przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

Postprzez patryk2907 » 26 lut 2014, 17:29

Witam, dzisiaj po 15 minutach jazdy po mieście temperatura skoczyła mi na maks. włączyły się wentylatory a płyn chłodniczy podszedł aż pod korek zbiorniczka, po zgaszeniu samochodu wentylatory również się wyłączyły, co to może oznaczać? za dużo płynu? uszkodzony termostat?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 19:20
Posty: 21
Auto: mazda 2 1.25 2003

Postprzez motylek322 » 26 lut 2014, 17:48

Jak już wszystko ostygnie to sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym. Potem dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Procedura jest opisana na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez patryk2907 » 26 lut 2014, 21:52

Po ostygnięciu płynu w zbiorniczku opadł na 3/4 do full, w sobote dolewałem płynu przez zbiorniczek czy to może mieć jakieś znaczenie?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 19:20
Posty: 21
Auto: mazda 2 1.25 2003

Postprzez motylek322 » 27 lut 2014, 08:49

Czy to miało wpływ na zagrzanie silnika to nie wiem ale płyn dolewa się przez wlew chłodnicy. Przemieszczanie się płynu między chłodnicą a wyrównawczym może tez być utrudnione z winy korka chłodnicy. Musi być odpowiedni i sprawny. Przeczytaj na korku jaka tam jest podana wartość ciśnienia i poszukaj na forum czy masz odpowiedni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 27 lut 2014, 09:33

patryk2907 napisał(a):Witam, dzisiaj po 15 minutach jazdy po mieście temperatura skoczyła mi na maks. włączyły się wentylatory a płyn chłodniczy podszedł aż pod korek zbiorniczka, po zgaszeniu samochodu wentylatory również się wyłączyły, co to może oznaczać? za dużo płynu? uszkodzony termostat?


Korek oleju sprawdzałeś – nie ma masełka na nim?
Sprawdź czy po nagrzaniu nie puchną przewody chłodnicy bo mi to zalatuje walniętą uszczelką głowicy, jak płyn nie wyciekł na asfalt :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez patryk2907 » 27 lut 2014, 19:03

Tak, korek sprawdzony, układ odpowietrzniony i dalej się przegrzewa, zauważyłem iż gumowa gruba rura z prawej strony do chłodnicy nagrzewa się a ta po lewej stronie nie, czy tam właśnie znajduje się termostat? bo nigdzie nie potrafię znaleźć zdjęcia
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 19:20
Posty: 21
Auto: mazda 2 1.25 2003

Postprzez GIERTYCH » 27 lut 2014, 21:22

GIERTYCH
 

Postprzez roccomistrz » 27 lut 2014, 23:14

tak, termostat jest z lewej patrząc od przodu samochodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez dzul » 28 lut 2014, 16:09

pamietaj, ze odkręcająć korek w chłodnicy. Płynu powinno być pod korek.
Jak nie ma to nie sugeruj sie zbiorniczkiem wyrównawczym.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez patryk2907 » 28 lut 2014, 23:23

Reasumując, spuszczam płyn, odkręcam po lewej stronie kolanko z szerokim wężem od korpusu silnika i tam rzekomo jest termosatat? zgadza się dobrze myśle? wymieniam go, zalewam płynem i powinno być ok? pytam bo nigdzie nie potrafi znaleźć zdjeć jak to powinno wyglądać z tym termostatem
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 19:20
Posty: 21
Auto: mazda 2 1.25 2003

Postprzez rav 75 » 1 mar 2014, 12:31

Nie potrafią znaleźć bo sami nie wiedzą jak powinien wyglądać termostat. Problemem może nie jest sam termostat ale jego uszczelka która to pełni rolę uszczelnienia obudowy termostatu. Niestety taka występuje tylko w orginale i bynajmniej w Łodzi kosztowała ok.40 złotych (tylko na zamówienie). Sam termostat kup w porządnym sklepie,niech się opierają o nr VIN,dobiorą odpowiedni zamiennik (sam kupowałem termostat firmy TAMA nr.:WV52BC-82-G1,dotyczy silnika FP,oczywiście uszczelkę reanimowałem bo czas oczekiwania 5 dni roboczych,a auto potrzebne).
rav 75
 

Postprzez roccomistrz » 2 mar 2014, 09:42

rav 75 napisał(a):Nie potrafią znaleźć bo sami nie wiedzą jak powinien wyglądać termostat. Problemem może nie jest sam termostat ale jego uszczelka która to pełni rolę uszczelnienia obudowy termostatu. Niestety taka występuje tylko w orginale i bynajmniej w Łodzi kosztowała ok.40 złotych (tylko na zamówienie). Sam termostat kup w porządnym sklepie,niech się opierają o nr VIN,dobiorą odpowiedni zamiennik (sam kupowałem termostat firmy TAMA nr.:WV52BC-82-G1,dotyczy silnika FP,oczywiście uszczelkę reanimowałem bo czas oczekiwania 5 dni roboczych,a auto potrzebne).


to ładnie Cie w konia zrobili <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez rav 75 » 2 mar 2014, 18:07

roccomistrz napisał(a):
to ładnie Cie w konia zrobili <glupek2>


Co masz na myśli?
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6