Jak sprawdzić wentylator chłodnicy?

Postprzez Piotrek.84 » 1 cze 2011, 23:14

Ok.Właśnie o ten czujnik mi chodziło.Czy jest on odpowiedzialny za włączanie wentylatora??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez lesiux » 2 cze 2011, 08:50

nie, to czujnik na deskę rozdzielczą, ten koło termostatu odpowiada ze wentylator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Piotrek.84 » 13 cze 2011, 11:30

Obrazek Jestem już po sprawdzeniu czujnika.Okazuje się że jest dobry.Jego rezystancja wynosi 1.72 kOhm.Winny okazał się bezpiecznik w puszce obok gniazda diagnostycznego.Szkoda że przyszło mi to do głowy dopiero po demontażu czujnika :] Wszystko działa,wentylator się załącza,tps ustawiony :D Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez pawlo12345678 » 31 mar 2014, 19:19

Zauważyłem, że nie działa mi wentylator na chłodnicy. po włączeniu klimatyzacji działa mi tylko jeden wentylator (ten po stronie gdzie jest wlew płynu chłodniczego do chłodnicy), a drugi nie działa. Jak silnik się rozgrzeje i pochodzi na przykład w korku dłuższy czas to żaden wentylator mi się nie zaczyna a temperatura na desce rośnie. Wyszedłem z samochodu i zobaczyłem. w tym wentylatorze co jest bliżej złącza diagnostycznego po podpięciu na krótko, działa, a tak nie. Co mam sprawdzić. Z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2014, 08:05 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 1 kwi 2014, 07:58.
Powód: Dubel

Postprzez JapanBA » 31 mar 2014, 20:49

Jaki jest wzrost temperatury na wskaźniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez pawlo12345678 » 31 mar 2014, 21:37

wzrasta mi tak trochę pod 3/4 skali dalej bałem się trzymać by coś się nie stało. Od razu włączyłem klimę. włączył się jeden wentylator i schłodził do odpowiedniej temperatury.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

Postprzez JapanBA » 31 mar 2014, 21:58

Czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest niesprawny.
Bezpieczniki sprawdzone, szczególnie te w komorze silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez pawlo12345678 » 31 mar 2014, 22:14

Powiem szczerze, ze dopiero jutro zobacze te bezpieczniki. A, ktory ten czujnik jest nie sprawny, bo ponoca dwa(jeden od wskazan na liczniku, a drugi od wentylatora).

Dopisano 31 mar 2014, 22:17:

gdzie one sa i jak ewentualnie je sprawdzic czy sa dobre. A mam pytanie powinny chodzic dwa czy pojedynczo, jak i przy klimie jak i przy normalnej pracy silnika.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

Postprzez JapanBA » 31 mar 2014, 22:34

Za aparatem zapłonowym jak wychodzi wąż od chłodnicy jest z szarą kostką na dwa piny.
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Przechwytywanie.PNG


Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez rafał88 » 31 mar 2014, 22:43

Bezpiecznik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 1 kwi 2014, 01:02

Najpierw poszukaj bezpiecznika odpowiedzialnego za wentylator (będzie raczej w tej skrzynce pod maską niż pod nogami kierowcy). Jak bezpiecznik cały to najprawdopodobniej padł czujnik temperatury w chłodnicy, który pełni rolę włącznika termicznego załączającego wiatrak. Powiedz tylko jeszcze czy auto Ci sie grzeje? Może po prostu zbyt szybko oczekujesz włączenia się tego wentylatora? W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik ;)

Co do drugiego wentylatora – to że włącza się i chodzi cały czas przy włączonej klimatyzacji to normalne ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 1 kwi 2014, 07:59.
Powód: Porządki

Postprzez pawlo12345678 » 1 kwi 2014, 06:52

Dobra dziekuje bardzo. A co do tych dwoch watkow to poprostu nie bylem pewien czy tamten zalozy sie, bo jak naciskalem utworz watek to sie komp zacial

Dopisano 1 kwi 2014, 07:29:

JapanBA napisał(a):Za aparatem zapłonowym jak wychodzi wąż od chłodnicy jest z szarą kostką na dwa piny.
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Przechwytywanie.PNG


Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze :)


Sluchaj a pod, ktore mam sie podpiac piny, bo czujnik jest 3 pinowu. sprawdzalem te bezpieczniki to wyglada na to ze wsxystkie sa dobre, co dalej.?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2014, 08:03

pawlo12345678 – Nie dublujemy tematów w różnych działach bo to nic nie przyśpieszy.
Oba twoje tematy połączyłem w jeden.
Zmieniłem też tytuł twojego tematu – następnym razem proszę się trzymać regulaminu.

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.

EDIT: Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę korzystać z wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawlo12345678 » 1 kwi 2014, 15:35

Marek 161BD081 napisał(a):pawlo12345678 – Nie dublujemy tematów w różnych działach bo to nic nie przyśpieszy.
Oba twoje tematy połączyłem w jeden.
Zmieniłem też tytuł twojego tematu – następnym razem proszę się trzymać regulaminu.

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.

EDIT: Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę korzystać z wyszukiwarki.


Dobra dziękuje

Dopisano 1 kwi 2014, 17:17:

pawcio1017 napisał(a):Najpierw poszukaj bezpiecznika odpowiedzialnego za wentylator (będzie raczej w tej skrzynce pod maską niż pod nogami kierowcy). Jak bezpiecznik cały to najprawdopodobniej padł czujnik temperatury w chłodnicy, który pełni rolę włącznika termicznego załączającego wiatrak. Powiedz tylko jeszcze czy auto Ci sie grzeje? Może po prostu zbyt szybko oczekujesz włączenia się tego wentylatora? W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik ;)

Co do drugiego wentylatora – to że włącza się i chodzi cały czas przy włączonej klimatyzacji to normalne ;)


Słuchaj idzie ponad 3/4 skali, dalej nie trzymałem bo się boję. powiem szczerze..
Wyczytałem że podczas pracy klimy również powinny chodzić dwa wentylatory.
A bezpieczniki sa dobre
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

Postprzez Przemek323c » 3 kwi 2014, 15:32

pawcio1017 napisał(a):W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik


Nie bardzo. We wszystkich jakie widzialem wskaznik polowa a wentylator chodzil.
Przemek323c
 

Postprzez pawlo12345678 » 3 kwi 2014, 21:24

w Sobotę wymontuje ten czujnik i sprawdzę w domu rezystancje, to dam relacje czy działa on czy nie.
Jak nie to wymienię czujnik wtedy zobaczymy.
Odpowiedzcie mi w końcu :
czy powinny chodzić na raz dwa wentylatory.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 19:05
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998

Postprzez JapanBA » 3 kwi 2014, 21:41

pawlo12345678 napisał(a):czy powinny chodzić na raz dwa wentylatory.

Nie, drugi raz już piszę :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 4 kwi 2014, 09:16

Drugi jest tylko od klimatyzacji.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323