Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez em_dzej » 1 kwi 2014, 06:37

AloHa

No i gitara <faja>
Mów mi tu szybko gdzie ten buzer od pasów widać , bo ponoć gdzieś własnie tam od tyłu zegarów .
Czy to aby ten czarny duży cylinder nad obrotami ?? ??
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 1 kwi 2014, 10:26

NIEBO! napisał(a): Czy dużo trzeba rozebrać żeby dostać się do tego PCV?

Trzeba zdemontować Kolektor dolotowy trzyma sie na 8 srubach jest gdzieś pokazane co i jak ,nie pamietam gdzie ale jest :) .
Wielki szacum za bardzo dokładną fotorelacje z podświetlenie <spoko> <piwo>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mądry » 1 kwi 2014, 14:46

NIEBO! napisał(a):mądry znów mnie zmotywował do działania

wiele nie trzeba by Cię pchnąć do działania <czarodziej>
Jeśli chodzi o efekt to co tu wiele mówić.... Dla mnie bomba <spoko>
Ja u siebie mam w planach zrobić podobnie tylko dodatkowo wymienione zostaną diody podświetlania wskazówek, czyli podświetlanie tarcz białe a wskazówek czerwone (obecne jest jakieś bursztynowe ;) )
NIEBO! napisał(a):Mowa oczywiście o CRUISE MAIN.

Co do tej kontrolki to byłem szybszy od Ciebie :P , zmieniłem ją zaraz po zakupie auta bo nie mogłem na nią patrzeć <oczy> . A zmieniłem sobie kolorek tej kontrolki na zielony, identyczny jak przy kontrolce CRUISE.
Jeszcze raz, jak dla mnie super to wygląda. Gratuluję <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2014, 17:56

Dziękuję wszystkim za odzew :) <spoko>

rafalmazda6 napisał(a):zacne podświetlenie <spoko>
Wiem <skromniś> hahaha <glupek2>

Socyopatic napisał(a):Wiem, że wiele osob sie tym białym podswietleniem tutaj jara ale zupełnie nie rozumiem czemu :P tylko dlatego że tak robia w kilku nowszych autach?
Nie, po prostu wygląda lepiej <lol> hahaha <lol>

Socyopatic napisał(a):duzo pracy włozone i za to szacunek,
Wcale nie tak dużo – więcej było cykora, że można coś zepsuć, skasuje się przebieg, przestanie działać prędkościomierz itd, ale trza być twardym, a nie miętkim <lol> Nic chyba nie poradzisz na to, że ludziom podoba się takie podświetlenie. <głaszcze> Mnie doszły słuchy, że ludzie chcą zmieniać na niebieskie i wówczas chyba nawet mi by nie pasowało (czerwona skala od obrotów będzie wówczas fioletowa <co?> <oczy> ), ale nie widziałem, więc oceny nie dam. Każdy lubi coś innego, gdybym się zdecydował na niebieskie to wiem że musiałbym wymienić totalnie wszystko, a białe zegary to jak dla mnie zmiana neutralna.

Mandey napisał(a):niebieskie immo i cruise, a do tego zielone cruise main (co powinno być w standardzie zielone, bo to przecież funkcja, a nie błąd :|) i kierunki oczywiście :D
Dzięki! <spoko> Właśnie dlatego to zmieniłem! Porażka z tym CRUISE MAIN była :| To kiedy zmieniasz u siebie, Mandey? :) Bo chyba długo nie wytrzymasz <lol>

Lemoniadowy napisał(a):Jak dla mnie bomba ;D ja bym sie nie odwazyl na taka modyfikacje
Jak się podoba to czemu nie? Nie cykaj! :D :D :D

em_dzej napisał(a):No i gitara <faja>
Mów mi tu szybko gdzie ten buzer od pasów widać , bo ponoć gdzieś własnie tam od tyłu zegarów .
No nie szukałem go, ale potwierdzam, że wg mojej wiedzy wskazujesz na właściwy element – to jest BUZZER i chyba jedyny zatem skoro dźwięk dochodzi zza deski to będzie to jego sprawka. Chcesz go w GEJSZY totalnie unieszkodliwić czy tylko przyciszyć? :D

brodaM6 napisał(a):Trzeba zdemontować Kolektor dolotowy trzyma sie na 8 srubach jest gdzieś pokazane co i jak ,nie pamietam gdzie ale jest :) .
Muszę zatem poszukać...

brodaM6 napisał(a):Wielki szacum za bardzo dokładną fotorelacje z podświetlenie <spoko> <piwo>
Drobiazg :) Niech służy wszystkim :)

mądry napisał(a): dodatkowo wymienione zostaną diody podświetlania wskazówek, czyli podświetlanie tarcz białe a wskazówek czerwone (obecne jest jakieś bursztynowe ;) )
Masz rację, jak wymieniałem to nie miałem czerwonych w tym rozmiarze i zostawiłem żeby pasowało do pozostałego bursztynu (a jeszcze trochę tego jest) i aż tak mnie nie drażniło jak CRUISE MAIN

mądry napisał(a):zmieniłem ją zaraz po zakupie auta, bo nie mogłem na nią patrzeć <oczy> .
Jakoś mnie to nie dziwi <lol>

mądry napisał(a): identyczny jak przy kontrolce CRUISE.
Ciekawe skąd wziąłeś taką zielono-żółtą :) Swoją drogą te bursztynowe sobie zostawiłem na przyszłość, bo dostać taką temperaturę barwną to chyba ciężko :)

mądry napisał(a):Jeśli chodzi o efekt to co tu wiele mówić.... Dla mnie bomba <spoko>
Już wystarczy <zawstydzony> :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez mmarcis4 » 1 kwi 2014, 18:14

NIEBO! napisał(a):Nie, po prostu wygląda lepiej

Jak dla mnie oryginalne wygląda lepiej,no ale to kwestia gustu.
W Nissanie miałem białe i w Mazdzie o wiele lepiej mi się widzi to niby czerwone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez em_dzej » 1 kwi 2014, 18:27

NIEBO! napisał(a):Chcesz go w GEJSZY totalnie unieszkodliwić czy tylko przyciszyć?


Wyciszyć , nich sobie pika ale nie tak agresywnie bo mnie strzela :|
jak się uda to wstawię jakiś mały potencjometr , jak nie to zakleję dziada
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2014, 22:14

mmarcis4 napisał(a):W Nissanie miałem białe i w Mazdzie o wiele lepiej mi się widzi to niby czerwone.

Jednak cofam co powiedziałem – widziałem już kiedyś niebieskie tylko mam sklerozę i zapomniałem, że bartes76 ma takie :)

Obrazek

Tylko, że poszedł po całości <uklon> i dlatego to jakoś wygląda <spoko> Na pewno było sporo zabawy z wyświetlaczem radia <wow> Jak widać dla każdego coś dobrego <lol>


em_dzej napisał(a): jak nie to zakleję dziada
Ja tak muuusiałem zrobić od pikacza cofania – przecież nie szło się skupić na manewrze ... jakby ktoś pałą po głowie naparzał. Też zakleiłem <zawstydzony>... mało profesjonalne, ale proste i skuteczne <lol> <spoko>

Proponuję zmianę tematu. Wszyscy teraz trąbią o zmianie opon na letnie ... ja też tydzień temu zmieniłem zimowe 16 na letnie 17 i znów jest jak tramwajem ... twardo i jak po szynach (czyt. koleinach) <lol> , ale stwierdziłem że w tym sezonie nie kupuję nowych opon i dobiję jeszcze moje Pirelli PZero Nero 215/45R17 91Y

Tylko pytanie mam do Was speców już na przyszły rok, bo już teraz się głowiłem czy lepiej / gorzej pozostać przy 215 czy iść w 225? Jaki to ma wpływ? Duży? Nie duży? I na co najbardziej? bo ceny podobne w zależności od modelu ... wolałbym żeby opona trochę więcej wystawała, więc przy 225 będzie chyba lepiej z rantem choć to pewnie też zależy od modelu opony ... i bądź tu mądrym :P <lol> Duży wpływ na spalanie? Pewnie nie, bo w końcu to tylko / aż 10mm i na spalanie "opony" ma chyba bardziej wpływ rzeźba bieżnika niż szerokość?!? Na tabliczce homologacji niby 215/45 R17 ... ale bardzo dużo osób na forum ma na tych felgach jednak 225 ... z czego to wynika? No bo chyba nie lans, ani nie przypadek... chęć większej przyczepności? Przecież tu chyba ma znaczenie jakość i prędkość opony i przede wszystkim wysokość bieżnika, a nie te 10mm ... chyba że się bardzo mylę. Doradzicie? <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez rclmati » 1 kwi 2014, 22:25

Bierz 215, ja zmieniłem 205/55/16 na 215/45/16 i poniekąd żałuję, troszkę gorzej przyspiesz i w koleniach gorzej się prowadzi, za to łuki pokonuję pewniej.

Dopisano 1 kwi 2014, 22:25:

Bierz 215, ja zmieniłem 205/55/16 na 215/45/16 i poniekąd żałuję, troszkę gorzej przyspiesz i w koleniach gorzej się prowadzi, za to łuki pokonuję pewniej.
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez mmarcis4 » 1 kwi 2014, 22:26

NIEBO! napisał(a):widziałem już kiedyś niebieskie tylko mam sklerozę i zapomniałem, że bartes76 ma takie

Nooo jak dla mnie o "NIEBO" lepiej :P z tym, że jechałem kiedyś passatem (seryjnie niebieskie podświetlenie) i kurcze męczący kolor dla oka w nocy,i dlatego uważam że czerwony to złoty środek :D
Gdyby było zielono (Mazda 5) lub pomarańczowo (np: Toyota Avensis 2) to pewnie chciał bym zmienić ale dla mnie tak jak mam teraz jest ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2014, 22:43

rclmati napisał(a):Bierz 215, ja zmieniłem 205/55/16 na 215/45/16 i poniekąd żałuję, troszkę gorzej przyspiesz i w koleniach gorzej się prowadzi, za to łuki pokonuję pewniej.
No jeszcze dochodzi kwestia profilu ...
Jak czytam takie wypowiedzi:
brodaM6 napisał(a):Dlatego pozwolę sobie powiedzieć ze przy feldzeR17 mega komfortowo jest na 225/50 pomykam tak latem i jest <spoko>
to już w ogóle mam mętlik w głowie <ściana>
Czyli poza dylematem 215 czy 225 mam teraz jeszcze 45 czy 50... wolałbym 50, dla poprawy komfortu i może większej ochrony zawieszenia, bo dróg raczej nie zmienię ale czy taka zmiana nie wpływa negatywnie na inne rzeczy... eeeeh dobrze, że mam rok na podjęcie decyzji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez zigu18 » 1 kwi 2014, 22:48

NIEBO! napisał(a): przede wszystkim wysokość bieżnika, a nie te 10mm ... chyba że się bardzo mylę. Doradzicie? <pomocy>

10mm to nowa chyba nie ma nawet ;p
co do opon pomyśl jeszcze nad 205/50/17 lub 215/50/17, większy komfort jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez mmarcis4 » 1 kwi 2014, 22:54

Wedlog mnie jak 225 to na 40 bo na 50 to licznik bedzie przeklamywal bo srednica kola bedzie wieksza.Standard to 215/45 R17 a jak chcesz 225 R 17 to profil 40.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2014, 22:57

zigu18 napisał(a): 10mm to nowa chyba nie ma nawet ;p
Chodziło mi o 10mm na szerokości ... wiem, że nowe opony mają koło 8mm bieżnik :)
zigu18 napisał(a): co do opon pomyśl jeszcze nad 205/50/17 lub 215/50/17, większy komfort jazdy :)
No właśnie pojawiła się ta opcja w mojej głowie i ciekawy jestem dlaczego europa miała ładowane 45, a US 50 ... hmmm

mmarcis4 napisał(a):Standard to 215/45 R17 a jak chcesz 225 R 17 to profil 40.
A możesz to jakoś szerzej uargumentować, że ze zwiększeniem szerokości niższy profil? I skoro 50 to takie zło dlaczego szło w serii do US ? A może nie szło ... już sam nie wiem.
Socyopatic napisał(a):przy europejskich wersjach dla ktorych dawano w 17 rozmiar 215/45 to tak 225/40 byloby ok, ale przy mojej gdzie z fabryki wyjezdzała na 215/50 to jednak blizsze byłoby chyba 225/45 – poza tym wiecej gumy, wiecej komfortu ;)


------

Przecież skoro przy zmianie z profilu 45->50 będzie przekłamywał licznik to na 45->40 też. Jak dla mnie na 45 jest już twardo to nie chcę wiedzieć co się dzieje przy 40 ;P

Chyba zostanę przy homologowanym rozmiarze :) Czekam na dalsze argumenty :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez zigu18 » 1 kwi 2014, 23:13

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2014, 23:23

zigu18 napisał(a):Tym posprawdzaj sobie rozmiary http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ :)
Jutro przyswoję! Dzięki! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 2 kwi 2014, 00:00

ale wiesz że profil 45 czy 50 to nie jest liczba, tylko % szerokości opony? Sorry za pytanie, ale takie odnoszę wrażenie po przczytaniu kilku ostatnich postów.
Należy pamiętać o obu tych wartościach razem. Ja uważam że przy laczku 225 najsłuszniejszy profil to 45 dla rozmiaru R17. Sam takie założyłem i wcale nie narzekam, a wręcz jestem zadowolony, bo chociazby dziś udało mi się z lekkiej górki polecieć budzikowe 230 i w zakrętach czułem, że auto leci bardzo pewnie. Po koleinach na tych nowych oponach też już trochę polatałem i o dziwo aż tak nie ściąga jak na poprzednich, więc tutaj chyba twardość, a raczej miękkość mieszanki mimo wszystko ma chyba ogromne znaczenie.
Na koniec, jak zaczniesz kombinować z rozmiarami to i tak dla R17 wrócisz do 215/45 albo 225/45 jak przyjrzysz się cenom tych innych wynalazków.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 2 kwi 2014, 00:06

matthies napisał(a):ale wiesz że profil 45 czy 50 to nie jest liczba, tylko % szerokości opony? Sorry za pytanie, ale takie odnoszę wrażenie po przczytaniu kilku ostatnich postów.
Tak – masz słuszne wrażenie – zapomniałem o tym <glupek2> Już kalkulator zigu18 naprowadził mnie na prostą... Przeanalizowałem i rzeczywiście masz rację. Pozostaje już na szczęście (jeśli chodzi o rozmiar) zdecydować czy 215 czy 225, bo pozostanę przy 45R17
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 2 kwi 2014, 00:10

przeanalizuj swój styl jazdy i oczekiwania, czy potrzebujesz wyrywać z procy jak gówniarz, czy wolisz się dostojnie rozpędzać i dodatkowo mistrzów prostej objeżdżać na zakrętach ;)
strata dynamiki jest odczuwalna, ale nie uważam żeby na tyle, aby rezygnować z opony 225, szczególnie przy motorze 2,3 bo do 2,0 nawet chwili bym się nie zastanawiał i brał 215.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Socyopatic » 2 kwi 2014, 00:15

W temacie podswietlenia jeszcze – niebieskie to juz w ogole wyglada jak z golfa.. :P W Preludzie miałem z fabryki tez bursztynowe podswietlenie i po samym zakupie zajarałem sie na tarcze indiglo, przy zdejmowaniu wskazowek do ich montazu rozkalibrowałem dwa liczniki, potem zostawiłem w koncu przy trzecim wszystko oem i po kilku miesiacach zastanawiałem sie jak mogłem chciec jedynie słuszne wizualnie podswietlenie zastapic takim badziewiem.. No ale kazdy robi jak mu pasuje ;) p.s Co do opon dałbym na twoim miejscu 225/45 r17.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Celin » 2 kwi 2014, 09:18

Jak dla mnie rzecz gustu, a o tym się nie dyskutuje. Na pewno szacun za moda i zacięcie do jego zrealizowania. Mi osobiście bardziej podoba się oryginał. Zmieniłbym tylko w oryginale podświetlenie dla tempomatu, ale raz że nie mam zdolności do elektroniki a dwa że dla jednej diody chyba bym nie miał chęci rozbierać zegarów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy