Cześć,
Mazda 2003 r. Diesel 121 kM, bez dpf
Odwiedziłem już kilku mechaników. Problem z moją mazdą dotyczy jej reakcji na wilgoć. Otoż gdy np. umyję samochód, po uruchomieniu silnika – nie pracuje na wszystkie cylndry.
Dokładnie 1 i 4 cylinder się dusi.
Gdy odpinam styk przy 1 albo 4 wtryskiwaczu 3 cylindry pracują. Jak podłączę znów silnik pracuję jak (coś jak URSUS C 360)...Coś mi tu śmierdzi elektronika...
Do tej pory odwiedziłem dwóch mechaników...
1. Pierwszy stwierdził, iż to wina wtryskiwaczy, lub wtryskiwacza...test przelewowy robiony w dwóch warsztatach pokazuję że wtryskiwacze pracuję zegarkowo.
2. Wymienił mi sterownik-od wtrysku – pojechałem na myjnie i sytuacja się powtórzyła.
3. Skan nie wskazuje błędów...
Już mi ręce opadają,
Czy ktoś ma jakiś pomysł albo spotkała go podobna sytuacja ? Będę wdzięczny za każdą opinie...
Mazda 6 diesel 121 kM, podczas wilgoci, nie pracuje na 4 cylindy
Strona 1 z 1
Crespo1 napisał(a):Skan nie wskazuje błędów...
Jakoś nie bardzo mogę w to uwierzyć

Wypadanie zapłonów, które musi mieć miejsce, jest rejestrowane przez PCM, jak i wszelkie inne zdarzenia dotyczące silnika. Jakiego programu używa mechanik?
Mniejsza z tym, jeśli IDM został podmieniony a historia powtarza się trzeba przyjrzeć się wiązkom elektrycznym, zwłaszcza tej leżącej na IC. Często ochronny peszel przeciera się od drgań silnika i uszkadza izolację przewodów. Napięcie sterujące cewkami wtrysków sięga 100V, więc jeśli nawet izolacja nie jest przetarta całkowicie, to odrobina wilgoci może powodować zwarcia, które zakłócą wtrysk. Lewe nadkole posiada perforację, którą usuwane jest nagrzane powietrze z IC ale tą samą drogą dostaje się w jego okolice woda i błoto z opon.
Problem może znajdować się gdzie indziej np. w miejscu przejścia wiązki PCM-a przez przegrodę itp.
Co do błędów to dopytam jeszcze o to dokładnie mechanika...
Narazie postanowiłem podmienić miejascami wtryskiwacze 4 na 3 i 1 na 2 no i zaobserwować co się będzie działo.. Przyjrzę się dokłądnie wiązkom szczegolnie w miejscu łączeń i styków. Upewnie się co do wtryskwiaczy.
Narazie postanowiłem podmienić miejascami wtryskiwacze 4 na 3 i 1 na 2 no i zaobserwować co się będzie działo.. Przyjrzę się dokłądnie wiązkom szczegolnie w miejscu łączeń i styków. Upewnie się co do wtryskwiaczy.
- Od: 23 mar 2014, 13:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.
Cześć,
No więc tak:
Po zamianie miejscami wtryskiwaczy pojawia się ten sam problem na 1 i 4 cylindrze. Co potwierdza, że wtryskiwacze są sprawne. Co do oprogramowania nie daje ono żadnych błędów nawet podczas awarii.
Dodatkowo silnik dobrze się sprawuje w czasie deszczowej pogody. Natomiast kiedy myje auto pod ciśnieniem, po uruchomieniu nie prcują wszystkie cylindry – jw 1 i 4 cylinder. Sterownik od wtrysku wymieniony i stary też był dobry,
Problem więc zaweża się do elektryki. No i teraz "szkaj igły w stogu siana". Probowaliśmy wymusić tę anomalie bezpośrednio traktując niektóre elementy parą wodną pod ciśnieniem ale ani śladu.
Dopiero myjka prowokuje go do tego zachowania.
Jak i od czego zacząć to sprawdzać, Czy ktoś może posiada schemat układu elektrycznego do tej Madzi ?
Będę wdzięczny za każdą opinię...
Pozdrawiam,
Dopisano 29 mar 2014, o 22:33:
No więc tak:
Po zamianie miejscami wtryskiwaczy pojawia się ten sam problem na 1 i 4 cylindrze. Co potwierdza, że wtryskiwacze są sprawne. Co do oprogramowania nie daje ono żadnych błędów nawet podczas awarii.
Dodatkowo silnik dobrze się sprawuje w czasie deszczowej pogody. Natomiast kiedy myje auto pod ciśnieniem, po uruchomieniu nie prcują wszystkie cylindry – jw 1 i 4 cylinder. Sterownik od wtrysku wymieniony i stary też był dobry,
Problem więc zaweża się do elektryki. No i teraz "szkaj igły w stogu siana". Probowaliśmy wymusić tę anomalie bezpośrednio traktując niektóre elementy parą wodną pod ciśnieniem ale ani śladu.
Dopiero myjka prowokuje go do tego zachowania.
Jak i od czego zacząć to sprawdzać, Czy ktoś może posiada schemat układu elektrycznego do tej Madzi ?
Będę wdzięczny za każdą opinię...
Pozdrawiam,
Dopisano 29 mar 2014, o 22:33:
- Od: 23 mar 2014, 13:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.
Crespo1 napisał(a):Co do oprogramowania nie daje ono żadnych błędów nawet podczas awarii.
Konkretnie jakim programem sprawdza mechanik?
Jakie wartości osiąga ciśnienie w CR podczas problemów a jakie w czasie prawidłowej pracy?
Jakie są wskazania przepływomierza dla w/w warunków?
Czy w okolicy PCM-a jest sucho po myciu?
Jak długo musi schnąć samochód, żeby zaczął pracować normalnie?
Hej, Obecnie awaria ustąpiła, samochód był czterokrotnie potraktowany kąpielą na myjni i problem ustąpił. Z tego co mi wiadomo mechanik sprawdził cały układ i przeczyścił styku i kostki. Być może coś nieświadomie docisnął albo przeczyścił i naprawił.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, mam nadzieję, że to już koniec tego wątku.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, mam nadzieję, że to już koniec tego wątku.
- Od: 23 mar 2014, 13:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6, diesel, 2.0 MZR-CD 121 KM, 2003 r,.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6