łańcuch rozrządu – czy się wymienia?

Postprzez gregorik » 14 lip 2010, 11:56

Witam! Mój ojciec kupił samochód w zeszłym roku używaną mazdę 6 na benzyne,przebieg miał 117000, teraz ma około 122800, jest bardzo zadowolony, i ja również jestem zadowolony. Chciałbym tylko się dowiedzieć czy przy takim przebiegu należy wymienić łańcuch rozrządu? Człowiek który nam sprzedał samochód , stwierdzi że się nie wymienia, a poza tym w instrukcji która sciagnałem z netu nie pisze zeby wymienić tylko w przypadku Diesel. Co o tym sadzicie czy należy wymienić, bo przecież łańcuch też sie zużywa, czy sie rościąga? Dzięki za radę i za pomoc
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez Myjk » 14 lip 2010, 12:02

No ale nie zużywa się tak szybko jak pasek... a skoro pasek się wymienia przy 120, to łańcuch...
Zresztą masz instrukcję od producenta, to co się pytasz dziwnie... :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gregorik » 14 lip 2010, 12:07

no tak ale wszystko tam pisze po niemiecku a ja niemieckie nie znam
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez krabdul » 14 lip 2010, 12:46

Jak będziesz miał 500kkm to możesz wrócić do dyskusji czy prewencyjnie sobie nie wymienić łańcucha, prowadnic etc – a póki co ciesz się tym, że nie masz paska ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez gregorik » 14 lip 2010, 14:28

ok dzieki krabdul:–)
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez permar » 14 lip 2010, 16:35

Jak do tej pory nie znam przypadku by zerwał się łańcuch rozrządu w tym modelu.
Nie ma się czym przejmować. Objaw zużycia łańcucha jest jego brzęczenie/stukanie czy coś w tym stylu...
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez gregorik » 15 lip 2010, 09:29

ok dzieki permar:–)
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez look13 » 15 lip 2010, 15:56

permar napisał(a):Jak do tej pory nie znam przypadku by zerwał się łańcuch rozrządu w tym modelu.
Nie ma się czym przejmować. Objaw zużycia łańcucha jest jego brzęczenie/stukanie czy coś w tym stylu...


To określenie pasuje bardziej do łańcucha rozrządu w maluchu :) Kiedyś gadałem z mechanikiem i mówił, że w nowszych samochodach to bardziej jakby klepanie panewek. Ale on z takim przypadkiem się nie spotkał w magdalenie a doświadczenie ma z marcedesa compressora podajże, który miał przejechane około 620 tkm.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez permar » 15 lip 2010, 16:09

Skoro tak twierdzi meches to pewnie tak jest :–)
Ostatnio edytowano 19 mar 2014, 08:42 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Spokój cechuje mistrzów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2009, 22:33
Posty: 27
Skąd: Kraków/Masłowice
Auto: MAZDA 6 1.8 BENZ.

Postprzez Arek75 » 15 mar 2014, 18:14

Witam.
Od tygodnia jestem szczęśliwym (i niech tak zostanie) posiadaczem mazdy 6 2.0 benzyna z 2003 roku i jak to na początek przystało trzeba powymieniać oleje filtry i rozrząd
.Wyczytałem że wszystkie silniki mazdy 6 mają łańcuszek rozrządu jedni mówią że łańcuszek się nie zrywa i nie trzeba wymieniać inni że wymieniać. I jak to z tym rozrządem jest wymieniać czy nie wymieniać.
Z góry dzięki za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez brodaM6 » 16 mar 2014, 09:41

A ile taka przyjemność ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Arek75 » 16 mar 2014, 14:05

A nie wiem ile.Ale jak trzeba to zapłacę ile trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez DeviS » 16 mar 2014, 23:45

Podobno w teorii łańcuszka rozrządu się nie wymienia, w praktyce z tego co słyszałem jego żywotność liczy sie na 300tys. km także bardzo dużo. Jeśli już chcesz coś zrobić przy rozrządzie to możesz pojechać do jakiegoś mechanika niech sprawdzi czy łańcuch jest w porządku i czy sie nie rozciągnął. Jeśli wszystko dobrze to tylko jeździć i cieszyć się z jazdy Mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Arek75 » 17 mar 2014, 09:24

Dzisiaj gadałem z mechanikiem.Powiedział że łańcuszka teoretycznie nie wymienia się ale jest tam drugi krótki i on nie ma napinacza i może się rozciągać trzeba nasłuchiwać tak ok 300 tyś km.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez kristoferson1 » 18 mar 2014, 19:42

W takim silniku mialem dwie Mazdy. W jednym dobiłem do 300tys. i było nadal idealnie, w drugim gdy kupowałem z przebiegiem 300tys. sprzedawca już musiał wymianiać rok temu. Więc nie ma zasady co do km. Liczy się ....wiele rzeczy jak auto było przez poprzednie lata użytkowane (oleje, jazda, temperatury....itd...).
To znaczy, że jeśli masz przebieg nawet 300tys. – a nie wierze, albo i tak masz przekręcony w PL;) ,to nie oznacza to konieczności wymiany. Jeden silnik przejedzie na tym łańcuchu 400tys inny180tys. Nie grzeb jeśli nie trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez misiek89 » 18 mar 2014, 22:40

Nie grzechot nie ruszamy a dla potomnych cześć pasują od dobrego znajomego forda wychodzi sporo taniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Grzesiunio » 13 lip 2014, 12:32

Witam.
Tak jak koledzynapisali, to nie masz co ruszać przy takim przebiegu.
Ja kupiłem swoją od 1 właściciela z przebiegiem 134 000 km. Silniczek jak pszczółka.
Ale wracając do tematu, to abryka daje na łańcuch rozrządu przebieg rzędu 300 000 km. Wiadomo, że bardzo dużo zależy od eksploatacji pojazdu, ale nie słyszałem o przypadku, żeby wcześniej niż przed 200 000 km była konieczna wymiana rozrządu.
Co do innych aut, to okazuje się, że mercedes W211, który także ma silnik 1.8 kompressor na łańcuszku- to nawet przy normalnej eksploatacji łańcuch nie wytrzymuje 120 000 km, a wymiania kosztuje razem z wariatorem około 600 euro.
Wychodzi na to, że Made in Japan dużo lepiej wypada z "niemiecką solidnością" :P
Pozdrawiam :)
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez gregorik » 24 paź 2019, 18:50

Juz mam 315000 przejechane i wciaz nie wymieniłem łancucha:–)
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6