Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez sebastian_kam » 27 mar 2014, 18:32

wina okazuje sie po stronie bezpiecznika taki duzy czarny,
gdy wyjmuje go u znajomego ma ten sam objaw nie pstryka nic po wlaczeniu zaplonu.
z drugiej strony gdy wloze jego bezpiecznik u mnie nic to nie zmienia dalej kreci bez wlaczenia zaplonu i pompy,


Glupieje juz ...
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 27 mar 2014, 19:05

Pozostałe bezpieczniki sprawne?
Szczególnie INJ?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 27 mar 2014, 19:40

wszystkie sa sprawne , wymienilem je ponownie ...

Jakies jeszcze propozycje ?

chodzi o to ze po przekreceniu stacyjki na zaplon nie slychac charakterystycznego pykniecia , w tym jest problem

Dopisano 27 mar 2014, 18:49:

Iskry Brak
Modół /cewka ok
Pompa się nie załącza
Brak napięcia na wtryskach
Masy i napięcia na Ecu ok

Dopisano 27 mar 2014, 19:17:

gdzie znajduje sie czujnik położenia wału? , być moze jest to przyczyna
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Przemek323c » 27 mar 2014, 21:43

sebastian_kam napisał(a):gdzie znajduje sie czujnik położenia wału? , być moze jest to przyczyna


Nie ma. Jest hall w aparacie.
Przemek323c
 

Postprzez sebastian_kam » 27 mar 2014, 22:00

Chcialem sprawdzić kody błedow ale niestety nawet dioda sie nie świeci :(

u kolegi obok mrugała ładnie , czy tto znaczy ze mógł paść komputer?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2014, 08:57

Sprawdziłeś bezpieczniki w skrzynce pod maską?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 28 mar 2014, 16:59

Tak wszystkie sprawdzalem , wymienialem nawet ten glowny czarny i niebieski,
w kabinie od strony kierowcy tez patrzylem zeden nie spalony
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2014, 17:59

Zobacz czy masz napięcie na dowolnym wtryskiwaczy względem masy przy włączonym zapłonie.
Możesz tez popatrzeć np. tez na grzałce sondy lambda (białe kabelki).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 28 mar 2014, 18:24

Brak , jakiej kolwiek reakcji , przy właczeniu stacyjni kontrolki sie załaczaja normalnie ,
Moim zdaniem jak by w ogóle nie dostawał prądu , złącze diagnostyczne nie działa,pompa nie działa na krótko normalnie chodzi, iskry brak -aparat wymienilem ,
Nie ma tego podstawowego pykniecia po właczeniu zaplony ,
:(((
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez JapanBA » 28 mar 2014, 20:01

Jest szansa by ECU padł? <co?>
Sprawdzałeś złącza do niego własnie oraz główne z wiązki silnika do wiązki auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Garbage1989 » 28 mar 2014, 20:19

Skoro spaliło bezpieczniki główne pod maską możliwe ze jest jakieś zwarcie w instalacji bo tam wartości bezpieczników są dość konkretne więc spalić je moze raczej chamskie zwarcie do masy. Może się okazać że przy tej okazji uklękł ECU dlatego nic nie jest zasterowane szczególnie ze diagnostyka jest niewykonalna. To już wyższa szkołą jazdy więc nie wiem czy samemu podołasz ze zdiagnozowaniem tej awarii
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2014, 22:26

Wtryskiwacze są sterowane "masą" wiec jeden z pinów wtryskiwacza dołączony jest do +12V, które tam powinno sie pojawić po włączeniu zapłonu.
Moze od tego wyjść?
Moze stacyjka lub jej okolice powiedziały papa
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 29 mar 2014, 23:51

W poniedzialek wymienie komputer i zobaczymy :D
Brak sygnału w kostce diagnostycznej moze powróci

Dopisano 29 mar 2014, 22:51:

W poniedzialek wymienie komputer i zobaczymy :D
Brak sygnału w kostce diagnostycznej moze powróci
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2014, 00:00

Wymiana sterownika moze okazać sie niepotrzebna bo nie sądzę aby tam był problem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 30 mar 2014, 09:49

Jakieś inne propozycje ?

Przypominam Brak iskry ,brak załaczenia pompy paliwa, nie mogę odczytac kodow bledow, wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawne pół auta rozebralem

Dopisano 30 mar 2014, 08:49:

Jakieś inne propozycje ?

Przypominam Brak iskry ,brak załaczenia pompy paliwa, nie mogę odczytac kodow bledow, wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawne pół auta rozebralem
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2014, 10:15

Sprawdziłeś to napięcie na wtryskiwaczach czy też zasilaniu grzałki sondy?
Napięcie tam nie jest podawane przez sterownik silnika.
Proponowałbym wsiąść jakiś schemat do ręki a będzie łatwiej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebastian_kam » 30 mar 2014, 22:13

Nie sprawdzałem ,
Niewiem jak mam się za to wziąć ,

Dopisano 30 mar 2014, 21:13:

Nie sprawdzałem ,
Niewiem jak mam się za to wziąć ,
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2014, 22:26

Normalnie – miernik w rękę i mierzysz.
My tak na odległość za ciebie tego niestety nie zrobimy.
Jak dalej nie wiesz jak za yo sie zabrać to poproś kogoś o pomoc.
Jeśli chcesz schemat to w FAQ znajdziesz linka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lechuk » 31 mar 2014, 15:33

A może immobiliser powiedział papa ? Chociaż w takim wypadku chyba powinieneś móc odczytać błędy z kompa.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2014, 16:04

Kolega nic nie wspomina o ew. świecącej sie lampce immo.
Z tego co się domyślam to nie ma zasilania po bezpieczniku ENGINE i/lub INJ.
Zasilania tam Z równym powodzeniem nie bedzie tez jak padnie zestyk w stacyjce.
Ale tego my przez internet nie zdiagnozujemy!
MUSI kolega sam (lub z czyjaś pomocą) to sprawdzić.

PS. Później to wydzielę do osobnego tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323