Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Bo_Lo » 20 sty 2014, 15:51

Normalnie,ale wtedy chyba tez tak stały tylko takie złudzenie bylo bo stał na mocnym spadzie.ryjem w dol. ważne ze na razie cisza:–)
Mam wrażenie ze nawet większe znaczenie miało tym razem opuszczania powolne auta zeby sie springi dobrze ułożyły w lozach.
W środę sworznie wymieniam i mam nadzieję koniec perypetii.
THX Wszystkim za porady.

Wysyłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez CreaLive » 2 lut 2014, 17:55

tylna belka mazda 323f BJ.png
Przeszukiwałem forum pod kątem informacji o zawieszeniu w 323F BJ.
Czy jakieś elementy z innych mazdach są identyczne (tuleje,sworznie, gumy, itp.) ?
Jaki jest koszt sprężyn obniżających bądź gwintu do BJtek?

Możecie mi jeszcze napisać co jest czym z tego obrazka?
4 to z pewnością gumy stabilizatora :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez Bo_Lo » 2 lut 2014, 18:22

CreaLive napisał(a):4 to z pewnością gumy stabilizatora
<spoko>
1 -wahacze wleczone wzdłużne
2-wahacze poprzeczne
5- gumy wahacza j/w
3-j/w
sprężyny HR-40 ok 1200zł
Jamehy ok 500zł ale są opinie że auto przodem stoi wyzej niz tyłem
gwint ok 1300-1800zł
http://www.mapet-tuning.com/sklep/mazda ... e504irj0h0
http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan ... 15488.html
http://allegro.pl/apex-sprezyny-obnizaj ... 63329.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez CreaLive » 3 lut 2014, 22:31

Dzięki za odpowiedź, a czy ktoś przerabiał temat poliuretanowych tulei w BJ ?

W firmie, do której mam zaufanie nie mają okurat do 323 nic. http://www.poliuretan.olkusz.pl/
A uziemianie samochodu by wysłać im stare tuleje na formę mi się nie widzi :|
Gdzieś indziej dostanę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez Bartg » 3 lut 2014, 23:01

Raczej nie, pozostaje wysłać swoje, albo się wykosztować i kupić najtańsze nowe i wysłać.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez AsterixGal » 1 mar 2014, 19:39

Witam
Panowie używający sprężyn progresywnych ...czy wiecie jak one działają?
Na czym polega progresja i jak ona objawia się na samochodzie w czasie jazdy?
Po przeczytaniu kliku ostatnich stron tego wątku odnoszę wrażenie, że niektórzy powinni nieco poczytać teorii.
Cofnijcie się kilka stron (post z 25 listopada), gdzie jeden z kolegów (Bo_Lo) na zdjęciu pokazuje ładnie "złożoną " (zwoje leżą na sobie) część sprężyny. Przecież to nie pracuje, mówię o zwojach leżących na sobie. Dlaczego zwoje leżą na sobie tego nie wiem, ale można pogdybać:
1) sprężyny poprostu są już wymęczone
2) sprężyny nie są przeznaczone do tego wozu
3) sprężyny są do tego wozu, ale wóz z jakiś przyczyn jest zbyt ciężki.
4) .....popełniono błąd podczas dobierania lub regulacji innych elementów
Jeśli część progresywna jest "złożona" cały czas, to równie dobrze można założyć twarde sprężyny liniowe, nie będzie różnicy w pracy zawieszenia...a i może będzie taniej.

Panowie, pooglądajcie sobie różne sprężyny, zobaczcie jak są wykonane. Poszukajcie odpowiedzi dlaczego tak się różną.
Czasami zwoje są w jednym miejscu gęstsze, w innym rzadsze, czasami sprężyna jest wykonana z "drutu" o różnej średnicy, niektóre sprężyny można założyć odwrotnie bez żadnych konsekwencji a inne nie...itd. DLACZEGO?
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez Bo_Lo » 1 mar 2014, 20:04

Zadne z powyzszych.to ze leza na sobie to calkiem normalne.nowe tez tak maja.podejrzewam ze te zwoje co leza na sobie to pracuja dopiero jk auto sie unosi np na hopce.

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez zemoj » 2 mar 2014, 13:10

Jeżeli zwoje sprężyny nie usiadłyby pod naciskiem 1,5 tony masy auta, to właśnie oznaczałoby, że są betonowe i że nie pracują. Tak właśnie działają sprężyny progresywne.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez JapanBA » 2 mar 2014, 21:42

AsterixGal ale ty stary bajki piszesz... jak z asterixa <glupek2> hahaha hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Danmazda » 15 mar 2014, 00:29

Witam. Chcę obniżyć Mazdę 6 koła są 215/45/17 ET 48 sprężyny by były eibach -30mm przód i tył ale patrząc na koła i nadkola wydaje mi się że będzie to obcierać, czy mylne mam spostrzeżenie <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 15 mar 2014, 09:47

mylne, u mnie i u wielu to bangla :) dodatkowo mam laczki 225/45 więc bez obaw zakładaj.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 15 mar 2014, 14:16

danmazda napisał(a):wydaje mi się że będzie to obcierać

Nie będzie :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Danmazda » 15 mar 2014, 20:05

To <spoko> Dzięki
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Danmazda » 24 mar 2014, 01:43

Mogli byście mi wyjaśnić o co chodzi w obciążeniu osi przedniej i tylnej, tz. sprężyny obniżające mają 1040 tył 1010 a inne mają 1050 tył 1010. Na tablice (pod maską) jest 985 a tył 970 czyli wnioskuje że sprężyny 1040 tył 1010 będą pasowały ? no chyba że coś pominąłem :D Dzięki za pomoc :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Bartoliniusz » 24 mar 2014, 15:35

to jest rozkład masy maksymalnej auta na poszczególne osie
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez danopedoen » 1 kwi 2014, 14:41

Witam wszystkich :)
Mam mazdę 323f Ba z silnikiem o pojemności 1.5. Chciałbym ją trochę obniżyć :D Mam trochę wątpliwości gdyż wyczytałem ,że przy masie silnika z5 i przy obniżeniu -40/40 przód stoi wyżej niż przy wersji 2.0
Chciałbym uzyskać odpowiedź ,czy sprężyny firmy mts, jamex , fk są wgl godne uwagi . Madzia ma służyć do normalnego przemieszczania się po mieście .
I czy lepiej zainwestować w obniżenie 40/40 czy 60/40 ?
Znalazłem takie oferty :
http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 00104.html
http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 49194.html
http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-maz ... 25550.html
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-m ... 04542.html
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 20:09
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2014, 08:05

danopedoen – witaj na Forum.

Temat obniżania auta itp bardziej pasuje do działu o Tunningu więc też tam go przenoszę.

Proszę na przyszłość zwracać uwagę, gdzie zakładasz tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MX6-CZARNY » 2 kwi 2014, 17:56

jak bym dał 60/40 bo to lekki silniczek
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Bartoliniusz » 2 kwi 2014, 18:07

pamiętaj że seryjne amorki nie wytrzymają długo -60. Max to jest -40 dla serii.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez wilusjdm » 4 kwi 2014, 10:14

Seria przystosowana pod 4/4, ale śmigają na 6/4 i takie bym wziął, chociaż z drugiej strony wolałbym dołożyć kilka złociszy i kupić markowe Apex'y <spoko> BA siada zacnie na nich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje