Silnik BP – kompedium wiedzy
Nie. W maździe nie masz nigdzie czujnika ciśnienia oleju na podstawie którego komp miałby regulować czas otwarcia wtrysków.
Jak już to ta pompa będzie lała za mało paliwa.
Jak już to ta pompa będzie lała za mało paliwa.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
O ile odchudzić koło zamachowe ? Mam zamach z B3 8v i odchudzony zamach też z B3 i zastanawiam się które będzie najlepsze do BP skrzynię będę zakładał z 1.3 8v ten ori zamach z B3 ma ok 6 kg jak dobrze pamiętam a ten odchudzony 3 z kawałeczkiem . Miał by ktoś jakieś wykresiki z hamowni na jakim kole było najlepiej ?
Ja właśnie zważyłem swój zamach który będę zakładał i ma on 8,2 kg, chyba trochę dużo
Czy przy montażu zamachu należy śruby wkręcić na kleju czy można bez?
Czy przy montażu zamachu należy śruby wkręcić na kleju czy można bez?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Jako ze swap BP w 121 DA się odwlecze bo UPS zgubił paczkę z wiązką albo spoon coś kombinuje możliwe ze będę miał BG GTXa juz w ten weekend ma padniety swój silnik , pogniecione panewki porysowoany wał i ukruszony 4 tłok , a ten co miał iść do 121 jest gotowy do wsadzenia ale jest z GT i teraz pytanie , dla bezpieczeństwa przełożyć mu łagodniejsze wałki ? jakie ciśnienie doładowania najlepiej będzie ustawić by tłoki to wytrzymały i nie stało się to samo co z tymi w gtxie , jak ktoś by miał do gtxa za ciekawe pieniądze proszę o propozycję
Panowie Mam pytanie jakie ciśnienie ma mieć pompka w 323 BP 128 koni
Na odpalonym silniku mam 2.5 bara , z wypiętym podciśnieniem 3 , ale znowu pod obciążeniem nie chce przekroczyć 3 barów
Na odpalonym silniku mam 2.5 bara , z wypiętym podciśnieniem 3 , ale znowu pod obciążeniem nie chce przekroczyć 3 barów
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
ale Ty mówisz o tym co ma być na pompie czy listwie? Bo w pompie żadnych podciśnień nie masz .
Pompa sama w sobie powinna dawać 4,5-6 barów.
Jeżeli natomiast masz na myśli ciśnienie za regulatorem to po wypięciu podciśnienia ma być właśnie coś koło 3barów.
Pompa sama w sobie powinna dawać 4,5-6 barów.
Jeżeli natomiast masz na myśli ciśnienie za regulatorem to po wypięciu podciśnienia ma być właśnie coś koło 3barów.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Chodzi mi właśnie o ciśnienie na listwie
- Od: 1 sty 2014, 16:31
- Posty: 40
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan
nie ma to jak precyzjne pytanie hehe
Wg. manuala:
"Ciśnienie regulowane:
– przewód podciśnienia podłączony: 210-260kPa
– przewód podciśnienia odłączony: 270-320kPa
Ciśnienie szczątkowe (po 5min od zatrzymania silnika) co najmniej 150kPa"
Wg. manuala:
"Ciśnienie regulowane:
– przewód podciśnienia podłączony: 210-260kPa
– przewód podciśnienia odłączony: 270-320kPa
Ciśnienie szczątkowe (po 5min od zatrzymania silnika) co najmniej 150kPa"
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
A więc tak sprawdziłem sprzegło i :
Koło zamachowe od 1,3 nie pasuję do tarczy i docisku sprzegła 1,8 SOHC nie zgadzają się kołki ustalające. Także nie ma co kombinować jedynym rozwiązaniem jest koło zamachowe od 1,8 SOHC
Koło zamachowe od 1,3 nie pasuję do tarczy i docisku sprzegła 1,8 SOHC nie zgadzają się kołki ustalające. Także nie ma co kombinować jedynym rozwiązaniem jest koło zamachowe od 1,8 SOHC
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Od jakiego silnika miałeś koło zamachowe ? (od którego 1.3) w 8v sprzęgło ma mniejszą średnicę tarczy i mniejszą ilość zębów na wałku głównym, mi ktoś kiedyś mówił, że doscisk z 1.8 sohc pasuje do koła zamachowego z 1.3 16v tej z 323 bo zdarzało się ze 121 1.3 b3 16v miała skrzynię identyczną jak w 8v i kia pride to samo (to są te skrzynie z rozrusznikiem po stronie skrzyni).
Dopisano 20 sie 2014, 12:34:
A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ? w BP05, BP26. Ostatnio zmieniałem silniki w gtxie znajomego i kupiliśmy silnik od GT (BP05) w tym gtxie były już 2 BP26 i 1 z nich miał większy czop wału od strony pompy olejowej i uszczelniach pompy też był większy. W 3 silniku tym od GT pompa olejowa była taka sama jak w BP26 tym 2 z mniejszym uszczelniaczem ale inaczej odsadzone było koło pasowe, wał był dosłownie bardziej schowany. I mam pytanie od czego to zależy ? czy wały miały inną wytrzymałość ? pompy oleju były mocnijesze lub słabsze ? w GTRze pewnie akurat były ale w pozostałych modelach nie wiem przed tym myślałem ze wał w gt czy gtxie jest ten sam, a miałem do czynienia jeszcze z jednym gtxem też oznaczenia BP26 i miał taki sam wał i pompę jak ostatni silnik od gt.
I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ? narazie jest na 0,5 bara, czy zmienić wałki na łagodniejsze od gtxa czy niech zostaną od gt ? narazie nie widać nic niepokojącego wkręca się elegancko stukowego też nie słychać.
Dopisano 20 sie 2014, 12:34:
A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ? w BP05, BP26. Ostatnio zmieniałem silniki w gtxie znajomego i kupiliśmy silnik od GT (BP05) w tym gtxie były już 2 BP26 i 1 z nich miał większy czop wału od strony pompy olejowej i uszczelniach pompy też był większy. W 3 silniku tym od GT pompa olejowa była taka sama jak w BP26 tym 2 z mniejszym uszczelniaczem ale inaczej odsadzone było koło pasowe, wał był dosłownie bardziej schowany. I mam pytanie od czego to zależy ? czy wały miały inną wytrzymałość ? pompy oleju były mocnijesze lub słabsze ? w GTRze pewnie akurat były ale w pozostałych modelach nie wiem przed tym myślałem ze wał w gt czy gtxie jest ten sam, a miałem do czynienia jeszcze z jednym gtxem też oznaczenia BP26 i miał taki sam wał i pompę jak ostatni silnik od gt.
I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ? narazie jest na 0,5 bara, czy zmienić wałki na łagodniejsze od gtxa czy niech zostaną od gt ? narazie nie widać nic niepokojącego wkręca się elegancko stukowego też nie słychać.
poki co standardy wyznacza tekenfun wiec luknij w jego watek. poza tym niezla baza turbo bepekow jest na MX5klub . ogolnie do 1 bara i 300nm raczej (zawsze moze sie cos wys$ac zwlaszcza gdy cos zle wystrojone) zbylbym spokojny.
KAROLLO121 napisał(a):A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ?
Jak dobrze pamiętam były 2 rodzaje – "duży" i "mały"
http://www.clubprotege.com/forum/showth ... comparison
Wytrzymałościowo obstawiam że były takie same, bo jak szukałem panewek w EPC to zauważyłem że wał w GTRze ma ten sam numer co w GT.
KAROLLO121 napisał(a):I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ?
Nie powinno się uogólniać ile silnik zniesie, bo to zależy od wielu czynników np. zmęczenie danej jednostki, wartość momentu w zależności od obrotów, szybkość jego narastania, jak auto jest wystrojone itp. Jednemu silnik się wysra bez turbo, innemu przy 0,5 bara, a jeszcze inny będzie latał na 1bar+
Ja osobiście latałem na 1.3-1.4b w peaku i po rozebraniu nie zauważyłem nic niepokojącego na korbach i tłokach (tak więc można było jeszcze bardziej zaszaleć ).
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wie ktoś może jakie były róznice w głowicach od GTXa BP26 a od GT BP05 ? bo zastanawiam się którą głowicę składać do turbo i z którymi wałkami będzie lepiej. Silnik z GT nie najeździł sie za długo bo zapewne wypaliło zawory przez ciulowe hydro regulatory wczoraj przekładałem hydro regulatory na sprawne i juz nic to nie dało,2 cylinder stracił większosć spręzania. A nie stało się to przy pałowaniu czy wyższych obrotach, normalnie 5 bieg z 3,5 tyś obr stałe tempo doładowanie ustawione na 0,6 bara i nagle odczucie słąbszej mocy spuściłem na luz i już słychać 3 cyl, po rozebraniu większość szklanek jak beton dosłownie bez ruchu 2 musiały klepać bo były miękkie nie dymi olejowo tylko niespalonym paliwem i świeca okopcona stawiam tylko na to.
Dopisano 1 wrz 2014, 14:23:
Dzisiaj zdjąłem glowicę i wysżło, że zawór wydechowy na 2 cylindrze kawałeczek się wykruszył.
Dopisano 1 wrz 2014, 14:23:
Dzisiaj zdjąłem glowicę i wysżło, że zawór wydechowy na 2 cylindrze kawałeczek się wykruszył.
Znalazłem róznicę w budowie głowic od BP głowica od GT BP05 ma symetryczne większe niz w GTXie kanały wałki są ostrzejsze. Głowica od GTXa ma łągodniejsze wałki i kanały ssące ze scianka która nadaje zawirowanie w cylindrze ale za to maja mniejszą średnice i przelotowość, mam wrazenie ze kanały wydechowe też się róznią bo są delikatnie zaokrąglone. I teraz mam pytanie którą głowicę lepiej założyć do gtxa ? zastanawiam sie nad tą z GTXa i ostrzejszymi wałkami z GT , jeździłem nim z seryjnym słupiek z GTXa i z GT i miałem wrazenie, że ze słupkiem od GT był bardziej elastyczny juz od dołu przyspieszał mocniej niż ze słupkiem z GTXa , teraz dół będzie na tłokach i korbach GTXa wcześniej brakowało nam 1 tłoka , korbowody idą do sprawdzenia czy nie zostały pokrzywnione. Za odpowiedzi z góry dziękuję . Dodam ze teraz maździora dostanie większy intercooler, DP , reszta wydechu to 2,25 cala, map sensor i strojenie
Witam, mam pytanie
Czy wie ktoś jaka jest waga koła zamachowego silnika 1,8 BP które współpracuje z ori skrzynią od gt o oznaczeniu "G"
Bo myślę żeby je trochę odchudzić przy okazji wymiany skrzyni, tylko nie wiem ile można zebrać z wagi żeby nie przesadzić.
pzdr
Czy wie ktoś jaka jest waga koła zamachowego silnika 1,8 BP które współpracuje z ori skrzynią od gt o oznaczeniu "G"
Bo myślę żeby je trochę odchudzić przy okazji wymiany skrzyni, tylko nie wiem ile można zebrać z wagi żeby nie przesadzić.
pzdr
- Od: 1 wrz 2011, 16:50
- Posty: 33
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323f BA 1997 1.8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje