Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez smile » 4 sty 2014, 12:46

SCV masz wymieniony?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 13:04

dwa wtryski te srodkowe maja zbyt duzy przelew i wg. mnie sa do wymiany
ale gasniecie moze byc tez spowodowane uszkodzonym zaworem pompy wtryskowej, o nazwe SCV.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez everyman » 4 sty 2014, 18:27

Czesc,

Dzieki za szybka odpowiedz. SCV nie był ruszany, wiec będzie trzeba się tym zająć. Wtryski przy okazji oddam do ponownego sprawdzenia.

Dzięki.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 13:21
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GY 2000cc 136KM RF5C rok prod. 2005 przed liftem

Postprzez smile » 4 sty 2014, 20:03

everyman napisał(a):regeneracji wtrysków

Regeneracja mogła jedynie polegać na wymianie końcówek wtryskiwaczy oraz ich czyszczeniu...
Jeśli są przytarte w środku, to niestety wymiana na inne...
Zrób SCV a później czyszczenie układu paliwowego środkiem Forte ADFC.
Później zrób test ponownie.
Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez iXXL » 22 lut 2014, 23:00

mozecie zinterpretowac moj test przelewowy ?

Obrazek

czas trwania testu to 6 min. Znajomy mechanik twierdzi , ze za szybko napelnily sie pojemniki :|
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 19:39
Posty: 7

Postprzez Leoo » 22 lut 2014, 23:55

iXXL napisał(a):mozecie zinterpretowac moj test przelewowy ?

Dobrze jest podać typ silnika <co?>
Jeśli wszystkie wtryski leją równo, to ewidentnie odbije się na zwiększeniu zużycia paliwa.
Ile autko pali?
Najnowszy FORScan podaje bieżącą korektę wielkości wtrysku ale trzeba mieć kabelek np. ELM327.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez iXXL » 23 lut 2014, 09:59

Silnik rf5c. No wlasnie pytanie czy leja wszystkie, czy tak ma byc ;) Spalanie w trasie w granicach 5,5-6l w miescie 7.5l

W Forscanie mozna samemu zrobic korekte wtryskow w tym silniku ?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 19:39
Posty: 7

Postprzez Enduro » 23 lut 2014, 11:44

iXXL napisał(a):mozecie zinterpretowac moj test przelewowy ?
czas trwania testu to 6 min. Znajomy mechanik twierdzi , ze za szybko napelnily sie pojemniki :|

wg przelewu nie jest zle choc warto dokonac korekty elektr. poprzez kalibracje
co do czasu napelniania to wg. mnie trudno cos powiedziec ale jestem pewien, ze udana kalibracja powie prawde, potwierdzi dobry stan wtryskow

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2014, 12:07

Leoo napisał(a):Silnik rf5c.


dlatego już raz prosiłem kolegę o uzupełnienie profilu (dla dobra własnego i innych) :> <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 12:11

iXXL napisał(a):W Forscanie mozna samemu zrobic korekte wtryskow w tym silniku ?

Na razie nie można przeprowadzić kalibracji wtrysków. Korekcję auto robi cały czas.
Spalanie masz prawidłowe, wtryski zostaw w spokoju.
Jeśli masz wątpliwości, to oddaj wtryski do sprawdzenia w serwisie.
Spraw sobie kabelek, FORScan'a i sprawdzaj błędy.
Mój pali 9 albo i więcej, kiedy programuję webasto, ale jeżdzę na dystansie 3km w mieście. Na trasie komputer pokazuje nawet 3,9l.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 23 lut 2014, 12:17

Leoo napisał(a):....
Na razie nie można przeprowadzić kalibracji wtrysków. Korekcję auto robi cały czas.
....

ad1. jesli wtryski sa sprawne to w ASO przy odpowiedniej temperaturze silnika (najlepiej 67st.C) kalibracje zrobisz zawsze.
ad2. to jest teoria, ktory wg .mnie, mocno i w wielu autach tego modelu odbiega od rzeczywistowsci.
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tomaszek3 » 11 mar 2014, 23:40

Witam! Powiedzcie proszę czy wtryski są ok czy nie bo mi się wydaje że 2 leje za bardzo
Mazda 6 2.0 121km 2002r.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez Enduro » 12 mar 2014, 12:18

drugi raczej do wymiany, ale uprzednio polecam czyszczenie wsyzstkiech szczotką drucianą plus ultradzwiekami no i kalibracje a potem ponownie test przelewu..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tomaszek3 » 12 mar 2014, 17:25

Dzięki bardzo za podpowiedz , będę niedługo zmieniał podkładki pod wtryskami to je solidnie wypucuje.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez Enduro » 12 mar 2014, 20:13

tomaszek3 napisał(a):..będę niedługo zmieniał podkładki pod wtryskami to je solidnie wypucuje.

warto.
oczysci tez dobrze gnaizda aby podkladki uszczelniajace jak najlpiej dolegaly no i kołnierzem go góry. :>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tomaszek3 » 12 mar 2014, 22:44

Właśnie przeglądałem forum na temat wymiany podkładek i troszkę mądrzejszy jestem :)
A tak wogule to orientuje się ktoś czy jak robiłem szlif wału bo miałem zatarty na 4 panewce,smok olejowy się zakleił,ale objawów walniętych podkładek nie było żadnego dymku,podejrzewam, że poprzedni właściciel za późno wymienił podkładki bo jak kupiłem to po 2 miesiącach silnik do roboty :( zrobiłem wszystko ale jeszcze te podkładki mnie męczą nie wiem kiedy były wymieniane a chce mieć święty spokój.Oprócz szlifu wału wiadomo panewki to nie ściągałem głowicy mechanik twierdził że nie trzeba.I stąd moje pytanie myślicie że będzie wszystko ok (przejechane 8000 km od naprawy) czy mam cały silnik rozbierać? Bo troszkę kuleje ale podejrzewam że to przez ten 2 wtrysk. Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez Enduro » 12 mar 2014, 23:10

wymien!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RadekG126 » 30 mar 2014, 16:45

Czy z tego testu wynika że pierwsze 3 są do wymiany? 1-szy i 3-ci mniej więcej równo przelewają 4-ty wtrysk był wymieniany ok 5 mies temu nie kupowałem nowego, ale kabelek został stary może to jego wina że nie są te same nr. Teraz jak dodam dużo gazu to kopci, oleju nie spala.
Załączniki
20140330_150732.jpg
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez Leoo » 31 mar 2014, 09:43

RadekG126 napisał(a):Czy z tego testu wynika że pierwsze 3 są do wymiany?

Żeby mieć pewność trzeba podpiąć komputer. FORScan (+ELM327) podaje wartość korekty dla konkretnego wtrysku ale nie wiem czy z Twoim rocznikiem zadziała?
Zanim zdecydujesz się na zakup innych wtrysków spróbuj wykonać płukanie preparatem Forte albo Liqui Moly.
RadekG126 napisał(a):Teraz jak dodam dużo gazu to kopci, oleju nie spala.

W takich okolicznościach kopci każdy diesel bez filtra cząstek stałych.
Ile auto pali na prostej, przy 80-90km/h?

Dopisano 31 mar 2014, 09:50:

RadekG126 napisał(a):5 mies temu nie kupowałem nowego, ale kabelek został stary może to jego wina że nie są te same nr.

Numer na wtrysku ma się zgadzać z numerem na kablu oporowym.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez RadekG126 » 31 mar 2014, 12:33

Zanim zdecydujesz się na zakup innych wtrysków spróbuj wykonać płukanie preparatem Forte albo Liqui Moly.


Ok zacznę od tego.

W takich okolicznościach kopci każdy diesel bez filtra cząstek stałych.
Ile auto pali na prostej, przy 80-90km/h?


Dokładnie ile pali nie wiem pokazuje ok 5,5l. Teraz wracałem z Niemczech to na pełnym zbiorniku niecale 900 km zrobiłem przy prędkości średnio 120km/h. Wcześniej tego kopcenia nie było nawet pod lekką górkę jak wjeżdżałem spalanie pokazywało czasami do 9l teraz jest nawet do 15l.


Numer na wtrysku ma się zgadzać z numerem na kablu oporowym.


No więc kabelek będę musiał wymienić
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6