Mazda6 GG AJ'06 3.0 V6 223KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Nonac311 » 8 mar 2014, 23:36

Hej fajna sztuka :) Niech Ci służy jak najdłużej.

PS. Mam identyczną, nawet w tym samym kolorze i też ze zderzakiem EU (tylko z grillem US), który też przymierzam się wymienić na ori... ;) Moja różni się tylko skrzynią MT i felgą ori 18', przynajmniej z zewnątrz.
Co do spalania to mam podobne jak Ty w swojej, i nie jadąc "z górki" jak to ktoś napisał :D mało tego, pocisnąć czasem lubię <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez 19Maaarcin89 » 9 mar 2014, 12:08

Arkadius 73 napisał(a):Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś to sprawdż zawór pcv , rozbierz dolot czy nie ma oleum w kolektorze , jeżeli nie masz jeszcze zrobionego moda -usunięcia grzania przepustnicy to możesz to zrobić , sprawdż t-fitting- rozgałęzienie idące do przepustnicy , to newralgiczne punkty , które potrafią unieruchomić twoje auto na długo podczas trasy – lepiej zapobiegać ...

ps sprawdz czy masz ori pcv bo u znajomego był pasztet a nie pcv valve


Jak kupowałem samochód to koleś mówił ze ten zawór PCV założył nowy ale musze sprawdzić bo na słowo nie bardzo wieże.
Możesz napisać dlaczego trzeba usunąć te grzanie przepustnicy? I jak to zrobić? Trzeba jakiś kabelek odciąć czy na czym to polega?
W weekend za tydzień biorę się za usunięcie precatow i wymianę oleju łącznie ze wszystkimi filtrami.
Coś czuje że czeka mnie długi weekend w garażu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Socyopatic » 9 mar 2014, 12:39

bieski napisał(a):Możesz na fabrycznych wpakować te sprężyny. Aso ich też nie wymienia przy obniżaniu auta.


chyba ASO w Niemczech czy USA – gdzie maja "troche" inne drogi ;) w PL kolega w Preludzie, (gdzie masa auta jest mniejsza a ASO w DE też wrzucało te sprezyny na seryjny amor) na takich eibachach zajechał seryjny amor z 90% skutecznosci do poziomu śmietnikowego w 10 tys km..

Dopisano 9 mar 2014, 11:42:

19Maaarcin89 napisał(a): Możesz napisać dlaczego trzeba usunąć te grzanie przepustnicy? I jak to zrobić? Trzeba jakiś kabelek odciąć czy na czym to polega?


masz foty i krotki opis dlaczego w mojej galerii, bo właśnie u mnie z Arkiem robilismy te wszystkie rzeczy.
Ponizej wklejam dla ułatwienia dwie foty z zaznaczeniem o co biega. Jak chcesz mega konkretow co i jak krok po kroku, to wypytaj sie na PW Arkadiusa ;)
Załączniki
p.jpg
g.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 9 mar 2014, 14:52

Czytałem u Ciebie że ci pękł ten wężyk od podgrzewania przepustnic i chyba nic więcej tam niema?
Usunąłeś te podgrzewania ze względu na to ze pękł ten wężyk i nie chciałeś żeby to się powtórzyło czy jakieś dodatkowe korzyści z tego są??

Będę musiał rozebrać cały dolot i zobaczyć jak to tam wygląda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Socyopatic » 9 mar 2014, 15:42

po prostu ten wezyk jest obarczony bardzo duzym ryzykiem pekniecia (u mnie musiał juz kiedys strzelic bo był wklejony nieudolnie i wystarczyło go dotknac przy zdejmowaniu dolotu by puscił i unieruchomił auto) i wylania sie całego płynu chłodniczego z układu np podczas jazdy autostrada i ugotowania silnika.. a usuniecie tego podgrzewania przepustnicy niczym negatywnym nie skutkuje (u mnie wolne obroty spadły tylko z 900 na 800 ale w niczym to nie jest odczuwalne) a daje spokojna głowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 9 mar 2014, 18:17

Kiedy robiłeś tą operacje?? Bo wydaje mi sie ze zimą może byc problem z wolnymi obrotami jak nie bedzie tego podgrzewania.
Może po prostu zobaczę w jakim stanie jest ten wężyk i ewentualnie wymienił bym go na jakiś bardzo dobrej jakości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Arkadius 73 » 9 mar 2014, 19:33

Żle myślisz , podgrzewanie miało na celu zamysł japońców na zimne klimaty ale póżniej wyszła serwisówka że jednak się mylili , np, w 3,7 nie masz już tego ustrojstwa

Obrazek

tu masz 3,7 z przerobionym tps u mnie
Arkadius 73
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 9 mar 2014, 21:56

Ok to po wywaleniu tego podgrzewania spadną mi trochę obroty na jałowym tak?
Silnik nie drga ani nic się z nim nie dzieje przez mniejsze obroty na jałowym?

Te dwa wężyki na zdjęciu to są od podgrzewania tak? (te co wchodzą w niebieski trójnik)

Nie za bardzo sie orientuje który wężyk jest od czego bo jeszcze nic pod maska nie rozbierałem i nie wiem jak narazie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Arkadius 73 » 9 mar 2014, 21:59

Po usunięciu grzania tb nic obroty ci się nie zmienią u Rafała łapało lewe powietrze przez walniętą w paru miejscach rurkę od pcv i przytkany ów zawór , te wężyki u mnie to odprowadzenie odmy i odpowietrzenia skrzyni korbowej bo ja mam usunięty pcv
Arkadius 73
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 9 mar 2014, 22:12

Jak rozbiorę dolot to myślę ze dojdę z tym do ładu bo tak po zdjęciach to ciężko ;)

Prędzej miałem audi i tam tak samo bym problem z odmą i myślałem ze w trochę nowszych samochodach już jakoś to inaczej ogarneli a tu dalej problemy z odpowietrzeniem skrzyni korbowej ;/

Na te wszystkie zabiegi to mi weekendu nie starczy

Możecie mi jeszcze napisać co jeszcze warto zrobić?

Jak narazie to usuniecie tych precatow i podgrzewania przepustnicy, coś jeszcze jest do ogarnięcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Arkadius 73 » 9 mar 2014, 22:29

Powodzenia w takim razie , ja zdejmowałem wszystko do zaworów i poddałem gruntownemu czyszczeniu , czyli wtryski listwa kolektor dolotowy , przepustnica , maf itd , no ja mam wiele innych rozwiązań na pokładzie więc rozkminiłem to od podszewki
Arkadius 73
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 28 mar 2014, 21:05

DSC_0145.JPG
Wnętrzności dwóch katów :))
DSC_0144.JPG
DSC_0142.JPG
Katalizator przed operacją :)
m

Dzisiaj zaczęła się operacja wywalenia katalizatorów :)
Jak narazie oby dwa zostały wybebeszone i przykręcone na swoje miejsce.

Na jutro została do wymiany uszczelka miski olejowej i simering na wale.

Przy okazji od razu będzie wymieniony pasek od alternatora i reszty osprzętu i zmieniony olej na ori Mazdy ;))

Aaa i jeszcze złącze elastyczne tłumika bo źle wyglądało.

To chyba na tyle ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez 19Maaarcin89 » 12 kwi 2014, 00:54

DSC_0182_1.JPG



Nie dawno wpadł nowy zestawik na przód.

Tarcze TRW a klocki ori Mazdy ;)

Samochód teraz hamuje od dużo dużo lepiej.
Ogólnie jest bardzo duża poprawa w hamowaniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Mr_Bartek » 12 kwi 2014, 10:23

A jak tam poszukiwania felg? Byles juz ogladac te o ktorych mowiles? :D
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez 19Maaarcin89 » 12 kwi 2014, 10:44

Już mam kupione i założone na aucie ;))
Dzisiaj wstawie fotki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Mr_Bartek » 12 kwi 2014, 10:50

Dajesz fotki bo juz nie moge sie doczekac. :D
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Arkadius 73 » 13 kwi 2014, 07:46

A propo tb by-pass ford też już dawno pozbył się tego wymysłu inżynierskiego

http://forum.mazda6club.com/3296555-post75.html
Arkadius 73
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 13 kwi 2014, 15:40

DSC_0034.JPG

DSC_0032.JPG



Tutaj już na nowych felgach od Mazdy 6 wersji Tamura-tzn miały być od tej wersji ;/

Oglądałem samochodzik Mr_Bartek i nawet mi sie spodobały.
Tak się złożyło że były takie na sprzedaż nie daleko i po ostrej negocjacji ceny stały się moje ;)

Do tego wpadły 4 sztuki opon Barum Bravuris 3 rozmiar 225/45/17
Ostatnio edytowano 13 kwi 2014, 19:23 przez 19Maaarcin89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Przemysław » 13 kwi 2014, 18:53

Ładne te felgi, ale nie są one od wersji Tamura. MrBartek i ja z reszta też mamy nieco inne. Przyjrzyj się dokładnie. Te od wersji Tamura mają na ramionach wytłoczenia, które biegną od rantu felgi i pod nakrętką.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez 19Maaarcin89 » 13 kwi 2014, 19:20

Kurde faktycznie trochę inne :/
Kupowałem i myślałem że to są te i sprzedawca mnie też tak upewnial :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy