Ubytki oleju
Powiedzcie mi jak sprawdzacie stan oleju?
Na ciepłym i na zimnym wychodzą zupełnie inne wartości i to za każdym razem.
Dla przykładu:
1. poranna kontrola po nocy (samochód w garażu – silnik zimny) – suchy bagnet
2. kontrola po przejechaniu 30 km (15 km miasto, 15 km autostrada – silnik ciepły) – pierwszy pomiar, minimalne ślady oleju na samym koniuszku bagnetu (sporo poniżej minimalnej wartości)
3. kolejny pomiar po 2 minutach (silnik – ciepły) – połowa wartości między max a min.
4. kolejny pomiar po 5 minutach (silnik ciepły) – 1/3 wartości na bagnecie
Na ciepłym i na zimnym wychodzą zupełnie inne wartości i to za każdym razem.
Dla przykładu:
1. poranna kontrola po nocy (samochód w garażu – silnik zimny) – suchy bagnet
2. kontrola po przejechaniu 30 km (15 km miasto, 15 km autostrada – silnik ciepły) – pierwszy pomiar, minimalne ślady oleju na samym koniuszku bagnetu (sporo poniżej minimalnej wartości)
3. kolejny pomiar po 2 minutach (silnik – ciepły) – połowa wartości między max a min.
4. kolejny pomiar po 5 minutach (silnik ciepły) – 1/3 wartości na bagnecie
Ostatnio edytowano 16 mar 2014, 09:35 przez bredok, łącznie edytowano 1 raz
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Koledzy jest problem Moja mazda bierze sporo oleju
Zalalem ja w listopadze 2013 valvoline max life i od tego czasu przejechałem 6 tys km . W tym czasie dolałem litr. Dzis sprawdzam bagnet suchy i dolałem 1 litr i stan pomiędzy min a max.
Także na 6 tys km zużył 2 litry tego ponoc najlepszego na ubytki oleju.
Czy to normalne?
Dopisano 19 mar 2014, 18:21:
a i jeszcze jedno pyt
Czy stosował ktoś taki polimer sx6000??
Czy to działa?
Zalalem ja w listopadze 2013 valvoline max life i od tego czasu przejechałem 6 tys km . W tym czasie dolałem litr. Dzis sprawdzam bagnet suchy i dolałem 1 litr i stan pomiędzy min a max.
Także na 6 tys km zużył 2 litry tego ponoc najlepszego na ubytki oleju.
Czy to normalne?
Dopisano 19 mar 2014, 18:21:
a i jeszcze jedno pyt
Czy stosował ktoś taki polimer sx6000??
Czy to działa?
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
robimel napisał(a):valvoline max life
jest tego kilka rodzaji...

http://www.valvoline.com/products/consu ... motor-oil/
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
a jak sprawdzić na
jszybciej i najtaniej?
Dopisano 20 mar 2014, 20:44:
wiem ze u mechaniora i ze potrzebny zegar do pomiaru a czy na diagnostyce komp tez pokaze ciśnienie??a gazownik tez może sprawdzić kompresje??
no i jakie powinny być prawidłowe wartości?
no i co jak wartości będą nizsze niż standart

Dopisano 20 mar 2014, 20:44:
wiem ze u mechaniora i ze potrzebny zegar do pomiaru a czy na diagnostyce komp tez pokaze ciśnienie??a gazownik tez może sprawdzić kompresje??
no i jakie powinny być prawidłowe wartości?
no i co jak wartości będą nizsze niż standart
- Od: 16 kwi 2013, 21:35
- Posty: 59
- Skąd: Grudziadz
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006
wedlug manuala: 12 – 17 barów przy zachowaniu różnicy pomiędzy cylindrami nie większej niż 2 bary
Jak sprawdzić?
Przyrządem wkręcanym w miejsce świecy (pozostałe świece wykręcone), but w podłogę i startować silnik kilka sekund... Na przyrządzie zostanie zaznaczona największa kompresja pomiaru...
a tutaj łopatologicznie:
Przyczyn brania oleju może być wiele...
– nieszczeklne uszczelniacza zaworowe
– zapieczone / uszkodzone pierścienie
– uszkodzona gładz cylindrów
Trzeba zacząć od podstaw...
Jak sprawdzić?
Przyrządem wkręcanym w miejsce świecy (pozostałe świece wykręcone), but w podłogę i startować silnik kilka sekund... Na przyrządzie zostanie zaznaczona największa kompresja pomiaru...
a tutaj łopatologicznie:
Przyczyn brania oleju może być wiele...
– nieszczeklne uszczelniacza zaworowe
– zapieczone / uszkodzone pierścienie
– uszkodzona gładz cylindrów
Trzeba zacząć od podstaw...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):
Przyczyn brania oleju może być wiele...
– nieszczeklne uszczelniacza zaworowe
– zapieczone / uszkodzone pierścienie
– uszkodzona gładz cylindrów
.
Uszkodzone klapki w kolektorze ssącym , uszkodzony zawór PCV
Chciałbym podłączyć się do tematu.
Moje auto to Mazda 5 1,8 2007 przebieg 184k. Auto sprowadzone z Belgi. Po kupnie standardowo wymieniłem filtry i olej. Nie wiedziałem jaki wlać, gościu ze stacji sprawdził gdzies w necie i wlali CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3. Z tego co czytam w tym wątku, to chyba zły olej? A teraz do sedna, zużycie oleju w mojej Madzi, to jakiś 0,2- 0,3L na 1000 km jazdy miejskiej i 0,5-1L podczas jazdy autostradami. Przed chwilą sprawdzałem manual mojej mazdy i tam faktycznie jest napisane, że może palić 0,8 na 1000. Proszę o poradę, co mam robić. Zmienić olej, a może nie przejmować się takim zużyciem? Jednym z poprzednich moich samochodów była mazda premacy 1,8 ona nie brała oleju, jeździłem od wymiany do wymiany, byłem z niej bardzo zadowolony, dlatego zdecydowałem się na mazdę 5, a tu taki zonk.
Moje auto to Mazda 5 1,8 2007 przebieg 184k. Auto sprowadzone z Belgi. Po kupnie standardowo wymieniłem filtry i olej. Nie wiedziałem jaki wlać, gościu ze stacji sprawdził gdzies w necie i wlali CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3. Z tego co czytam w tym wątku, to chyba zły olej? A teraz do sedna, zużycie oleju w mojej Madzi, to jakiś 0,2- 0,3L na 1000 km jazdy miejskiej i 0,5-1L podczas jazdy autostradami. Przed chwilą sprawdzałem manual mojej mazdy i tam faktycznie jest napisane, że może palić 0,8 na 1000. Proszę o poradę, co mam robić. Zmienić olej, a może nie przejmować się takim zużyciem? Jednym z poprzednich moich samochodów była mazda premacy 1,8 ona nie brała oleju, jeździłem od wymiany do wymiany, byłem z niej bardzo zadowolony, dlatego zdecydowałem się na mazdę 5, a tu taki zonk.
- Od: 15 paź 2013, 18:47
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 5 1,8
Wojtek napisał(a):Moze tyle oleju palic... oficjalnie...
Zmien na poprawna specyfikacje I obserwuj jego stan..
tapatalk
Możesz polecić jakiś odpowiedni olej do tego silnika. Bo szukam i sam nie wiem jaki bedzie najodpowiedniejszy. 5W-30 , 10W-40 czy jeszcze jakiś inny.
A ten np może być : Valvoline MaxLife 10W-40?
- Od: 15 paź 2013, 18:47
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 5 1,8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości