Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów
1, 2
Witam,
Od 2 miesięcy mam moją Mazdę 5, 2.0 benzyna AT. Ostatnio kilka razy byłem w trasie i miałem problem z wyprzedzaniem. Niezależnie czy jadąc na pełnym automacie czy ręcznie zmieniając biegi auto jednostajnie przyspiesza do 4,5-5tys obrotów (na każdym biegu) po czym następuje gwałtowne przyspieszenie od 5tys. aż do odcięcia/zmiany na wyższy.
A problem z wyprzedzaniem jest taki że będąc w zakresie obrotów do 5 tys. tak przy prędkości około 80-90km/h auto wolno nabiera prędkości. dopiero Jak dojdzie do 5 tys wówczas jest gwałtowne przyspieszenie (wgniata w fotel).
Próbowałem nagrać film ale niestety na nagraniu nie widać tego dobrze.
Dziś na aplikacji TORQUE sprawdziłem przyspieszenie 0-100km/h, wynik = 15,4sec. (a powinno być raczej coś w okolicach 11sec.)
Sprawdzałem na kompie u zaufanego mechanika – brak jakichkolwiek błędów. Pod maską też wygląda że jest ok.
Od 2 miesięcy mam moją Mazdę 5, 2.0 benzyna AT. Ostatnio kilka razy byłem w trasie i miałem problem z wyprzedzaniem. Niezależnie czy jadąc na pełnym automacie czy ręcznie zmieniając biegi auto jednostajnie przyspiesza do 4,5-5tys obrotów (na każdym biegu) po czym następuje gwałtowne przyspieszenie od 5tys. aż do odcięcia/zmiany na wyższy.
A problem z wyprzedzaniem jest taki że będąc w zakresie obrotów do 5 tys. tak przy prędkości około 80-90km/h auto wolno nabiera prędkości. dopiero Jak dojdzie do 5 tys wówczas jest gwałtowne przyspieszenie (wgniata w fotel).
Próbowałem nagrać film ale niestety na nagraniu nie widać tego dobrze.
Dziś na aplikacji TORQUE sprawdziłem przyspieszenie 0-100km/h, wynik = 15,4sec. (a powinno być raczej coś w okolicach 11sec.)
Sprawdzałem na kompie u zaufanego mechanika – brak jakichkolwiek błędów. Pod maską też wygląda że jest ok.
przyszło mi to do głowy, ale w sumie nie mam żadnych objawów że coś nie tak ze sprzęgłem, nie czuć by się ślizgało, puszczenie hamulca od razu rusza do przodu tak jak powinien automat.
Hmm... Ja też mam automat , ale mi się wydaje ,że nie ma tam klasycznego sprzęgła ... w końcu to automat...
Widzę kolego,że masz zagazowane autko, może to coś z gazem? próbowałeś na benzynie?
Widzę kolego,że masz zagazowane autko, może to coś z gazem? próbowałeś na benzynie?
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
nie ma znaczenia czy na LPG czy na benzynie, występuje w obu przypadkach.
co do klasycznego sprzęgła, to oczywiste, chodziło mi o to że występuje to na każdym biegu i zarówno w pełnym automacie czyli "D" jak również w trybie manualnym gdzie zmienia się ręcznie.
co do klasycznego sprzęgła, to oczywiste, chodziło mi o to że występuje to na każdym biegu i zarówno w pełnym automacie czyli "D" jak również w trybie manualnym gdzie zmienia się ręcznie.
Dziś byłem w ASO, zrobili diagnostykę, jeśli chodzi o silnik, to wszystko jest OK. kierownik serwisu mówił że jest niskie ciśnienie oleju w ASB, zużyte tarczki itp. Dopiero przy wysokich obrotach skrzynia dostaje wysokie ciśnienie oleju i wtedy zmienia prawidłowo bieg i zaczyna jechać jak należy.
Werdykt ASO -skrzynia jest do roboty. Będę chciał jeszcze sprawdzić i upewnić się, ale to już najlepiej w jakimś serwisie od ASB.
Werdykt ASO -skrzynia jest do roboty. Będę chciał jeszcze sprawdzić i upewnić się, ale to już najlepiej w jakimś serwisie od ASB.
Dziś będąc w warszawie, zajechałem do Auto Józefów specy od automatów.
Po diagnostyce i jazdach testowych na 100% skrzynia jest OK. I tylko mnie upewnili że ASO to ciemnoty.
Teraz pozostaje tylko i aż problem w silniku i osprzęcie, tylko pytanie co może powodować takie problemy.
To co mi na początek przychodzi do głowy to:
– Przepustnica
– Przepływomierz
– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
– Zawór zmiennych faz rozrządu.
Muszę zacząć sprawdzać po kolei. Chyba że ktoś z Was ma jakieś pomysły?
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Po diagnostyce i jazdach testowych na 100% skrzynia jest OK. I tylko mnie upewnili że ASO to ciemnoty.
Teraz pozostaje tylko i aż problem w silniku i osprzęcie, tylko pytanie co może powodować takie problemy.
To co mi na początek przychodzi do głowy to:
– Przepustnica
– Przepływomierz
– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
– Zawór zmiennych faz rozrządu.
Muszę zacząć sprawdzać po kolei. Chyba że ktoś z Was ma jakieś pomysły?
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
nie wiem jak w AT, ale przy MT to auto ma dodatkowego kopa tak od 3000 rpm
Jak masz mozliwość podłączenia sprzętu, to podłącz i w drogę... nagrywaj te dane na żywo...
podejrzewam zmienne fazy
Jak masz mozliwość podłączenia sprzętu, to podłącz i w drogę... nagrywaj te dane na żywo...
podejrzewam zmienne fazy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
a jesteś pewien, ze to maszhrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
Dopisano 3 kwi 2014, 20:41:
a filtr powietrza kiedy wymieniany
Dopisano 3 kwi 2014, 20:43:
zobacz czy któryś zacisk nie trzyma
sprawdź podciśnienia
świece zapłonowe ( na gazie szybciej się zużywają )
ewentualnie pomiar ciśnienia na cylindrach
Dopisano 3 kwi 2014, 20:44:
i zapychający się egr może też dawać takie objawy (spadek mocy i/lub szarpanie
Fred.X napisał(a):a jesteś pewien, ze to maszhrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
a no mam to ustrojstwo
co do reszty czyli:
filtr powietrza – wymiana 2 miesiące temu
świece – tak samo 2 miesiące temu
Ale jest postęp, i Madzia odpycha się jak powinna . ale nie jest jeszcze rozwiązana przyczyna.
Dziś u mechanika zaczęliśmy przyglądać się tematowi – DOLOT + PRZEPUSTNICA.
Okazuje się że na postoju przygazowując elektrozawór (chyba tak to się nazywa – ten oznaczony "Z" na schemacie) otwiera klapki w kolektorze dolotowym.
Natomiast najwyraźniej nie robi tego w czasie jazdy to znaczy robi ale przy 5tys obrotów stąd ten przyrost mocy.
Mechanik odpiął przewód podciśnienia od tego zaworu i zaślepił ([color=#000080]niebieski przewód[/color]), dodatkowo zaślepiliśmy wyjście (czerwone) z SOLENOID (zielony na schemacie). Co powoduje że klapki w kolektorze dolotowym są na stałe otwarte. Wyjechałem z warsztatu i ..... Mazda odżyła i zasuwa jak należy. Na razie przez weekend pojeżdżę z zaślepionymi elementami i zobaczę co się będzie działo.
Teraz pozostaje pytanie co jest przyczyną że w trakcie jazdy nie następuje właściwe otwieranie klapek.
Myślę że z dużym prawdopodobieństwem można wykluczyć: zawór zmiennych faz rozrządu.
czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?
no nie, bo to też nic dobrego raczej na dłuższą metę nie będzie.
po weekendzie biorę się za czyszczenie przepustnicy, przepływomierza, dolotu i tego SOLENOIDu. wszystko za jednym zamachem i zobaczę wtedy co będzie.
marcin255 napisał(a):wymiń elektrozawór ten brązowy ( zielony u Ciebie )
Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
Fred.X napisał(a):Gaz był zakładany to wiem co mówię
i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
hrabia82 napisał(a):Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.
kup używany na za ok 100 zł , jest ich trochę , zawór powinien działać po nagrzaniu silnika , zacinające się klapki mogą powodować wysysanie mgły olejowej przez zawór pcv
przeciez kolektor był ściąganymarcin255 napisał(a):i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 18:56 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: usunieto OT
Powód: usunieto OT
Fred.X napisał(a):przeciez kolektor był ściągany
klapki sa w środku bez zniszczenia kolektora ani ich nie zobaczysz ani nie zdemontujesz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości