Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
Normalnie,ale wtedy chyba tez tak stały tylko takie złudzenie bylo bo stał na mocnym spadzie.ryjem w dol. ważne ze na razie cisza:–)
Mam wrażenie ze nawet większe znaczenie miało tym razem opuszczania powolne auta zeby sie springi dobrze ułożyły w lozach.
W środę sworznie wymieniam i mam nadzieję koniec perypetii.
THX Wszystkim za porady.
Wysyłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Mam wrażenie ze nawet większe znaczenie miało tym razem opuszczania powolne auta zeby sie springi dobrze ułożyły w lozach.
W środę sworznie wymieniam i mam nadzieję koniec perypetii.
THX Wszystkim za porady.
Wysyłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Czy jakieś elementy z innych mazdach są identyczne (tuleje,sworznie, gumy, itp.) ?
Jaki jest koszt sprężyn obniżających bądź gwintu do BJtek?
Możecie mi jeszcze napisać co jest czym z tego obrazka?
4 to z pewnością gumy stabilizatora
- Od: 4 wrz 2010, 14:10
- Posty: 43
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F BJ DiTD 00
CreaLive napisał(a):4 to z pewnością gumy stabilizatora

1 -wahacze wleczone wzdłużne
2-wahacze poprzeczne
5- gumy wahacza j/w
3-j/w
sprężyny HR-40 ok 1200zł
Jamehy ok 500zł ale są opinie że auto przodem stoi wyzej niz tyłem
gwint ok 1300-1800zł
http://www.mapet-tuning.com/sklep/mazda ... e504irj0h0


Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Dzięki za odpowiedź, a czy ktoś przerabiał temat poliuretanowych tulei w BJ ?
W firmie, do której mam zaufanie nie mają okurat do 323 nic. http://www.poliuretan.olkusz.pl/
A uziemianie samochodu by wysłać im stare tuleje na formę mi się nie widzi
Gdzieś indziej dostanę ?
W firmie, do której mam zaufanie nie mają okurat do 323 nic. http://www.poliuretan.olkusz.pl/
A uziemianie samochodu by wysłać im stare tuleje na formę mi się nie widzi
Gdzieś indziej dostanę ?
- Od: 4 wrz 2010, 14:10
- Posty: 43
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F BJ DiTD 00
Witam
Panowie używający sprężyn progresywnych ...czy wiecie jak one działają?
Na czym polega progresja i jak ona objawia się na samochodzie w czasie jazdy?
Po przeczytaniu kliku ostatnich stron tego wątku odnoszę wrażenie, że niektórzy powinni nieco poczytać teorii.
Cofnijcie się kilka stron (post z 25 listopada), gdzie jeden z kolegów (Bo_Lo) na zdjęciu pokazuje ładnie "złożoną " (zwoje leżą na sobie) część sprężyny. Przecież to nie pracuje, mówię o zwojach leżących na sobie. Dlaczego zwoje leżą na sobie tego nie wiem, ale można pogdybać:
1) sprężyny poprostu są już wymęczone
2) sprężyny nie są przeznaczone do tego wozu
3) sprężyny są do tego wozu, ale wóz z jakiś przyczyn jest zbyt ciężki.
4) .....popełniono błąd podczas dobierania lub regulacji innych elementów
Jeśli część progresywna jest "złożona" cały czas, to równie dobrze można założyć twarde sprężyny liniowe, nie będzie różnicy w pracy zawieszenia...a i może będzie taniej.
Panowie, pooglądajcie sobie różne sprężyny, zobaczcie jak są wykonane. Poszukajcie odpowiedzi dlaczego tak się różną.
Czasami zwoje są w jednym miejscu gęstsze, w innym rzadsze, czasami sprężyna jest wykonana z "drutu" o różnej średnicy, niektóre sprężyny można założyć odwrotnie bez żadnych konsekwencji a inne nie...itd. DLACZEGO?
Panowie używający sprężyn progresywnych ...czy wiecie jak one działają?
Na czym polega progresja i jak ona objawia się na samochodzie w czasie jazdy?
Po przeczytaniu kliku ostatnich stron tego wątku odnoszę wrażenie, że niektórzy powinni nieco poczytać teorii.
Cofnijcie się kilka stron (post z 25 listopada), gdzie jeden z kolegów (Bo_Lo) na zdjęciu pokazuje ładnie "złożoną " (zwoje leżą na sobie) część sprężyny. Przecież to nie pracuje, mówię o zwojach leżących na sobie. Dlaczego zwoje leżą na sobie tego nie wiem, ale można pogdybać:
1) sprężyny poprostu są już wymęczone
2) sprężyny nie są przeznaczone do tego wozu
3) sprężyny są do tego wozu, ale wóz z jakiś przyczyn jest zbyt ciężki.
4) .....popełniono błąd podczas dobierania lub regulacji innych elementów
Jeśli część progresywna jest "złożona" cały czas, to równie dobrze można założyć twarde sprężyny liniowe, nie będzie różnicy w pracy zawieszenia...a i może będzie taniej.
Panowie, pooglądajcie sobie różne sprężyny, zobaczcie jak są wykonane. Poszukajcie odpowiedzi dlaczego tak się różną.
Czasami zwoje są w jednym miejscu gęstsze, w innym rzadsze, czasami sprężyna jest wykonana z "drutu" o różnej średnicy, niektóre sprężyny można założyć odwrotnie bez żadnych konsekwencji a inne nie...itd. DLACZEGO?
- Od: 31 sie 2007, 21:14
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GF FS
Zadne z powyzszych.to ze leza na sobie to calkiem normalne.nowe tez tak maja.podejrzewam ze te zwoje co leza na sobie to pracuja dopiero jk auto sie unosi np na hopce.
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jeżeli zwoje sprężyny nie usiadłyby pod naciskiem 1,5 tony masy auta, to właśnie oznaczałoby, że są betonowe i że nie pracują. Tak właśnie działają sprężyny progresywne.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Witam. Chcę obniżyć Mazdę 6 koła są 215/45/17 ET 48 sprężyny by były eibach -30mm przód i tył ale patrząc na koła i nadkola wydaje mi się że będzie to obcierać, czy mylne mam spostrzeżenie 


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
To
Dzięki


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Mogli byście mi wyjaśnić o co chodzi w obciążeniu osi przedniej i tylnej, tz. sprężyny obniżające mają 1040 tył 1010 a inne mają 1050 tył 1010. Na tablice (pod maską) jest 985 a tył 970 czyli wnioskuje że sprężyny 1040 tył 1010 będą pasowały ? no chyba że coś pominąłem
Dzięki za pomoc 

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
to jest rozkład masy maksymalnej auta na poszczególne osie
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Witam wszystkich 
Mam mazdę 323f Ba z silnikiem o pojemności 1.5. Chciałbym ją trochę obniżyć
Mam trochę wątpliwości gdyż wyczytałem ,że przy masie silnika z5 i przy obniżeniu -40/40 przód stoi wyżej niż przy wersji 2.0
Chciałbym uzyskać odpowiedź ,czy sprężyny firmy mts, jamex , fk są wgl godne uwagi . Madzia ma służyć do normalnego przemieszczania się po mieście .
I czy lepiej zainwestować w obniżenie 40/40 czy 60/40 ?
Znalazłem takie oferty :
http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 00104.html
http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 49194.html
http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-maz ... 25550.html
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-m ... 04542.html
Pozdrawiam
Mam mazdę 323f Ba z silnikiem o pojemności 1.5. Chciałbym ją trochę obniżyć
Chciałbym uzyskać odpowiedź ,czy sprężyny firmy mts, jamex , fk są wgl godne uwagi . Madzia ma służyć do normalnego przemieszczania się po mieście .
I czy lepiej zainwestować w obniżenie 40/40 czy 60/40 ?
Znalazłem takie oferty :




Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2013, 20:09
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 1997r
danopedoen – witaj na Forum.
Temat obniżania auta itp bardziej pasuje do działu o Tunningu więc też tam go przenoszę.
Proszę na przyszłość zwracać uwagę, gdzie zakładasz tematu.
Temat obniżania auta itp bardziej pasuje do działu o Tunningu więc też tam go przenoszę.
Proszę na przyszłość zwracać uwagę, gdzie zakładasz tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
jak bym dał 60/40 bo to lekki silniczek
Buuu... Mazdy już nie ma...
pamiętaj że seryjne amorki nie wytrzymają długo -60. Max to jest -40 dla serii.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Seria przystosowana pod 4/4, ale śmigają na 6/4 i takie bym wziął, chociaż z drugiej strony wolałbym dołożyć kilka złociszy i kupić markowe Apex'y
BA siada zacnie na nich.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje