CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Bartoliniusz » 14 lut 2014, 19:53

Myślę tylko o mocy w granicy okolo 160 km. Jak to będzie rzutowało na silnik. Mam dostęp do dość tanich części potrzebnych do tego więc się zastanawiam i chce wyjaśnić wątpliwości. Niestety internet jest ubogi w takie informacje o tym silniku.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2014, 11:21

V-tech oferuje box na 121KM a chip tuning 131KM z seryjnych 109KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bartoliniusz » 15 lut 2014, 16:27

no i co z tego że oferuje ? Reklamujesz czy cos ? Znam lepszych tunerów.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Gib » 15 lut 2014, 16:57

Jakie turbo tam siedzi?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bartg » 15 lut 2014, 19:58

160 koni nie sądze, żeby było osiągalne na seryjnym turbo i było potem niezawodne, to ma być tani silnik, a nie 1.9 TDi ARL przystosowany do przyjęcia 200 koni na klatę ;) Zrobić ze 140 i liczyć, że będzie to bezawaryjnie jeździć.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2014, 20:05

Bartoliniusz napisał(a):no i co z tego że oferuje ? Reklamujesz czy cos ? Znam lepszych tunerów.


Nic nie reklamuje i nie twierdzę że nie znasz lepszych, to był tylko przykład jakie moce przy jedynie elektronice można osiągnąć no ale skoro znasz ,,Tunerów" to po co zakładasz tu temat? Z tego co wiem to CezaR83 modził Y6, jest nawet jego temat w M3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 15 lut 2014, 21:13

Cezara fajnie jeździ jak każdy diesel po programie, na mieście cieżko nadążyć bo człowiek jest zawsze na złym biegu. Z krechy wiadomo...
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bartoliniusz » 16 lut 2014, 17:23

Już pisałem że nie chodziło mi od początku tylko o chip. Moderator przeniósł to całkowicie bez sensu. Mówiłem też że turbo będzie zmodernizowane i IC wydajniejszy. Chodzi mi o trwałość. Od początku pytałem jakie moce może wytrzymać ten silnik bo tego mi brakuje.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Bartg » 16 lut 2014, 19:40

Zapewne nie bez powodu brakuje Ci takich danych, bo nikt tego nie robił ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Hubix » 16 lut 2014, 23:12

Ogólnie silniki HDI uchodzą za trwałe i wytrzymałe więc podniesienie mocy nie powinno im zaszkodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Bartoliniusz » 17 lut 2014, 00:26

Ktoś musi być pierwszy :D Kupno Type R lub MPS'a troche odeszło mi na drugi plan także myśle nad podłubaniem tego.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2014, 00:30

Bartoliniusz napisał(a):Ktoś musi być pierwszy :D


bardzo dobre podejście, powodzenia życzę w modyfikacjach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamilq777 » 4 mar 2014, 17:16

Witam. Szwagier poprosił mnie, żebym zapytał czy miał ktoś z was styczność z tym oto chipem
http://allegro.pl/chip-tuning-box-cr-mazda-2-3-5-6-bt-cx-mpv-cr-i3973059396.html

Chciałby go zamontować do Mazdy 6, 2.0D 136km RF5C 2004r

Czy ten chip będzie pasować do jego silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez beduin50 » 4 mar 2014, 22:39

Witam. posiadam mazde 6 z 2004 roku 2,0 136Km, DITD. Problem mój polega na tym że chciał bym zamontować jakieś urządzonko z serii chip box tylko jak chytam to wszystkie trzeba wpinać pod czujnik CR na listwie wtryskiowej, a tak jak u mnie takiego czujnika na lestwie nie ma. czy jest gdzieś indziej?. http://allegro.pl/chip-tuning-box-cr-ma ... 59396.html znalazłem takie urządzenie i czy będzie pasowało do mojej mazdy jak nie mam pompowtrysków. ??
beduin50
 

Postprzez wujek116 » 4 mar 2014, 23:17

kolego zapewniam cie że masz taka wtyczkę do podłączenia tego boxa . montowałem już kilka takich urządzeń kolegom . na zdjęciach masz zaznaczoną wtyczkę <spoko>
Załączniki
ok_beispiel-mazda-6-gross-3.jpg
mazda-6-2-0-2-0citd-rf5c-136km-2004rok-silnik-3055146670.jpg
121_nnrxww.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez kamilq777 » 5 mar 2014, 11:43

Pisałem już o tym w temacie o chip tuningu diesla ale nikt nie pisze, nie wiem czy ten temat jeszcze żyje dlatego zakładam własny dotyczący konkretnego samochodu i chipa.
Mazda 6,2.0D 136km RF5C 2004r

http://allegro.pl/chip-tuning-box-cr-mazda-2-3-5-6-bt-cx-mpv-cr-i3973059396.html
co sądzicie o tym chipie? Da te oferowane 25km-35km?
I przede wszystkim czy będzie to pasowało do tego silnika?

Proszę o pomoc, bo szwagier chce to ewentualnie do końca tego tygodnia zamówić, więc musi się dziś zdecydować czy brać, bo będzie wyjeżdżać. Z góry dzięki za pomoc i proszę o niekasowanie tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez smile » 5 mar 2014, 12:43

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego... i ta cena... kusząca :)
Pochopna decyzja może okazać się błędna – jak się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy <diabełek>
Przed montażem takiego "cuda" należy:
1. Sprawdzić na hamowni aktualną moc samochodu – przywrócić moc fabryczną w razie niedomagania.
2. Mieć pewność, że pasek rozrządu przeniesie dodatkowe obciążenie ( świeży, oryginalny pasek... ).
3. Mieć pewność, że wtryskiwacze są w pełni sprawne, kalibracja przechodzi bez problemu.

W razie kiedy coś pójdzie nie tak: wtrysk wypali dziurę w aluminiowym denku tłoka; pęknie pasek rozrządu, przegrzeje się silnik ( uszczelka pod głowicą ), rozpadnie się koło zamachowe lub cokolwiek innego prowadzące do kosztownej naprawy liczonej w tysiącach PLN!!

Generalnie sprawny silnik o mocy 136 KM powinien iść jak burza <czarodziej>
Więc jeśli chodzi o moc to pewnie będzie porażka, a zużycie paliwa i tak nie spadnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez MX6-CZARNY » 5 mar 2014, 14:14

To jest tak zwany "efekt placebo"
Jak już coś chcesz osiągnąć to moim zdaniem modyfikacja mapy.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Bartg » 5 mar 2014, 14:40

Dokładnie, zero takich gotowych boxów itd, kolega leitowdz ostatnio czipował wersję 121km w G-labie w Łodzi, seria wyszła 129, po chipie 160.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez zboq » 5 mar 2014, 16:14

Bez hamowni zakup takiego boxa mija się z celem. Należy najpierw sprawdzić co tam fabryka daje, a potem dopiero montować boxa i znowu sprawdzać. Ja jak założyłem boxa który niby też był gotowy do RF5C vtechu to była porażka i dopiero jak go zaczeli poprawiać i coś wgrywać to się polepszyło.

Reasumując: bez hamowni nawet się za to nie bierzcie :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje