Metalowe elementy w misce olejowej

Postprzez Enduro » 24 lut 2014, 23:16

matani napisał(a):No tak, ale odejmując 50KM zostaje jeszcze 86 :..

fakt ,ale do tego dochodzi kpl. inny przebieg krzywej co do momentu itp.
ponadto silnik nie pracuje idealnie bo brakuje mu powietrza...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 24 lut 2014, 23:34

Enduro napisał(a):ponadto silnik nie pracuje idealnie bo brakuje mu powietrza...

Trzeba by dodać, że cały dolot jest ubabrany olejem, z przepustnicami IC itd. Przydało by się to przepłukać, i obejrzeć czujnik ciśnienia doładowania. Jednym słowem kupa brudnej roboty <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 25 lut 2014, 00:11

zawsze warto wszystko oczyscic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matani » 25 lut 2014, 16:59

Dzisiaj zabieram się za rozbieranie całego dolotu i mycie IC.
A na Yt znalazłem filmik z identycznym dźwiękiem z silnika :

Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 20:52
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG
Diesla (RF-5C / RF-7J)

Postprzez Enduro » 25 lut 2014, 23:16

no to wiesz teraz na ponad 100%
"broken turbo"

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arekpol84 » 25 lis 2014, 22:13

Przy czyszczeniu smoka , znalazłem w misce kawałek metalu 3 mm na 1mm i około 2 mm grubosci ( jakby kawałek pierscienia ) z jednej strony stal z drugiej mosiądz . Czy taki odłamek wymaga już gruntownego sprawdzenia silnika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez Enduro » 25 lis 2014, 22:37

uwazam ze tak.
ale dla pewnosci i dobra tego forum, wstaw kilka fotek.
warto.
poydr.
E
Ostatnio edytowano 26 lis 2014, 11:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arekpol84 » 25 lis 2014, 23:33

zdjęcie trochę kiepskiej jakości
Załączniki
CIMG0349.JPG
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez Enduro » 25 lis 2014, 23:44

kiepsko widac i cos zdiagnozowac.
postaraj się albo idź do fotografa.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arekpol84 » 25 lis 2014, 23:57

Niestety opiłek zaginął <glupek2>
Początkujący
 
Od: 1 maja 2011, 18:43
Posty: 21
Skąd: kamyk
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 km 2004

Postprzez Enduro » 26 lis 2014, 00:09

to tak jakby go nie bylo.. <jupi>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez slavutek » 28 lis 2014, 23:26

Witam,

przyłączam się do tematu. Kilkanaście dni temu zakupiłem Mazdę 5 2.0 CiTD. Wczoraj odstawiłem autko do mechanika (wymiany oleju i wszystkich filtrów oraz czyszczenie smoka). Dziś pojechałem odebrać auto i co mi pokazali ? Po pierwsze miska była już wcześniej zdejmowana. Na dnie miski były kawałki metalu i jakiś jakby nit, które dostałem na pamiątkę. Mechanik nie wiedział co to jest. Aha i odłączony był czujnik ciśnienia oleju. Podłączył czujnik i na razie nic się nie dzieje. Silnik pracuje równomiernie. Po złożeniu puzli do kupy wygląda jak jakiś pierścień o średnicy około 5 cm. Podpowiedzcie proszę co to takiego (załączam fotki).

Pozdr
slavutek
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 22:36
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 benzyna 116 kkm 2006 rok

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2014, 00:09

viewtopic.php?f=410&t=111520
W załączniku masz jeszcze świeżo zrobione zdjęcie – trzymam to w folii "na pamiątkę".
Jeśli te wszystkie części dały się poskładać w całość, oznacza to, że wałek rozrządu został pozbawiony pozycjonowania – może mieć spore luzy wzdłuż swojej osi. Radzę zaprzestać jazdy tym autem i zdjąć pokrywę zaworów, a na wałku rozrządu zobaczysz rozwiązanie zagadki.
Załączniki
WP_20141128_23_01_18_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez slavutek » 29 lis 2014, 12:23

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

No to już na starcie mam sporą awarię, widać że poprzedni właściciel pozbywał się auta zapewne z tego powodu.
Mam jeszcze pytanko, jestem z okolic Warszawy. Czy możecie mi polecić warsztat gdzie za naprawę nie zostanę skoszony jak za zboże ?

Pzdr
slavutek
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 22:36
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 benzyna 116 kkm 2006 rok

Postprzez Enduro » 29 lis 2014, 13:08

w takim dosc nietypowym przypadku poza wymiana walka nalezy kpl. sprawdzic zawarosc silnika tj. miski oleju, bo jakikolwiek kawalek matalu mozne narobic sporo balaganu..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez slavutek » 29 lis 2014, 20:39

Wałek rozrządu + wymiana, jakiego rzędu są to koszty ?

slavutek
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 22:36
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 benzyna 116 kkm 2006 rok

Postprzez Enduro » 29 lis 2014, 20:48

to zalezy od ceny robocizny, bo niestety co nieco trzeba zdemontowac.
dobry, niewyeksplatowany walek rorzadu to koszt ok. 200-300 pln.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez slavutek » 29 lis 2014, 21:32

Enduro bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, a wiesz może gdzie można dostać taki wałek używany w dobrym stanie ? Gdzie szukać giełda , ogłoszenia ? A może szrot ? <co?>

slavutek
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 22:36
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 benzyna 116 kkm 2006 rok

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2014, 21:42

Za nówkę dawałem 400-500zł i tak też stoją na allegro. Nie w tym rzecz. Na razie nie pytaj o koszta, bo jeśli po zdjęciu pokrywy zaworów okaże się, że odłamki zniszczyły "bieżnię" tego pierścienia ustalającego, to, czego Ci nie życzę, nie będzie chyba sensu wsadzać kolejnego wałka w to miejsce i będziesz musiał zmienić głowicę, tak jak to było w moim przypadku. No chyba, że jakaś rzeźba typu napawanie, szlifowanie itd.
Generalnie, wstrzymaj się do czasu wydania opinii przez mechanika.
P.S. U mnie też silnik chodził cicho i gładko.. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez slavutek » 29 lis 2014, 21:57

OK rozumiem. W poniedziałek odstawiam madzię do mechanika. Dam znać co znalazł w środku.

slavutek
Początkujący
 
Od: 28 lis 2014, 22:36
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 benzyna 116 kkm 2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6