Skrętna tylna oś – 4WS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MARIOLA » 3 kwi 2006, 20:50

Wielkie sorki za te duże literki, ale ja tak już mam. Jestem mała wzrostem (150cm) i może to jakiś rodzaj deficytu !!?? Obiecuje na przyszłość poprawić się :D
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez zenith839 » 3 kwi 2006, 20:55

A sprawdzałaś czy to nie elektryka?? może bezpiecznik jest luźny w siedzeniu i rozłącza układ
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez tadziol » 3 kwi 2006, 21:16

zacznij od najprostszej rzeczy:czy płyn w zbiorniczku wspomagania ma odpowiedni poziom?
4WS ma tam czujnik,jeśli płynu za mało,to odłącza układ

pozdro od 4WD
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MARIOLA » 3 kwi 2006, 22:09

Dzięki za sugestie, ale płynu jest tyle co powinno być, sprawdzał mój mąż ( trochę się zna na samochodach, ale akurat o 4 ws nie ma zielonego pojęcia <glupek2> ), a bezpiecznik sprawdzę, jak tylko będę wiedziała który to jest??? :] . poza tym główny problem polega na tym, dlaczego tak się dzieje tylko, gdy autko stoi??? Jak jadę wszystko jest o.k..
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez tadziol » 3 kwi 2006, 22:24

jutro oblukam w księgach uczonych i cosik naskrobię....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez adam626 » 5 kwi 2006, 10:13

działanie 4ws zalezy od prędkości jazdy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 10:32

Ja wiem jak działają 4WS. Ale mam autko od sierpnia 2005 r. i do tej pory wszystko było o.k.. A od około tygodnia mam z tym problem. Na postoju, np. na światłach, włącza mi się ta kontrolka i przestają działać. Muszę wtedy wyłączyć silnik na chwilę, odpalić znowu i wtedy wszystko jest o.k., aż do następnego zatrzymania się.
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez adam626 » 5 kwi 2006, 12:27

układ 4ws działa w różny sposób w zależności od predkości poruszania się pojazdu. Układ sterujący musi być połaczony z czujnikiem predkosciomierza który u ciebie jest już elektroniczny w skrzyni biegów.
Ponieważ problem występuje zawsze przy tej samej prędkości w tym przypadku równej zero. Zaczął bym od sprawdzenia połączenia układów i samego czujnika prędkości. Może tylko sól zadziałała w którejś z kostek i wystarczy popsikac "kontaktem"
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Paweł » 5 kwi 2006, 12:31

Proponuje zaczac od odczytania DTC.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 13:31

tco_tm napisał(a):Proponuje zaczac od odczytania DTC.

Nie ma zielonego pojęcia co to jest DTC, jeżeli można to proszę o wytłumaczenie. :)
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez Paweł » 5 kwi 2006, 14:09

MARIOLA napisał(a):Nie ma zielonego pojęcia co to jest DTC, jeżeli można to proszę o wytłumaczenie.

Dopiero jutro bede mogl sprawdzic jak odczytac (moze Tadziol bedzie żwawszy ;) ), a DTC to akronim od angielskiego "diagnostyczne kody problemu").
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 5 kwi 2006, 15:44

mostek między TWS a GND i obserwacja lampki na szafie

nie ma pamieci bledow niestety (brak podtrzymania) – czyli jeśli podczas jazdy zaświeci (4WS)-przestanie działać-należy NIE WYŁĄCZAJĄC SILNIKA !! zrobić odczyt DTC

to tyle
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Przemo » 5 kwi 2006, 16:10

A jak w GD odczytać kody błędów (która wtyczka jest od diagnostyki 4WS). Pozatym nigdzie nie ma tabeli z błędami do 4WS.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 18:43

newbie napisał(a):mostek między TWS a GND i obserwacja lampki na szafie

Dobra, ale ja nic z tego nie rozumiem :) . Mam podjechać na diagnostykę komputerową???
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez Paweł » 5 kwi 2006, 19:28

Obrazek

...Jak napisal newbie, drut miedzy odpowiednie zlacza i kontrolka na desce bedzie mrugac. Powiedz nam co wymruga.

Więcej... http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 19:37

tco_tm napisał(a):...Jak napisal newbie, drut miedzy odpowiednie zlacza i kontrolka na desce bedzie mrugac. Powiedz nam co wymruga.



o.k , idę sprawdzić . :D
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 19:50

tco_tm napisał(a):Powiedz nam co wymruga.



Jak je zmostkujemy to kontrolka gaśnie i zaświeca się w takich samych odstępach czasu, tj. w odstępie ok. 2 sekund.
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez Puhcio » 5 kwi 2006, 19:53

Ale ile razy ... to jest najważniejsze. :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MARIOLA » 5 kwi 2006, 19:57

Przez jak długi czas mamy trzymać ten drucik i liczyć? :)
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez jacobs » 5 kwi 2006, 19:59

policz ile razy sie zapala
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6