Jak sprawdzić wentylator chłodnicy?
Ok.Właśnie o ten czujnik mi chodziło.Czy jest on odpowiedzialny za włączanie wentylatora??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Zauważyłem, że nie działa mi wentylator na chłodnicy. po włączeniu klimatyzacji działa mi tylko jeden wentylator (ten po stronie gdzie jest wlew płynu chłodniczego do chłodnicy), a drugi nie działa. Jak silnik się rozgrzeje i pochodzi na przykład w korku dłuższy czas to żaden wentylator mi się nie zaczyna a temperatura na desce rośnie. Wyszedłem z samochodu i zobaczyłem. w tym wentylatorze co jest bliżej złącza diagnostycznego po podpięciu na krótko, działa, a tak nie. Co mam sprawdzić. Z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2014, 08:05 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
wzrasta mi tak trochę pod 3/4 skali dalej bałem się trzymać by coś się nie stało. Od razu włączyłem klimę. włączył się jeden wentylator i schłodził do odpowiedniej temperatury.
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
Powiem szczerze, ze dopiero jutro zobacze te bezpieczniki. A, ktory ten czujnik jest nie sprawny, bo ponoca dwa(jeden od wskazan na liczniku, a drugi od wentylatora).
Dopisano 31 mar 2014, 22:17:
gdzie one sa i jak ewentualnie je sprawdzic czy sa dobre. A mam pytanie powinny chodzic dwa czy pojedynczo, jak i przy klimie jak i przy normalnej pracy silnika.
Dopisano 31 mar 2014, 22:17:
gdzie one sa i jak ewentualnie je sprawdzic czy sa dobre. A mam pytanie powinny chodzic dwa czy pojedynczo, jak i przy klimie jak i przy normalnej pracy silnika.
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
Za aparatem zapłonowym jak wychodzi wąż od chłodnicy jest z szarą kostką na dwa piny.
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze
Najpierw poszukaj bezpiecznika odpowiedzialnego za wentylator (będzie raczej w tej skrzynce pod maską niż pod nogami kierowcy). Jak bezpiecznik cały to najprawdopodobniej padł czujnik temperatury w chłodnicy, który pełni rolę włącznika termicznego załączającego wiatrak. Powiedz tylko jeszcze czy auto Ci sie grzeje? Może po prostu zbyt szybko oczekujesz włączenia się tego wentylatora? W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik
Co do drugiego wentylatora – to że włącza się i chodzi cały czas przy włączonej klimatyzacji to normalne
Co do drugiego wentylatora – to że włącza się i chodzi cały czas przy włączonej klimatyzacji to normalne

Dobra dziekuje bardzo. A co do tych dwoch watkow to poprostu nie bylem pewien czy tamten zalozy sie, bo jak naciskalem utworz watek to sie komp zacial
Dopisano 1 kwi 2014, 07:29:
Sluchaj a pod, ktore mam sie podpiac piny, bo czujnik jest 3 pinowu. sprawdzalem te bezpieczniki to wyglada na to ze wsxystkie sa dobre, co dalej.?
Dopisano 1 kwi 2014, 07:29:
JapanBA napisał(a):Za aparatem zapłonowym jak wychodzi wąż od chłodnicy jest z szarą kostką na dwa piny.
Wentylatory załączają sie pojedynczo.
Co do sprawdzenia wygląda to tak:
Sprawdzamy miernikiem rezystancję przy danej temperaturze
Sluchaj a pod, ktore mam sie podpiac piny, bo czujnik jest 3 pinowu. sprawdzalem te bezpieczniki to wyglada na to ze wsxystkie sa dobre, co dalej.?
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
pawlo12345678 – Nie dublujemy tematów w różnych działach bo to nic nie przyśpieszy.
Oba twoje tematy połączyłem w jeden.
Zmieniłem też tytuł twojego tematu – następnym razem proszę się trzymać regulaminu.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
EDIT: Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę korzystać z wyszukiwarki.
Oba twoje tematy połączyłem w jeden.
Zmieniłem też tytuł twojego tematu – następnym razem proszę się trzymać regulaminu.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
EDIT: Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę korzystać z wyszukiwarki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):pawlo12345678 – Nie dublujemy tematów w różnych działach bo to nic nie przyśpieszy.
Oba twoje tematy połączyłem w jeden.
Zmieniłem też tytuł twojego tematu – następnym razem proszę się trzymać regulaminu.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
EDIT: Dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji – proszę korzystać z wyszukiwarki.
Dobra dziękuje
Dopisano 1 kwi 2014, 17:17:
pawcio1017 napisał(a):Najpierw poszukaj bezpiecznika odpowiedzialnego za wentylator (będzie raczej w tej skrzynce pod maską niż pod nogami kierowcy). Jak bezpiecznik cały to najprawdopodobniej padł czujnik temperatury w chłodnicy, który pełni rolę włącznika termicznego załączającego wiatrak. Powiedz tylko jeszcze czy auto Ci sie grzeje? Może po prostu zbyt szybko oczekujesz włączenia się tego wentylatora? W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik![]()
Co do drugiego wentylatora – to że włącza się i chodzi cały czas przy włączonej klimatyzacji to normalne
Słuchaj idzie ponad 3/4 skali, dalej nie trzymałem bo się boję. powiem szczerze..
Wyczytałem że podczas pracy klimy również powinny chodzić dwa wentylatory.
A bezpieczniki sa dobre
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
pawcio1017 napisał(a):W (ba) wskaźnik się podnosi dosyć wysoko zanim załączy wiatrak a i przy obecnych temperaturach trzeba się raczej postarać żeby aż tak zagrzać silnik
Nie bardzo. We wszystkich jakie widzialem wskaznik polowa a wentylator chodzil.
-
Przemek323c
w Sobotę wymontuje ten czujnik i sprawdzę w domu rezystancje, to dam relacje czy działa on czy nie.
Jak nie to wymienię czujnik wtedy zobaczymy.
Odpowiedzcie mi w końcu :
czy powinny chodzić na raz dwa wentylatory.
Jak nie to wymienię czujnik wtedy zobaczymy.
Odpowiedzcie mi w końcu :
czy powinny chodzić na raz dwa wentylatory.
- Od: 9 lut 2014, 19:05
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BA). 1,5 Benzyna 88km. Silnik Z5. Rok produkcji 1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości