Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez dobrzyn22 » 29 sty 2014, 22:12

kojot15 napisał(a):Założyłem nowy temat aby dostać jak najszybciej odwiedź zależy mi na czasie, poza tym każdy przypadek jest inny, a nie chce pchać się w koszty albo rozbierać całego silnika chyba, że w ostateczności


Każdy chce dostać jak najszybszą odpowiedź...
Jeżeli przeczytałeś ten wątek to się cieszę – natomiast po to on jest założony, aby właśnie w nim poruszać tematy takie jak Twój.

Nie zgodzę się, że każdy przypadek jest inny – owszem jest wiele różnych, ale równie dużo jest takich, które mają wspólne przyczyny.

PS.nie ma potrzeby cytowania całego poprzedniego posta
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kojot15 » 30 sty 2014, 09:38

Mniejsza z tym forum nie jest miejscem do licytowania się. Ściągam dziś miskę dam znać co znalazłem. Jeśli uda mi się rozwiązać mój problem to poinformuje o tym aby inni mieli później łatwiej. Pozdrawiam
kojot15
 

Postprzez Leoo » 2 lut 2014, 23:32

kojot15 napisał(a):Ściągam dziś miskę dam znać co znalazłem.

Jeśli będzie "czysto" możesz zdjąć pokrywę zaworów i skontrolować ich luzy. Na moje ucho stuk pojawia się w chwili pracy wtrysku. Możesz porównać ich pracę stetoskopem w postaci długiego śrubokręta.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 12 lut 2014, 14:07

Mogę poprosić specjalistów o zinterpretowanie i opisanie efektów dźwiękowych tego filmu? silnik RF7J M6 GH 2010r 150kkm przelotu.
Coś stuka, cały czas tak samo bez różnicy na temp silnika od około 1-2 miesięcy i około 10kkm, słychać rytmiczne dudnienie w zależności od obrotów silnika w kabinie do około 140km/h później tylko ogólny hałas, słychać podczas przyspieszania jak również zwalniania na biegu, ale przy stałej prędkości i obrotach 1500rpm następuje cisza i żadnych uwag
Kalibracja wykonywana w serwisie kilkakrotnie bez zastrzeżeń niby idealne bo korekta na wszystkich na poziomie -28 (jeden tylko -24) przy 35MPa, robione luzy zaworowe podkładki pod wtryskami rozrząd smok 40kkm temu u Jaksy, 2M na jałowym nie trzęsie nie rzuca nie strzela choć mocne wibracje uderzenia są odczuwalne na pół sprzęgle w miejscu na ręcznym jak obroty spadną poniżej 700rpm, podczas ruszania i zmiany biegów niby bez zastrzeżeń choć przy złym/nieodpowiednim wyprzęganiu biegu to czasem słychać takie kilkukrotny świergot w postaci luźnego wielkiego ciężkiego kawału stali i podobnie przy wyłączaniu silnika , co jeszcze... auto przyspiesza, ma moc, pali średnio 7l/100km, odpala bez żadnego problemu.

1. Można się wsłuchać na stukanie łącznika w pompie podciśnienia-chyba, ponieważ nie bardzo chce rzęzić w okolicach 3000rpm.
2. Można domniemywać na któryś wtrysk lub coś w zaworach bo jest takie charakterystyczne cmokanie/cykanie.
3. Można dojść do wniosku na padające koło 2M bo zbiegło się w czasie jak nastało oblodzenie dróg ogólnie cięższe warunki na drodze i częste włączanie sie elektronicznych wspomagaczy jazdy typu TCS EBD czy jakieś tam inne w GH a zwłaszcza przy ruszaniu jak i dalszej miejskiej dynamicznej jeździe.
4. Ogólne stwierdzenie na tematykę zacierającego się wału, panewki, czy pękniętego wału korbowego.....

Film nakręcony na parkingu po miejskiej jeździe:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zabainf » 1 mar 2014, 15:35

Cześć,

Dziś po trasie szarpneło kierownicą i zaczeło stukać, załączam filmik jak byś mógł posłuchać :



Dodam też, że podjeżdzając do mechanika ok. 10km w pewnym momencie mi zgasł i koniec już go nie męczyłem.

– olej w normie/nie bierze
– niedawno wymieniane podkładki, czyszczony smok, oleje, filtry

Ktoś jakiś pomysł? :)
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 14:50
Posty: 6
Skąd: Żuromin/Warszawa
Auto: Mazda 6 2003r. kombi 2.0 Diesel 136KM

Postprzez samson22 » 2 mar 2014, 11:47

Wygląda na wtryski
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Leoo » 2 mar 2014, 13:07

Trochę za mocno stuka jak na wtryski.
Bardziej to brzmi, jak obijanie denka tłoka o głowicę, gdyż nie jest regularne. To z kolei może wskazywać na panewkę korbowodu :(
Dotknij palcem obudowy cewki wtrysku i wywołaj stukanie. Jeśli nie wyczujesz "klepania" na konkretnym wtrysku, to raczej będzie panewka.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez samson22 » 2 mar 2014, 17:59

Zgadzam się z Leoo
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Lemoniadowy » 3 mar 2014, 22:59

na 100 % to panewki mnie to wakacje spotkało :( niestety
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

Postprzez rockman85 » 12 mar 2014, 23:28

Witam. Mam pytanko- co może hałasować pod maską między 900-1000obr ? Nie zależnie od biegu-od jedynki przy ruszaniu i przez każdy kolejny bieg, gdy obroty zejdą poniżej 1000 i dodam delikatnie gazu, słychać takie jakby brzęczenie-piszczenie. Może mieć to związek z vacum, które wyraźnie słychać po 2000k/obr- przy otwartej masce, bo podczas jazdy w aucie tylko delikatnie vacum terkocze (w piątek wymieniam). Może to te łożyska przy alternatorze wydają te dźwięki poniżej tysiąca obrotów, kiedy silnik jest mocno obciążony? Pomoże ktoś?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Janusz626 » 15 mar 2014, 16:12

Janusz626 napisał(a):Mogę poprosić specjalistów o zinterpretowanie i opisanie efektów dźwiękowych tego filmu? silnik RF7J M6 GH 2010r 150kkm...

...moge poprosić o wypowiedzenie n/t w/w filmu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 15 mar 2014, 21:49

Janusz626 napisał(a):Można domniemywać na któryś wtrysk lub coś w zaworach bo jest takie charakterystyczne cmokanie/cykanie.

Na moje ucho też brzmi jak wtrysk.
W diagnozie możesz sobie pomóc np. tak:
http://www.youtube.com/watch?v=j75sA_i20GI
a następnie tak:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zVty1ADNGA
Tutaj cały artykuł:
http://full-repair.com/technics-repair/ ... -checking/
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 15 mar 2014, 23:41

Leoo napisał(a):Na moje ucho też brzmi jak wtrysk.
W diagnozie możesz sobie pomóc np. tak:
http://www.youtube.com/watch?v=j75sA_i20GI


...na pracującym silniku, odpinać po kolei wtryski i nasłuchiwać różnicy w pracy silnika tak? na tym na którym różnicy znaczącej nie będzie, to powinniśmy się mu bardziej przyjrzeć ?? , późniejsze błędy oczywiście skasować... ??

...bo późniejsze filmy to chyba odpuścimy... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 16 mar 2014, 01:12

Janusz626 napisał(a):...bo późniejsze filmy to chyba odpuścimy... :)

Późniejsze filmy pokazują jak sprawdzić zerowy przelew oraz ewentualne lanie wtrysku bez oddawania go do specjalistycznego serwisu <spoko> Dokładnie to samo można zrobić z RF5.
Nasze wtryski są praktycznie nieregenerowalne z powodu braku oryginalnych części zamiennych. Kiedy oddasz go do sprawdzenia...
Swoich nie oddam, osobiście popsuję ale nie oddam nikomu :P
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 16 mar 2014, 09:11

Wyciągać wtrysków na przelew zerowy nie będziemy, za dużo z tym zachodu. Zaślepienie głowicy, cos wsadzic pod wymiar lapy, podkładek tuzin, kręcenia ze hoho.... darujemy sobie.
Podjedziemy w wolnej chwili i odłączymy wtryski każdy osobno, zobaczymy jak silnik będzie gadać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Hero » 21 mar 2014, 10:08

Witam
przeczytałem cały wątek o stukach – u mnie na szczeście ich nie ma ale pojawiło sie dodatkowe klekotanie.
Podczas jazdy nie potrafie tego wyłapać bo obroty są większę ale przy dojeździe do świateł, wolne obroty utrzymują się tak na 700 i wtedy wyraźnie klekocze coś dodatkowo...
Chwilę później następuje pojedyncze obniżenie/ zfalowanie obrotów i dodatkowe klekotanie ustaje. <co?>
Przed zimą miałem problem z SCV ale mechanik psiknął czymś do środka i całą zimę przejeździłem bez najmniejszego problemu – nie wiem czy SCV może klekotać?
Czytałem jakieś wątki o zasyfionym egr -rze – tu nie mam pewności ale ostatni miesiąc to ponad 2tyś km w korkach po trójmieście więc może go zamuliło – EGR może klekotać?
Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić
pozdr
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Leoo » 21 mar 2014, 11:59

Hero napisał(a):Czytałem jakieś wątki o zasyfionym egr -rze – tu nie mam pewności ale ostatni miesiąc to ponad 2tyś km w korkach po trójmieście więc może go zamuliło – EGR może klekotać?

W poniższym wątku znajdziesz screeny z FORScan-a. Dziewiąty wykres od góry pokazuje pozycję zaworu EGR:
viewtopic.php?f=410&t=56998&start=280
Jeśli posiadasz ELM327, możesz osobiście zdiagnozować problem, o ile Twój silniczek ma czujnik położenia EGR.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 23 mar 2014, 21:08

Odpinalismy wtyczki kolejno z wtrysków, w każdym wypadku zachowanie silnika niemalże identyczne, z lekką różnica na rozpiętym wtrysku nr 3. Forscan pokazuje na tym trzecim korektę 0 a pozostałe wszystkie na 8ms.... coś nie halo?

EDIT:
U mnie problem z tymi delikatnymi niby klepaniem leżał po stronie luzow na zaworach. Dobralem się do środka i przed regulacją aż musiałem sprawdzić jakie były luzy, kompletny szok....
Na trzecim cylindrze zamiast 0.15 było 2.10mm...!!! zamiast 0.35 było 0.90mm... !!
Ogolnie wszystkie byly totalnie rozjechane, żaden nie trzymał wymiaru.... absolutnie żaden na calej klawiaturze, jeden na pierwszym i czwartym mialy najmniejsze odchyłki w granicach 0.05/0.10mm.
Teszta totalna masakra, ale po 40kkm ?!!!
Czy tam w ogóle było cokolwiek robione te 40kkm temu....? miał ktoś kiedyś podobnie?
To jest mój trzeci RF-.. ale takiego rozpiździaju w zaworach nie miałem nigdy....

Wracając do tego klepania, po pracy i ponownej kalibracji i przejechaniu juz ponad 1kkm wszystko jest ok, po odłączeniu wtyczki z kazdego kolejnego wtrysku nie ma różnicy w pracy silnika jak wczesniej, wczesniej tak niby jakby miał zgasnąć, teraz jakby lepiej sobie radził na odlaczonym wtrysku, miedzy odłączanymi czterema wtyczkami wtrysków po kolei nie ma teraz żadnej roznicy.
Silnik strasznie ucichł, nic juz nie klepie, w ogóle jakby wstawili mi mocniejszy nowy fabryczny silnik, moc się zwiększyła na dole, lepiej ciągnie, spadło spalanie, lepiej tzn łagodnie silnik gaśnie, nie telepie jak wcześniej.
Ogólnie nie ma co porównywać, ostatnio grzebał tam Dr. Jaksa, wymieniał rozrząd podkładki i resztę towarzyszących jak chociażby smok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez samson22 » 7 kwi 2014, 10:04

Koledzy zerknijcie z Waszym fachowym okiem co może być przyczyną stuków z poniższego filmu. Dźwięk nasila się w okolicy pompy vacum. Sprawdzałem forscanem jaka jest korekta wtrysków, foty poniżej.
Będę wdzięczny za naprowadzanie.

http://www.youtube.com/watch?v=mJvkvmxymFI
Załączniki
uploadfromtaptalk1396857772983.jpg
uploadfromtaptalk1396857798546.jpg
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Leoo » 7 kwi 2014, 18:19

To brzmi jak klepanie wszystkich wtrysków. Sprawdź jeszcze PID FRP.OBDII ile tam pokazuje ciśnienia?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6