Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
dwa wtryski te srodkowe maja zbyt duzy przelew i wg. mnie sa do wymiany
ale gasniecie moze byc tez spowodowane uszkodzonym zaworem pompy wtryskowej, o nazwe SCV.
pozdr.E
ale gasniecie moze byc tez spowodowane uszkodzonym zaworem pompy wtryskowej, o nazwe SCV.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
everyman napisał(a):regeneracji wtrysków
Regeneracja mogła jedynie polegać na wymianie końcówek wtryskiwaczy oraz ich czyszczeniu...
Jeśli są przytarte w środku, to niestety wymiana na inne...
Zrób SCV a później czyszczenie układu paliwowego środkiem Forte ADFC.
Później zrób test ponownie.
Pzdr.
iXXL napisał(a):mozecie zinterpretowac moj test przelewowy ?
Dobrze jest podać typ silnika

Jeśli wszystkie wtryski leją równo, to ewidentnie odbije się na zwiększeniu zużycia paliwa.
Ile autko pali?
Najnowszy FORScan podaje bieżącą korektę wielkości wtrysku ale trzeba mieć kabelek np. ELM327.
iXXL napisał(a):mozecie zinterpretowac moj test przelewowy ?
czas trwania testu to 6 min. Znajomy mechanik twierdzi , ze za szybko napelnily sie pojemniki
wg przelewu nie jest zle choc warto dokonac korekty elektr. poprzez kalibracje
co do czasu napelniania to wg. mnie trudno cos powiedziec ale jestem pewien, ze udana kalibracja powie prawde, potwierdzi dobry stan wtryskow
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
iXXL napisał(a):W Forscanie mozna samemu zrobic korekte wtryskow w tym silniku ?
Na razie nie można przeprowadzić kalibracji wtrysków. Korekcję auto robi cały czas.
Spalanie masz prawidłowe, wtryski zostaw w spokoju.
Jeśli masz wątpliwości, to oddaj wtryski do sprawdzenia w serwisie.
Spraw sobie kabelek, FORScan'a i sprawdzaj błędy.
Mój pali 9 albo i więcej, kiedy programuję webasto, ale jeżdzę na dystansie 3km w mieście. Na trasie komputer pokazuje nawet 3,9l.
Leoo napisał(a):....
Na razie nie można przeprowadzić kalibracji wtrysków. Korekcję auto robi cały czas.
....
ad1. jesli wtryski sa sprawne to w ASO przy odpowiedniej temperaturze silnika (najlepiej 67st.C) kalibracje zrobisz zawsze.
ad2. to jest teoria, ktory wg .mnie, mocno i w wielu autach tego modelu odbiega od rzeczywistowsci.
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
drugi raczej do wymiany, ale uprzednio polecam czyszczenie wsyzstkiech szczotką drucianą plus ultradzwiekami no i kalibracje a potem ponownie test przelewu..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tomaszek3 napisał(a):..będę niedługo zmieniał podkładki pod wtryskami to je solidnie wypucuje.
warto.
oczysci tez dobrze gnaizda aby podkladki uszczelniajace jak najlpiej dolegaly no i kołnierzem go góry.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Właśnie przeglądałem forum na temat wymiany podkładek i troszkę mądrzejszy jestem 
A tak wogule to orientuje się ktoś czy jak robiłem szlif wału bo miałem zatarty na 4 panewce,smok olejowy się zakleił,ale objawów walniętych podkładek nie było żadnego dymku,podejrzewam, że poprzedni właściciel za późno wymienił podkładki bo jak kupiłem to po 2 miesiącach silnik do roboty
zrobiłem wszystko ale jeszcze te podkładki mnie męczą nie wiem kiedy były wymieniane a chce mieć święty spokój.Oprócz szlifu wału wiadomo panewki to nie ściągałem głowicy mechanik twierdził że nie trzeba.I stąd moje pytanie myślicie że będzie wszystko ok (przejechane 8000 km od naprawy) czy mam cały silnik rozbierać? Bo troszkę kuleje ale podejrzewam że to przez ten 2 wtrysk. Co o tym sądzicie?
A tak wogule to orientuje się ktoś czy jak robiłem szlif wału bo miałem zatarty na 4 panewce,smok olejowy się zakleił,ale objawów walniętych podkładek nie było żadnego dymku,podejrzewam, że poprzedni właściciel za późno wymienił podkładki bo jak kupiłem to po 2 miesiącach silnik do roboty
- Od: 26 wrz 2012, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.
wymien!
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czy z tego testu wynika że pierwsze 3 są do wymiany? 1-szy i 3-ci mniej więcej równo przelewają 4-ty wtrysk był wymieniany ok 5 mies temu nie kupowałem nowego, ale kabelek został stary może to jego wina że nie są te same nr. Teraz jak dodam dużo gazu to kopci, oleju nie spala.
- Od: 15 sty 2013, 17:52
- Posty: 20
- Skąd: Brodnica/Glandorf
- Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.
RadekG126 napisał(a):Czy z tego testu wynika że pierwsze 3 są do wymiany?
Żeby mieć pewność trzeba podpiąć komputer. FORScan (+ELM327) podaje wartość korekty dla konkretnego wtrysku ale nie wiem czy z Twoim rocznikiem zadziała?
Zanim zdecydujesz się na zakup innych wtrysków spróbuj wykonać płukanie preparatem Forte albo Liqui Moly.
RadekG126 napisał(a):Teraz jak dodam dużo gazu to kopci, oleju nie spala.
W takich okolicznościach kopci każdy diesel bez filtra cząstek stałych.
Ile auto pali na prostej, przy 80-90km/h?
Dopisano 31 mar 2014, 09:50:
RadekG126 napisał(a):5 mies temu nie kupowałem nowego, ale kabelek został stary może to jego wina że nie są te same nr.
Numer na wtrysku ma się zgadzać z numerem na kablu oporowym.
Zanim zdecydujesz się na zakup innych wtrysków spróbuj wykonać płukanie preparatem Forte albo Liqui Moly.
Ok zacznę od tego.
W takich okolicznościach kopci każdy diesel bez filtra cząstek stałych.
Ile auto pali na prostej, przy 80-90km/h?
Dokładnie ile pali nie wiem pokazuje ok 5,5l. Teraz wracałem z Niemczech to na pełnym zbiorniku niecale 900 km zrobiłem przy prędkości średnio 120km/h. Wcześniej tego kopcenia nie było nawet pod lekką górkę jak wjeżdżałem spalanie pokazywało czasami do 9l teraz jest nawet do 15l.
Numer na wtrysku ma się zgadzać z numerem na kablu oporowym.
No więc kabelek będę musiał wymienić
- Od: 15 sty 2013, 17:52
- Posty: 20
- Skąd: Brodnica/Glandorf
- Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6