Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 18 mar 2014, 11:13

Chyba faktycznie zejście <7l w trasie jest możliwe przy 100% przepisowej jeździe. Biorąc pod uwage ostatni wyjazd, a ciężko jest poruszać się 120km/h na S8 :D , wydaje mi się to bardzo prawdopodobne.
U nas auto będzie mało jeździć po mieście, więc wybór 2l do M3 wydawał się optymalny. W początkach zainteresowania Mazdą, gdzieś czytałem że kombinacja M3+2l benz.= gadżet :) Coś w tym jest.
Konto na Motostacie założone, także za jakiś czas zdam dokładniejszą relację.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez tamburyn » 18 mar 2014, 12:23

jaketherake napisał(a):Chyba faktycznie zejście <7l w trasie jest możliwe przy 100% przepisowej jeździe


Komputer pewno coś tam przekłamuje, ale w wakacje 2013r. wracałem z Gdyni do Krakowa i miałem spalanie na poziomie 6,9l/100km przy średniej prędkości 90km/h. Wcale wolno nie jechałem ;)

Z tym, że to z górki na mapie, to może też miało wpływ :P <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez jaketherake » 18 mar 2014, 14:21

Masz skrzynię 6-biegową?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez tamburyn » 18 mar 2014, 15:21

jaketherake napisał(a):Masz skrzynię 6-biegową?


owszem, ale na 6 mało jechałem,
130-140 na autostradzie na 5 daje podobne spalanie jak na 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez jaketherake » 18 mar 2014, 21:10

tamburyn napisał(a):
jaketherake napisał(a):Masz skrzynię 6-biegową?


owszem, ale na 6 mało jechałem,
130-140 na autostradzie na 5 daje podobne spalanie jak na 6


To ciekawe, u mnie zdecydowanie niższe obroty na 6-stce :) Niestety nie działa komputer (poprzedni własciciel wywalił oryginalne radio i zamontował stację multimedialną), więc nie mogę porównać. Intuicja podpowiada, że jednak na 6-stce przy niższych obrotach będzie mniejsze spalanie.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez talk_about85 » 19 mar 2014, 00:38

Nie znam co prawda z codziennej jazdy jednej ani drugiej wersji silnikowej omawianych w temacie ale najwazniejsze informacje zapamietane z wielu lektur sa nastepujace. To powinien wiedziec kazdy ze ryzyko zakupu uzywanego diesla jest wieksze niz benzyny. Oczywiscie kupujac benzynowy silnik tez mozna wladowac sie w niezle bagno. Za dieslem w wersji 2.0 przemawia spalanie srednio pomijajac kto w jakich warunkach jezdzi jest o 2 litry mniejsze od konkurenta. Teraz o wersji benzynowej czyli zdrowa seria ma tak na prawde okolo 160 KM czyli wiecej niz faktycznie sie podaje. Jazda na odcinkach paru kilometrowych do tanich nie nalezy zejscie ponizej 10 litrow dosc trudne do osiagniecia. Czlowiek ktory jezdzil obiema trojkami stwierdzil ze wersja benzynowa 2.0 daje sporo wieksza frajde z prowadzenia. Sam z checia bym to sprawdzil :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez makovic » 22 mar 2014, 16:51

To ja się dołączę. Ostatnie 2 moje auta to były diesle, w tym audi a4 i powiem tak: diesel do miasta i na krótkie trasy to niezbyt dobre rozwiązanie. Niedogrzany silnik, krótkie odcinki i w audi miałem spalanie w mieście około 7.6 L. Teraz mam Magdę 6 2.0 147km i wprawdzie po mieście trzeba liczyć około 10 litrów ale jak się upre to w trasie mogę zejść do 6.4. Sprawdziłem kilka razy bo mam kumpla kilkadziesiąt kilometrów od Opola do którego muszę się tłuc niestety wioskami i za każdym razem spalanie oscylowalo wokół 6.5 litra. Owszem jadę jak emeryt ale da się :–)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez widmo82 » 23 mar 2014, 13:33

Wielu chciałoby jeździć mazdą w benzynie 2.0, ale jak sie chce do tego skrzynie 6tkę (polift 2006r) to się okazuje, ze ilosc takich wartych uwagi jest bardzo niska i wiekszosc kupuje cos innego bo ma dosc szukania :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Li Mu Bai » 23 mar 2014, 14:32

Naprawdę jak na M3/M6 to macie fenomenalne te spalania w benzynkach, prawie jak w ropniakach. Zastanawiam się czy to fenomen forumowiczów i ich zadbanych aut? Bo to co tu podajecie jest znacznie niższe niż jak przed swoim zakupem sprawdzałem w serwisie autocentrum/raporty spalania/wyniki podawane przez ludków i to mnie zastanawia, skąd taka różnica .. bo wychodzi na to, że ja w dieslu mam te same wyniki co Wy :D a myślałem już, że ten typ po prostu tak ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Fred.X » 23 mar 2014, 15:19

Li Mu Bai napisał(a):Naprawdę jak na M3/M6 to macie fenomenalne te spalania w benzynkach, prawie jak w ropniakach. Zastanawiam się czy to fenomen forumowiczów i ich zadbanych aut? Bo to co tu podajecie jest znacznie niższe niż jak przed swoim zakupem sprawdzałem w serwisie autocentrum/raporty spalania/wyniki podawane przez ludków i to mnie zastanawia, skąd taka różnica .. bo wychodzi na to, że ja w dieslu mam te same wyniki co Wy a myślałem już, że ten typ po prostu tak ma
serwid AC to możesz sobie darowac , <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Li Mu Bai » 23 mar 2014, 15:38

Fred.X bo? jakieś wytłumaczenie/rozwinięcie? Tam się ludzie innymi jednostkami posługują czy jak ? Czy może oni podają odczyty z komputera, a Wy z dystrybutora i przez to taka różnica .. :D
Dobra to przeanalizuje jeszcze motostata

Chcę wiedzieć, bo jeśli rzeczywiście benzyna spala 6,5l, to oznacza, że z moim dieslem jest coś nie tak i trzeba zacząć grzebać i szukać dlaczego pali tak dużo d: Chyba, że mam ciężką nogę a nie zdaje sobie z tego sprawy ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez some1 » 23 mar 2014, 15:53

Wyniki z autocentrum nie stoją w sprzeczności z tym co jest tutaj napisane. 6,5 to już trzeba się postarać i mieć sprzyjające warunki. Normą dla tego silnika jest 7-8 w trasie przy prędkościach większych niż 100 km/h, a po mieście 9-11 w zależności od miasta.
Jak miałem po drodze remonty i korki, to normą było spalanie powyżej 10, teraz śmigam kawałkiem obwodnicy, to schodzę poniżej 9 mimo dużo szybszej jazdy. Wyniki poniżej 7 w trasie też u siebie widziałem.

widmo82 napisał(a):Wielu chciałoby jeździć mazdą w benzynie 2.0, ale jak sie chce do tego skrzynie 6tkę (polift 2006r) to się okazuje, ze ilosc takich wartych uwagi jest bardzo niska i wiekszosc kupuje cos innego bo ma dosc szukania :)


Bo jakoś dziwnym trafem nikt nie chce oddać za pół darmo dobrego samochodu. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Fred.X » 23 mar 2014, 20:39

some1 napisał(a):Bo jakoś dziwnym trafem nikt nie chce oddać za pół darmo dobrego samochodu.
<spoko>

Dopisano 23 mar 2014, 19:40:

Li Mu Bai napisał(a):Dobra to przeanalizuje jeszcze motostata
już lepiej :)

Dopisano 23 mar 2014, 19:41:

ale przypominam , ze na spalanie ma wpływ bardzo dużo rzeczy, możesz postawić koło siebie 2 identyczne auta i średnie spalania mogą sie różnić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez makovic » 23 mar 2014, 23:21

Li Mu Bai napisał(a):Fred.X bo? jakieś wytłumaczenie/rozwinięcie? Tam się ludzie innymi jednostkami posługują czy jak ? Czy może oni podają odczyty z komputera, a Wy z dystrybutora i przez to taka różnica .. :D
Dobra to przeanalizuje jeszcze motostata

Chcę wiedzieć, bo jeśli rzeczywiście benzyna spala 6,5l, to oznacza, że z moim dieslem jest coś nie tak i trzeba zacząć grzebać i szukać dlaczego pali tak dużo d: Chyba, że mam ciężką nogę a nie zdaje sobie z tego sprawy ..


To może ja doprecyzuje. Jadąc i palac średnio około 6.5 jak podałem w poprzednim wpisie moja prędkość to prędkość emeryta i wtedy z pewnością po wioskach nie przekroczyłem 90 km/h a często jechałem sporo wolniej.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez jaketherake » 24 mar 2014, 09:24

Po zakupie M3 2.0 przeczytałem z ciekawości nawet artykuł o ekodrivingu. Ze wszystkich zasad i porad utkwiły mi w pamięci 3, które stosuję również z powodów czysto praktycznych:
1) Nie gazować auta na zimnym silniku – pali wówczas znacznie więcej niż na rozgrzanym, na szczęście w benzynie dojście do optymalnej temp. pracy (ok. połowa zakresu) trwa kilka minut;
2) Dojeżdżać do skrzyżowania na biegu – (okazuje się, że w latach 90-tych na kursie nauczyli mnie nieprawidłowo wyrzucać bieg przed hamowaniem <glupek2> ), współczesne auta nie pobierają paliwa jadąc na biegu przy odpuszczeniu przepustnicy gazu, w przeciwieństwie do jazdy na jałowym, kiedy paliwo musi być zużywane na podtrzymanie pracy silnika, poza tym jazda na biegu jest również bezpieczniejsza (zawsze można dodać gazu w razie zagrożenia);
3) Parkować tyłem :D – manewrowanie na zimnym silniku niepotrzebnie zużywa paliwo, w benzynie powinno się ruszać góra 10sek po odpaleniu, żeby jak najszybciej osiągnąć prawidłową temperaturę pracy silnika. Akurat w naszym garażu podziemnym jest ciasno i parkowaniem tyłem znacznie przyspiesza wyjazd z osiedla <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez makovic » 24 mar 2014, 11:26

Jeśli chodzi o ecodriving warto dodać że ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Każdy chciałby by auto paliło mniej ale swego czasu pojawiły się też głosy że taka emerycka jazda Eco może być szkodliwa w dłuższym okresie czasu dla niektórych podzespołów mechanicznych auta, szczególnie w dieslach.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez widmo82 » 24 mar 2014, 23:51

Li Mu Bai napisał(a):Naprawdę jak na M3/M6 to macie fenomenalne te spalania w benzynkach, prawie jak w ropniakach. Zastanawiam się czy to fenomen forumowiczów i ich zadbanych aut? Bo to co tu podajecie jest znacznie niższe niż jak przed swoim zakupem sprawdzałem w serwisie autocentrum/raporty spalania/wyniki podawane przez ludków i to mnie zastanawia, skąd taka różnica .. bo wychodzi na to, że ja w dieslu mam te same wyniki co Wy :D a myślałem już, że ten typ po prostu tak ma


Jak mnie ciekawi spalanie jakiegoś silniczka to zerkam na:
http://www.spritmonitor.de
Dodaje +0,5l i mamy warunki PL :) Tam jazda jest płynniejsza, jakość paliwa również lepsza, stąd delikatna korekta jest potrzebna.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Gnat80 » 7 maja 2014, 15:35

Witajcie.Może mądrzejsi mi doradzą bo ja chyba trochę błądzę.
Obecnie śmigam Peugeotem 407 2.0 136KM,autko super,kompletnie żadnych problemów z nim nie mam (kupowane z Blackim),ale przy moich jazdach głównie miasto i krótsze trasy wychodzi mi 12-14L na setkę.
Roczne przebiegi moje to około 10 tyś więc gaz odpada,z resztą jestem przeciwnikiem.
I tak sobie myślę bo tak duże auto mi nie jest potrzebne i może by je zmienić.

Czy wejść w benz np M3 1.6?Czy może kupić np seata leona altee w dieslu 105KM?
Czy jest sens bawić się w diesle przy tak małych przebiegach?Może M3 2.0 to by mi pasowało,ale też swoje spali zapewne.
Co myślicie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez jaketherake » 7 maja 2014, 15:43

Albo masz zakorkowane na maksa miasto, albo coś z tym autem jest nie tak: 14L???
Moja M3 2.0 benz. po Wawie spaliła ostatnio 8,7l, faktem jest że niecodziennie korki, w trasie natomiast regularnie ~7,5l. Jeśli M3, to zdecydowanie z silnikiem 2.0 po lifcie.
Natomiast jeśli auto używane niemal wyłącznie po mieście, to może inni coś poradzą :)
Przy korkach myślę że LF spali spokojnie ponad 9l, znajdą się ekonomiczniejsze rozwiązania...
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Gnat80 » 7 maja 2014, 16:30

Nie porównuj Twojej M3 do ciężkiej 407-ki,ja nie jeżdżę w korkach,rano 5km w jedną stronę do pracy,po południu z powrotem,czyli większość na zimnym silniku,czasem po mieście na drugim trzecim biegu.
Jak z Niemiec wracałem to przy 130-140 spalił mi 7,8L.
Jak się bujnie to auto fajnie jedzie,ale podejrzewam że zdrowe M3 1.6 by mnie objechało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto