Uszkodzone łożysko przedniej osi. Jakie założyć?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez muniekwawa » 2 mar 2014, 21:32

Witam,mam do wymiany lozysko z przodu czy w GH sa takie same jak w GJ?Patrzylem w necie i rozmiary chyba sa takie same-a cena sie troche roznia :D
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez bilek » 26 mar 2014, 12:04

też mam prawdopodobnie łożysko do wymiany. i to po 55 tys :|

i teraz pytanie czy jest jakakolwiek szansa, że uda się to zrobić na gwarancji?

a jeżeli nie to jakie wybrać, żeby nie wymieniać znów po 50tys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2011, 15:09
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR Kirei

Postprzez Wojtek » 26 mar 2014, 13:54

muniekwawa napisał(a):Patrzylem w necie i rozmiary chyba sa takie same-a cena sie troche roznia :D

hm... Oficjalnie według systemu Mazdy M6 GJ nie ma cześci takiej jak łożysko...
Wymienia się całość: HUB:

Hub M6 GJ.jpg


W GH jest jeszcze to oddzielnie:

M6 GH lozysko.jpg


bilek napisał(a):czy jest jakakolwiek szansa, że uda się to zrobić na gwarancji?

musisz podjechać do najbliższego ASO Mazda i się zapytać...

bilek napisał(a):jeżeli nie to jakie wybrać, żeby nie wymieniać znów po 50tys?

poszukaj dobrej (renomowanej) firmy... np.
NTN: W0133-1829103 koszt 69 USD

ps. w opisie tego produktu podaja :)
" 2009-2013 Mazda 6 Front Wheel Bearing – NTN W0133-1829103
New Mazda 6 Front Wheel Bearing. Brand: NTN. Fits Years: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013. High quality new, OEM and aftermarket products. W0133-1829103"
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mario-k » 27 mar 2014, 23:11

Hej kolego a możesz zdradzić jakie masz objawy ze decydujesz się na wymiane lozyska w mazdzie z tak malym przebiegiem.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez bilek » 28 mar 2014, 19:43

Objawy mam książkowe :) wycie, nasilające się przy skręcaniu w jedną stronę i znikające w drugą. Sprawdzone też przy podniesieniu samochodu a następnie potwierdzone przez ASO.

Sprawa wysłana przez ASO do Mazdy w celu zatwierdzenia naprawy gwarancyjnej. Czekam ma decyzję mam nadzieje pozytywną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2011, 15:09
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR Kirei

Postprzez mario-k » 28 mar 2014, 22:57

A nie sciagalo lekko w prawo jak posciles kierownice?HEJ :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Cyruś » 29 mar 2014, 09:30

Witam,

u mnie było dokładnie tak samo :) po wymianie łożyska wszystkie objawy wystąpiły.
Najpierw jakieś czary odprawiali w ASO z tą stroną, na końcu stwierdzili, że trzeba wymienić – krzyknęli cenę za łożysko że się prawie przewróciłem i czas oczekiwania 6 tygodnie, bo musza z USA ściągnąć, bo podobno jest inne. Sam zamówiłem łożysko i inne duperele z serwisu z USA, za jakieś 1/4 ceny :]

U mnie przebieg był 12kkm :) – ale samochód po kolizji i pewnie od niej łożysko dostało po doopie :P
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez mario-k » 29 mar 2014, 23:15

U mnie nie po kolizji tylko klocek od wewnętrznej strony szybciej się starl i uszkodzil tarcze a dokładnie porysowal ja.Jak wymieniłem klocki to nie zauwazylem ze tarcza jest uszkodzona i przy dużych szybkościach walilo jak hamowałem.Wiec wymieniłem teraz tarcze ale to już za pozno bo teraz lekko sciaga w prawo.Wiec szukam co to może być uszkodzone bo nie mam zamiaru probowac ze może to lozysko albo sworzeń wachacza albo co innego.Nie stać mnie na bledne diagnozy i wymiany dobrych części.Bo wiadomo jakie serwisy mamy ze specjalistami.Jedni to swiatel do jazdy dziennej programują rok i tematu nie mogą ugrysc takie specjaliści ze glowa boli.POZDRAWIAM :(
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Wojtek » 30 mar 2014, 17:03

Cyruś napisał(a):samochód po kolizji i pewnie od niej łożysko dostało po doopie

wielce prawdopodobne... <ok>
również ciągłe wjeżdżanie jedną stroną na krawężnik może przyczynić sie do szybszego jego zużycia...

mario-k napisał(a):U mnie nie po kolizji tylko klocek

myślę, że nie tylko... sprawdz zbieżność... samo łożysko nie powinno mieć wpływu na ściąganie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bilek » 10 kwi 2014, 23:41

Łożysko wyminione na gwarancji. Nastała cisza i wszystko w najlepszym porządku. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2011, 15:09
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR Kirei

Postprzez Netto69 » 23 paź 2014, 15:49

Czy ktoś może wie?

Łożysko przód podobno może mieć czujnik ABS lub nie. W jaki sposób to sprawdzić?

najlepiej przed demontażem... :)

M6 GH 2008 Diesel 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Wojtek » 23 paź 2014, 16:47

nie spotkałem M6 bez systemu ABS...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Netto69 » 23 paź 2014, 19:49

Oj Wojtuś, Wojtuś...
tyle masz kolorowych tabliczek w podpisie a nie łapiesz prostych rzeczy <lol>

A teraz na poważnie :)
Na opisie jednej z aukcji znalazłem coś takiego:
W Maździe 6 (generacja GH) z lat 2008-2012 występowały dwa rodzaje łożysk koła przedniego. Jedne posiadały pierścień ABS, drugie zaś nie...
Posiadamy także łożyska OE MAZDA i zamienniki w opcji bez pierścienia ABSu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Wojtek » 23 paź 2014, 20:44

masz rację... nie znam się :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tadziol » 23 paź 2014, 20:52

stuprocentowa pewność będzie po demontażu zwrotnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Netto69 » 23 paź 2014, 21:05

Więc poszukałem ... i znalazłem bardzo dobrze zrobiony opis dot. różnic w czujnikach ABS oraz umieszczaniu pierścieni magnetycznych na łożyskach. <spoko>

Każdego może zainteresować więc podaję źródło:
http://motofocus.pl/technika/8824/rodzaje-czujnikow-abs


oooo... Pan Tadziol, co za zaszczyt <ok>
A czy nie będzie tego widać jakoś po braku "staromodnej" zębatki na ten przykład ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez tadziol » 23 paź 2014, 21:22

zębatka była w GG i to widoczna z zewnątrz.
co do GH,to sorry,ale po prostu nie pamiętam czy jest widoczna.
możesz zmierzyć opór czujnika.1,3-1,7 kOhm to typowy czujnik z koronką.
wyższy opór,to czujnik dla kodera magnetycznego w łożysku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 23 paź 2014, 21:32

...a ja dodam tylko (jako laik oczywiście), że należy uważać przy doborze zamiennika... W niektórych przypadkach po montażu takiego łożyska ABS szaleje... hahaha
dlatego osobiście polecam sprawdzonych dostawców :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Netto69 » 23 paź 2014, 21:40

Jako zamiennik z pierścieniem magnetycznym proponują Koyo lub NTN(SNR).
Cena 319 zł – taka sama dla obu.
http://allegro.pl/lozysko-kola-przod-oem-mazda-koyo-6-gh-2008-i4729190376.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez tadziol » 23 paź 2014, 21:42

jedno i drugie godne polecenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6