnie jeśli zapychał się przy mocniejszym programie).
I teraz pytanie co zrobić? Rozważam usunięcie, szczególnie, że wróciłem do pomysłu podkręcenia auta mimo że wcześniej się sparzyłem.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
GreGM napisał(a):Podejrzewają zapchany DPF
tutaj ECU by Tobie to jasno i szybko pokazało... lub choćby odczyty czujników filtra DPF...
popatrz na poprawny przebieg i porównaj ze swoim...
nie sądzę, aby usunięcie filtra DPF rozwiązało Twój problem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki za wykres. Prawdopodobnie taki jest w aucie żony (Mazda 3 2.2 185KM).
U mnie z kolei dwa serwisy twierdzą, że turbo jest OK.
Dodam też, że w grudniu miałem czyszczony przepływomierz, a w styczniu EGR.
Dodatkowo serwis tuningowy twierdzi, że na podniesionej mocy (tylko zmiana mapy paliwowej) nigdy w tych Mazdach 2.2 nie zapychało im DPFa, a tak było u mnie, przez co zmuszony byłem wrócić do "serii" (tylko jak widać w gorszym wydaniu..). Twierdzą, że to jakiś dziwny przypadek :/
Załączam diagnostykę Forscanem – tylko tyle jestem w stanie sam wykonać.
(Mogę też podać odczyty innych parametrów bez/przy obciążeniu, ale musiałbym dostać jakieś wskazówki na co zwracać uwagę.)
U mnie z kolei dwa serwisy twierdzą, że turbo jest OK.
Dodam też, że w grudniu miałem czyszczony przepływomierz, a w styczniu EGR.
Dodatkowo serwis tuningowy twierdzi, że na podniesionej mocy (tylko zmiana mapy paliwowej) nigdy w tych Mazdach 2.2 nie zapychało im DPFa, a tak było u mnie, przez co zmuszony byłem wrócić do "serii" (tylko jak widać w gorszym wydaniu..). Twierdzą, że to jakiś dziwny przypadek :/
Załączam diagnostykę Forscanem – tylko tyle jestem w stanie sam wykonać.
(Mogę też podać odczyty innych parametrów bez/przy obciążeniu, ale musiałbym dostać jakieś wskazówki na co zwracać uwagę.)
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
wtryski i reszta wydaje się oki...
Jak napisałem wcześniej:
...sprawdz dlaczego turbo wstaje z takim opóźnieniem...
Jak napisałem wcześniej:
...sprawdz dlaczego turbo wstaje z takim opóźnieniem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6