podwyższone obroty, detonacje w dolocie

Postprzez tinek » 21 lut 2014, 20:00

Dopadły mnie dwa problemy:
1. podwyższone obroty na luzie, przy schodzeniu z wyższych obrotów przy zmianie biegów zawisanie w okolicy 2-2,5krpm, czasami potrafi podbić z niskich obrotów przy podjeżdżaniu na półsprzegle... – znalazłem, na forum, że to może być wina niskiego stanu płynu chłodniczego – faktycznie było go mało, ale po dolaniu brak zmian.

2. podczas manewrów na półsprzęgle i kręceniu kierownicy w dolocie słychać jakby detonacje (pojedyncze, nierównomierne, głuche stuki), nie wiem czy ma to jakiś jakiś związek z problemem nr 1.

Oba problemy występują na benzynie i lpg, błędów nie ma, lpg wystrojone w miarę dobrze, brak problemów z mocą, reset ecu zrobiony.

Ma ktoś pomysły?

pozdro!
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez tinek » 24 lut 2014, 17:19

problem nr 1 ustąpił po resecie ecu, drugi problem dalej aktualny...
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez gik » 27 lut 2014, 12:30

Jaki stan kabli, swiec?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez tinek » 28 lut 2014, 00:01

świece stare, ale dużo na lpg nie przejechały (w między czasie były inne), kable ok, podmienię w chwili wolnego na poprzednie świeczki, jak ogarnę problem z kabelkami to wrócę do modu z podwójną cewką i kablami z 626 i wtedy może się coś wyjaśni.

podczas tych "wybuchów" nie rzuca silnikiem ani nie falują obroty, z wnętrza tego nie słychać.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Postprzez btom006 » 3 mar 2014, 19:10

Sam szukałem odpowiedzi na Twoje pytanie. Ja bardziej określił bym to jako cofanie się powietrza z kolektora dolotowego ale nic ponad to nie potrafię powiedzieć. Chwilę po kupnie mojej mazdy to zauważyłem i szukałem informacji zarówno w sieci jak i u różnych mechaników przy okazji odwiedzin :P Nic złego się z tym nie dzieje a każdy jeden odpowiadał mi że pierwszy raz coś takiego widzi. Ten wątek przewijał się zresztą przynajmniej 2 razy na forum. Tak czy inaczej z własnych doświadczeń mogę powiedzieć że nie jest to raczej powód do zmartwienia ;)
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 21:16
Posty: 10
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ

Postprzez tinek » 3 mar 2014, 22:55

nie wiem kiedy się to u mnie pojawiło, bo sam tego nie odkryłem, jeśli po ogarnięciu zapłonu będzie to samo to oleje temat i poczekam aż się samo uspokoi...
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: M2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323