Mazda 6 diesel 121 kM, podczas wilgoci, nie pracuje na 4 cylindy

Postprzez Crespo1 » 23 mar 2014, 14:20

Cześć,

Mazda 2003 r. Diesel 121 kM, bez dpf

Odwiedziłem już kilku mechaników. Problem z moją mazdą dotyczy jej reakcji na wilgoć. Otoż gdy np. umyję samochód, po uruchomieniu silnika – nie pracuje na wszystkie cylndry.
Dokładnie 1 i 4 cylinder się dusi.
Gdy odpinam styk przy 1 albo 4 wtryskiwaczu 3 cylindry pracują. Jak podłączę znów silnik pracuję jak (coś jak URSUS C 360)...Coś mi tu śmierdzi elektronika...

Do tej pory odwiedziłem dwóch mechaników...
1. Pierwszy stwierdził, iż to wina wtryskiwaczy, lub wtryskiwacza...test przelewowy robiony w dwóch warsztatach pokazuję że wtryskiwacze pracuję zegarkowo.
2. Wymienił mi sterownik-od wtrysku – pojechałem na myjnie i sytuacja się powtórzyła.
3. Skan nie wskazuje błędów...

Już mi ręce opadają,

Czy ktoś ma jakiś pomysł albo spotkała go podobna sytuacja ? Będę wdzięczny za każdą opinie...
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 13:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.

Postprzez Leoo » 23 mar 2014, 20:15

Crespo1 napisał(a):Skan nie wskazuje błędów...

Jakoś nie bardzo mogę w to uwierzyć <co?>
Wypadanie zapłonów, które musi mieć miejsce, jest rejestrowane przez PCM, jak i wszelkie inne zdarzenia dotyczące silnika. Jakiego programu używa mechanik?
Mniejsza z tym, jeśli IDM został podmieniony a historia powtarza się trzeba przyjrzeć się wiązkom elektrycznym, zwłaszcza tej leżącej na IC. Często ochronny peszel przeciera się od drgań silnika i uszkadza izolację przewodów. Napięcie sterujące cewkami wtrysków sięga 100V, więc jeśli nawet izolacja nie jest przetarta całkowicie, to odrobina wilgoci może powodować zwarcia, które zakłócą wtrysk. Lewe nadkole posiada perforację, którą usuwane jest nagrzane powietrze z IC ale tą samą drogą dostaje się w jego okolice woda i błoto z opon.
Problem może znajdować się gdzie indziej np. w miejscu przejścia wiązki PCM-a przez przegrodę itp.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Crespo1 » 23 mar 2014, 20:33

Co do błędów to dopytam jeszcze o to dokładnie mechanika...
Narazie postanowiłem podmienić miejascami wtryskiwacze 4 na 3 i 1 na 2 no i zaobserwować co się będzie działo.. Przyjrzę się dokłądnie wiązkom szczegolnie w miejscu łączeń i styków. Upewnie się co do wtryskwiaczy.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 13:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.

Postprzez Janusz626 » 23 mar 2014, 20:38

A może problem z wiązką na przednim pasie.... ?;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Crespo1 » 29 mar 2014, 23:32

Cześć,

No więc tak:

Po zamianie miejscami wtryskiwaczy pojawia się ten sam problem na 1 i 4 cylindrze. Co potwierdza, że wtryskiwacze są sprawne. Co do oprogramowania nie daje ono żadnych błędów nawet podczas awarii.
Dodatkowo silnik dobrze się sprawuje w czasie deszczowej pogody. Natomiast kiedy myje auto pod ciśnieniem, po uruchomieniu nie prcują wszystkie cylindry – jw 1 i 4 cylinder. Sterownik od wtrysku wymieniony i stary też był dobry,

Problem więc zaweża się do elektryki. No i teraz "szkaj igły w stogu siana". Probowaliśmy wymusić tę anomalie bezpośrednio traktując niektóre elementy parą wodną pod ciśnieniem ale ani śladu.
Dopiero myjka prowokuje go do tego zachowania.

Jak i od czego zacząć to sprawdzać, Czy ktoś może posiada schemat układu elektrycznego do tej Madzi ?

Będę wdzięczny za każdą opinię...

Pozdrawiam,

Dopisano 29 mar 2014, o 22:33:
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 13:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.

Postprzez Leoo » 30 mar 2014, 12:07

Crespo1 napisał(a):Co do oprogramowania nie daje ono żadnych błędów nawet podczas awarii.

Konkretnie jakim programem sprawdza mechanik?
Jakie wartości osiąga ciśnienie w CR podczas problemów a jakie w czasie prawidłowej pracy?
Jakie są wskazania przepływomierza dla w/w warunków?
Czy w okolicy PCM-a jest sucho po myciu?
Jak długo musi schnąć samochód, żeby zaczął pracować normalnie?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Crespo1 » 8 kwi 2014, 10:39

Hej, Obecnie awaria ustąpiła, samochód był czterokrotnie potraktowany kąpielą na myjni i problem ustąpił. Z tego co mi wiadomo mechanik sprawdził cały układ i przeczyścił styku i kostki. Być może coś nieświadomie docisnął albo przeczyścił i naprawił.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, mam nadzieję, że to już koniec tego wątku.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 13:55
Posty: 4
Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6