Mazda MX-3 EC B6 '92 1.8BP DOHC GWINT HOME MADE

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez sony551 » 7 kwi 2013, 16:50

Witam chce zaprezentować mój nowy nabytek.

Kupiony jakoś w listopadzie ;)

Mazda Mx3
Rocznik-1992
Silnik- SWAP Z 1,6 SOHC na 1,8 BP DOHC w miare zdrowy
Elektryczne:szyby,lusterka,szyberdach
Car-Audio:skrzynia lanzar radio JVC i wzmacniacz Cougar 5,1
Alufelgi Artec 15 z zimowymi oponami nowymi
Kubełkowe fotele
Pół skórzana tapicerka
Kompletny pakiet V6 :)
Sportowy wydech coś na bazie WM SPORT

Plany
Usunięcie lamp Neon Ring
Ogarnięcie lakieru blachy rdzy i silnika na tip top
Dopiero potem będą jakieś modernizacje plan jest ciekawy ale zobaczymy jak wypali JDM mój :) Będzię nisko szeroko i negatyw w pomarańczowym macie z carbonem :)


Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Powoli będą małe stopniowe mody narazie jest zimaaaaa i mnie całkowicie ogranicza.

Obrazek
Ostatnio edytowano 11 cze 2015, 21:52 przez sony551, łącznie edytowano 17 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez sony551 » 19 sty 2014, 23:59

Narazie powiem że wielkiej różnicy nie widzę jak wyreguluje to dopiero dam znać no i dużo zależy od żarówek.

[ Dodano: 2014-01-19, 23:05 ]
A więc tak mały update.

Dawno nic nie pisałem temat trochę zaniedbałem teraz czas powrócić by was nie zanudzić. Wiele zmian w Mazdzie nastało, ale ciągle jest mi mało. A w mej głowię pomysłów kupa, ale EMIX nie długo wyzionie ducha, więc w tym roku biorę ostro się do dzieła i w aucie graty powymieniam. Mody będą raczej niskobudżetowe...Dalej nie wiem XD

A więc w ostatnimi czasie w MX3 zrobiłem
-Wymiana silnika na 1,8 BP 128hp.
-Wymiana tarcz i klocków (Tarcze TRW klocki Ferrodo)
-Wymiana kopułki oraz palca rozdzielacza aparatu zapłonowego
-Mała naprawa tłumika
-Wymian dwóch uszczelek pod deklem nadal leci:/
-Wymiana Akumulatora na BOSH 60ah 540
-Wymiana lamp na Angel Eyes(do sprzedania)
-W oryginalnych lampach pomalowałem środki na czarno:)
-Wpadło nowe radio JVC KD-G441 USB
-Nowy wzmacniacz Cougar 5.1 channel 3000wat + 1000wat Mosfet
-Kilka razy dopompowywałem powietrze do kół <hahaha>
-Zakupiłem silencer do tłumika
-Nowy filtr olej Valvoline Max Life 10w40
-Nowy zaworek pompy olejowej
-Nowe sprzęgło Aisin od 1,8 SOHC + zamach
-Druga skrzynia biegów od 1,6
-Short Shifter HomeMade
-Nowe poduszki silnika wszystkie cztery
-Nowy płyn do chłodnicy i spryskiwaczy
-Naprawa dokładki w trakcie

To by chyba było na tyle całość robiłem mniej więcej od maja wcześniej remontowałem 1, 6 wymieniałem głowicę, bo gwint był zjechany od świecy, ale jednostka moja okazała się olejożerna i czeka na lepsze dni do Buggy mam wszystko silnik skrzynie itp. także jakieś podstawy są:)

A teraz po kolei opisze procesy twórcze:)

Wymiana silnika na 1, 8 BP 128hp.

Swap robiłem sam w sumie z kolega, który coś przytrzymał coś odkręcił. Silnik znalazłem na allegro 60km ode mnie także szybka wycieczka obejrzałem posłuchałem no i zakupiłem na silnik wydałem 1tyś złoty było to kompletny silnik (bez rozrusznika alternatora) z przepływka instalacją kompem pompa paliwa aparatem zapłonowym itp. Engine akurat jest w dobrej kondycji mimo wycieków pochłoną już 1,5 litra oleju na prawie 10tyś także nie jest to wynik jakiś tragiczny ale kopci na wysokich obrotach na niebiesko :D. Silnik wymieniałem w weekend majowy, ale że złośliwość rzeczy martwych mnie trafiła to nie doczytałem i na siłę montowałem całość ze sprzęgłem od wersji GT :D. Zamówiłem nowe sprzęgło Aisina ciesząc się, że nareszcie złoże znowu psikus koło zamachowe też do wymiany. Całość kosztowała mnie sprzęgło + koło zamachowe 370zł. Po otrzymaniu koła zamachowego swap przebiegł bez większych problemów. Wszystko poszło gładko oprócz: Podłączenia gazu nie rozłączał benzyny i świateł stop, bo nie miałem ich przez miesiąc i nie wiedziałem nawet o tym a kontrolka się paliła nie wiedziałem, od czego jest znaleśc też nie mogłem okazało się, że instalacja dzieli się jest oddzielna od rozrusznika i alternatora i inna od kompa do samochodu.
Obrazek
Obrazek


Wymiana tarcz i klocków (Tarcze TRW klocki Ferrodo)

Pech chciał znowu zaczęły bić tarcze klocki też już się kończyły także wybór padł na TRW i Ferrodo, czemu akurat ten zestaw, bo... nie było nic ciekawego myślałem nad tarczami EBC i klockami, ale pomyślałem, że płacić 1tyś za zestaw na przód to się mija z celem i taniej będzie potem ewentualnie zrobić swap hebli na tarczowe z tyłu i może od M6 na przód. :) Wymiana bez problemowo Klocki tarcze nowe oraz gumki w zacisku wszystko wyczyszczone nasmarowane działa to teraz. Co do produktu jest okej <spoko> hamuję nie najgorzej, ale przy 160 i parę razy hebel do 70-90 dymek idzie także do wyścigów się pewnie nie nadają :

Wymiana kopułki oraz palca rozdzielacza aparatu zapłonowego

Madzi zaczą coś wypadać zapłon postrzeliwała sobie czasem na wolnych i nie równo chodziła strasznie. No to po wymianie palca i kopułki samochód można powiedzieć trochę się poprawił(Ma szczęście, bo inaczej kasacja) Ma jeszcze małe dolegliwości, ale myślę, że nowe przewody regulacja aparatu i przepustnicy załatwią sprawie świece wymieniane rok temu na denso także trzeba tylko sprawdzić je ewentualnie ustawić przerwę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Mała naprawa tłumika

Wydech mam z nim przeboje jak nie urwie się to nie jest szczelny. Problemem było te, że raz sie przepalił końcowy dwa środkowy (teraz, ale już naprawione) trzy brak szczelności między łącznikiem elastycznym a rurą środkową. Więc po chwili namysłu w [tiiit] obciąłem rura w rurę ścisnąłem i jest suodko, ale nadal nie jest szczelnie, ale lepiej niż wcześniej gdzie między płaszczyznami można było 5zł wrzucić i by wyleciało druga stroną:)

Wymian dwóch uszczelek pod deklem nadal leci :/

Piękna historia podczas kupowania silnika został poinformowany, że uszczelka jest do wymiany także jeszcze przed włożeniem silnika uszczelkę wymieniłem a silnik umyłem zadowolony byłem do czasu, kiedy zaczęło lecieć mówię no dobra zdarza się, więc następna po tygodniu leci. No to kolejna i znowu leci także pozostaje wymiana na oryginalną i sprawdzenie równości płaszczyzny dokręcane było wg kolejności i kluczem dymanometrycznym ale na złość człowiekowi musi zrobić prawda ;)


Wymiana Akumulatora na BOSH 60ah 540

Z wymianą bujałem się ze 2 miesiące a to był taki wydatek a to taki i nie było kasy na akumulator. A ze mieszkam na górce to sam pchałem wskakiwałem i odpalałem czasem jednak pchać było trzeba do remizy <hahaha> a tam już z górki nie ma. Akumulator padł pewnie od mego CAR-AUDIO, co pół wsi się zachwyca jak dobrze gra. Akumulator trzymał z 6 godzin non stop grania z wzmakiem i czasem nawet udało się go po tym odpalić :). Dlaczego Bosch a nie Varta bo facetowi ze sklepu się nie chciało szukać;/
Obrazek



Wymiana lamp na Angel Eyes(do sprzedania)

Temat rzeka zadowolony, że moja Emix trója odżyje legła w gruzach gdyż, iż ponieważ bo... Lampy są przechujowe i nie polecam ich nikomu(Witek ty tego nie musisz czytać dla ciebie są świetne święcą z taką mocą, że jak stanąłem przy Bałtyku i zapaliłem długie dzwoni, że Szwecji, że po oczach daje) Lampy ożywiają samochód robi się taki inny, ale regulacja lampy i jej spasowanie to kij jej w oko za tą wygodę mało tego jest bez homologacji także Misiak często i gęsto szukają jej, ale znaleśc nie mogą i jest <czytaj> mandacik(żartuje nigdy nie dostałem za nie mandatu 1/2 policjantów kapną się, że nie mają homo, ale machną ręką:) Lampy zakupiłem trochę zniszczone ale moja fachowa ręka załatwiła sprawę ;)


Lampy podczas kupna
Obrazek

I po polerce :)

Obrazek

I na aucie :)
Obrazek




W oryginalnych lampach pomalowałem środki na czarno :)

Mój ostatni wybryk jakoż, iż lampy TJUNINGOWE nie spełniały moich oczekiwań poza ładnym wyglądem postanowiłem wskrzesić stare brzydkie seryjne lampy pomalowałem środki lamp na czarno i jest efekt sweet nawet jedną już złożyłem drugą też bym złożył gdyby nie ciekawość mojego kolegi, który po prostu mi klosz zbił :? :evil: Ale znalazłem lampę drugą za 60zł z przesyłką kompletną, więc bóg ma go w opiece swojej.
Obrazek
Obrazek


Wpadło nowe radio JVC KD-G441 USB

Wpadło radio inne używane po bracie wiem, że wstyd, ale dawał za darmo to brałem, bo miał dwa i mówi bierz bracie ja mam radio a ty się z tą twoja szafą grającą na płyty męczysz był tak dobry jak nigdy, ale pendriva do zestawu nie dodał, więc mu go zabrałem po cichu :D

Obrazek

Radio napędza 4 głośniki Pionniera.

Przód: Woofery + tweetery zestaw odseparowany TS G1709

Tył:Jajka 3 drożne TS A6910
Obrazek

+ subwoofer Lanzar Max

Obrazek


Nowy wzmacniacz Cougar 5.1 channel 3000wat + 1000wat Mosfet

To był hit z giełdy w Słomczynie. Jakoś, iż byłem w trasie i wracałem nad ranem zajechałem na giełdę pochodziłem trochę po tych gratach używanych, co wszystko zbierają z domu i sprzedają tzw. świński rynek albo pchli targ. Mniejsza o to wzmacniacz nabyłem przez okazję zobaczyłem zapytałem cena śmieszna 50zł za nowy, wzmak który kosztuję 330zł nie wiedziałem czy jest sprawny, więc kupiłem w ciemno okazało się, że jest sprawny w 100%. JUPI i droga okazji nabyłem kolejny wzmak i subwoofer Dual Bass firmy Pyramid za śmieszne 90zł. Wzmak boshmanna okazała się przepalony na jednym kanale, ale tak to gra jak [tiiit] basem matce czajnik z kuchenki spada :) <hahaha>

Obrazek

Kilka razy dopompowywałem powietrze do kół <hahaha>

Czasem tak jest że brakuje powietrza. Ale byłem jeszcze taki hardcorowy że zmienilem powietrze z letniego na zimowe i przepompowałem z tylnych do przednich kół efekt kozacki +5 do lansu na wsi -10 do wyglądu ogólnego mniejsza gleba :/

Zakupiłem silencer do tłumika

Młody podjarany dudniącym wydechem który był słyszalny na drugiej wsi obok jakieś 5km postanowiłem kupić silencer z racji tego ze jeżdze w noc sąsiędzi nie byli zadowoleni z faktu głośnego wydechu. Po zamontowaniu samochodu praktycznie nie słychać i to jest jego wielki plus ale bez silencera drzee jape i tak. Do tego zyskałem +5 do szacunku sąsiadów -10 do podrywania małolat na głośny wydechem... Ale co tam kija w maździe zamoczyłem i odrazu mówie jest nie wygodnie mało tego obcasami połamała kratki nawiewu i nie chce odkupić ahh te dziewczyny. Bez silencera same majtki przez głowe ściągały. Najlepsze jest to że kiedys mi po prostu się odkręcił i zgubiłem go na mieście ale głupim trafem znalazłem :)

Dźwięk z silencerem

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E8KCf5p0rdM&feature=youtu.be[/youtube]

Dźwięk bez silnecera


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vd0yEjq0Ssk&feature=youtu.be[/youtube]


Nowy filtr olej Valvoline Max Life 10w40

Standard filtr nie pamietam olej Valvoline czytając wiele opini o tym oleju skusiłem się na niego i oprócz cieńszego portfela nie zobaczyłem żadnej różnicy w pracy silnika jak zawory tłukłu na tłuką nadal.

Nowy zaworek pompy olejowej

No tu poprawa jakaś była kontrolka ciśnienia oleju już nie pali się na wolnych obrotach ale nadal jest do wymiany pompa oleju bo wyrobioną ma dziurę jak emerytka na zawór i trochę ma luzu. Podobno pasuję od 1,6 na wiosnę bd tam grzebał jak rozrzad bd robił.

Nowe sprzęgło Aisin od 1,8 SOHC + zamach

Wyszło niechcący przy swapie. Sprzegło sprawuję się całkiem spoko ale coś od wymiany drugiej skrzyni to coś szura i nie wiem czy to łożysko czy może coś rozrusznik nie odbija ale prędzej łożysko bo po wciśnieciu sprzegła szuranie ustepuje. Na wymiane czeka do wiosny chyba że rozleci się wczesniej no to zrobię wcześniej.

Druga skrzynia biegów od 1,6

Także tego no był czas kiedy się głupiało popisywało przy koledze i pewnego dnia dałem popis jak zrobiłe miss shift z 1 na 2 efektem czego było zblokowanie skrzyni :) Z 2 na trójke wrzucaliśmy w dwie osoby a na dwójke potrzebna była jedna osoba z tyłu którą ciagneła dzwignią. Jakis czas potem rozjeździła się ale wraz ciezko wchodziło wymieniłem jest cacy wydaje mi się że synchronizatory zrobiły AMEN W PACIERZU.

Short Shifter HomeMade

Chciałem mieć po prostu krótszy skok bo denerwujące było to machanie lewarkiem po metr do przodu i metr do tyłu żeby biegi zmienić teraz jest krótko i na temat mina kolegów bezcenna :D

Nowe poduszki silnika wszystkie cztery

Coś stukało pukało mówię poduszki wymieniłem puka także robota psu w pupę ale sam fakt że jest nowe daje dużo do myślenia. dalej także do wymiany przeguby :D i wymienie chyba odrazu cztery żeby potem dwa razy nie robić.

Nowy płyn do chłodnicy i spryskiwaczy

Robota prosta jak nalewanie wody do czajnika tu wylać tam wlać proste nie ?

Naprawa dokładki w trakcie

Tu istne apogeum na skale światową ktos modrą miał dokładkę połaman z każdej strony ale to nic nie miał mocowań to zrobił na środku dokładki po długości nity efekt taki że no funkcje uchwytu spełnia ale nie wygląda także żywica poszła w ruch już pewne kroki sa zrobione i nie długo będzie jak nowa oklejona folią CARBON Ihhaaa

Także to tyle z robót jakie wykonałem plany na ten rok

-Wymienić wszystkie uszczelniacze w silniku bo leci olej
Obrazek


-Pospawać trochę blache bo tu rdza tam gdzie rdzy nie ma to już sa dziury ma kilka miejsc takich jak przy kielichach ( no no wypił by) przy końcu podłogi po lewej i prawej stronie podłużnice no i podłoga tam pare dziurek i nadkola tył to by było wszystko.
Obrazek
Obrazek

-No i ogarnąc blache bo rdza i zderzaki bo trochę odstają :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-Zmiana felg na jakieś ładne 16,17 jak będzie kasa.
-Zamontowanie lamp to raczej na dniach będzie zrobione
-Oklejenie Carbonem pakietu V6 i troche środka
-Wymiana popychaczy bo tłucze jak by młotkiem walili w samochód chodzi jak stary VW Diesiel 1,9 TDI po chipie
-Załatwić swap hebli na tył tarcze lub zmiana na te od M6 z zwrotnicą od 323f v6 KF
-Naprawić system vics

Projekt Mx-3 ma być moim projektem w sumie życiowym prawdopodobnie już więcej dłubać w innych samochodach nie będę i wkładać kasy bo średnio już mi się to widzi hobby pochłania wszystkie moje środki finansowe także sprawa prosta nie jest. Mx3 ma wyglądać następująco kolor pomarańczowy mat z dodatkami carbonu felgi jakieś szerokie z rantem + negatyw z tyłu i poszerzone tylne nadkola felga będzie pewnie z 9j i dystanse.Środek nowe kubły deska we flocu i obszycie skórką wnętrza. Silnik na nastepny rok postanawiam uturbić i wykrzesać z silnika 200hp wydaje mi się to być optymalną mocą na jednoośkowy napęd.

Po za tym nie mam zdjęc z wielu operacji bo skupiam się na robocie i nie chce mi się myć rąk co chwile aby tylko wziąć aparat w ręce i zdjęcia robić. Czasem nawet zapomne że aparat jest ale w tym roku postanowiłem udokumentować wszystkie wydarzenia z życia MX'a. Jeżeli temat będzie aktywny będę wrzucał nowe mody na forum jeżeli nie to nie widzę sensu spuszczać się nad tym Także 3majcie się PEACE[youtube][/youtube][youtube][/youtube]
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 19:12 przez sony551, łącznie edytowano 2 razy
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Bartg » 20 sty 2014, 11:09

Sporo się działo :) Jak coś dodaj fotki do pierwszego posta i zaktualizuj opis w pierwszym poście z aktualnym stanem auta, modyfikacjami itd :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Odcina » 20 sty 2014, 23:24

Wszystko idzie jak trzeba tak trzymaj <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Adek311092 » 23 sty 2014, 19:02

fajny projekcik tylko tak trzymać :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez sony551 » 24 lut 2014, 00:32

Ostatnio podczas jazdy coś zaczeło szurać tłuc i wgl wydawać dziwnę dzwięki. Po rozebraniiu okazało się że przerdzewiało mocowanie amortyzatora taka poduszka gumowa. po rozebraniu wszystkiego okazało się że z blachą nie jest wesoło ale mam sprzęt także wziełem się za robotę. Rdzy były troche od groma rozglądałem się za inną budą ale widzę że w każdej wystepuje ten sam problem i postanawiam ratować tą budę :)

Po rozebraniu lewej strony i wycięciu troche już.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po pierwszym spawaniu :)
Obrazek


Pierwsze podkladowanie reaktywnym i tu już wszystko było wspawane :)[/b]
Obrazek
Obrazek
Masa uszczelniająca na spawy
Obrazek
No i na koniec podkład akrylowy ANTI-ROOST :)

Obrazek
Obrazek


Druga strona prawa troche lepsza albo i nie :P

Po rozebraniu i częsciowym odkryciu dziurek :P


Obrazek
Po wycięciu rudej troche jej było :)
Obrazek
No i pierwsze spawanie :)

Obrazek

Myśle ze ratowanie budy się opłaci bo nie ma dużej tragedii :) A każda inna buda będzię gnić w tych samych miejscach :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Odcina » 24 lut 2014, 08:11

Grubo miałem tak u siebie ale u mnie się okazało że górne mocowanie amora pordzewiało i było bumm :D
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Megsonn » 24 lut 2014, 08:30

wygląda na porządnie zrobione <spoko>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez mlodyfull » 24 lut 2014, 11:03

Widać Twoje zaangażowanie <spoko>
praca wre :D
tak trzymaj, a igłę zrobisz <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 16:36
Posty: 51
Skąd: Laskowice OPR
Auto: 323 bg 1.3 16v 1991

Postprzez Piotr89 » 24 lut 2014, 14:48

I taka robota mi się podoba <spoko>
Nie ma rdzy której nie dałoby się usunąć i zastąpić zdrową blachą, najważniejsze że z głową podszedłeś do tematu i nie lepiłeś jak co niektórzy szpachlą i włóknem aby szybko do żyda żeby się w pół nie złamała :P

Naprawdę solidna robota, ja pewnie jeszcze bym spawy poszlifował i jakoś estetycznie to wykończył ale kwestia czasu, gustu i pieniędzy ;) .
Jakiej masy uszczelniającej użyłeś?
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sony551 » 24 lut 2014, 17:07

Masa uszczelniająca to RANAL... W nie których miejscach bardzo ciężko się spawa i szlifuję także tyle ile mogłem to szlifowałem. To będzie pod plastikami także nie ma sensu znęcać się nad estetyką której i tak nie będzie widać :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Odcina » 24 lut 2014, 21:39

Właśnie tak :) Za to Ty będziesz spał spokojnie z myślą że jest ok :D
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Piotr89 » 26 lut 2014, 09:07

Ja Sigil-a i APP używałem ale najważniejsze że dajesz pastę, bo tam gdzie jest przegrzana blacha podczas spawania najłatwiej o rudą jeżeli niczym nie jest to zabezpieczone <ok>
Z jakiej blachy spawałeś górne mocowanie kielicha? i czym wycinałeś otwór? bo wiem że szlifierką nie da się, ja robiłem to wyżynarką z piłką do metalu i mimo że 2 połamałem to jakoś sobie dałem radę.
Z tymi spawami masz rację, ciężki jest gdzieniegdzie dostęp <oczy>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sony551 » 26 lut 2014, 16:37

Przykładałem kwałek blachy odrysowywałem potem szlifierką kątową i trochę szlifierką taką na kamień wyrównywałem tak aby była malutka przerwa między okręgiem a blachą żeby przetopić. Cieżko to jest pospawać żeby dziurek takich mikro nie było dlatego też dałem paste.

Wszystko spawam z blachy 1.5mm z 1mm się nie opłaca zbyt plastyczna i łatwo przetopić. :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Piotr89 » 26 lut 2014, 23:44

Ja kielichy z 2mm blachy robiłem, ale przygotowałem sobie szablon, potem wyżynanie i wspawywanie od spodu, dodam że dookoła tego szablonu zrobilem kołnierz na wzór fabrycznego i obspawałem także ruda będzie miała zajęcie na najbliższych 20lat <faja>

A jak podłużnice, mocowania wahaczy sie trzymaja u Ciebie?

Czekam na kolejna porcję fotek i dopinguję <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sony551 » 26 lut 2014, 23:54

Mocowania [waaaczego?] progi są całkiem spoko. Najgorsze to jeszcze mam wewnętrzne nadkola bo to jakoś z dwóch jest zbudowane są pod błotnikiem zewnętrznym osłony nadkoli i tam mam rdzę. Nie wiem zrobie to potem zaczne robić kielichy przód ;)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Piotr89 » 27 lut 2014, 00:05

A wlaśnie miałem Ci mowić że jak masz wycięte kielichy i masz na wierzchu wewnętrzne nadkola to warto jest je zrobić.
Zbudowane są na tej samej zasadzie co reszta-zewnętrzne poszycie z zagieciem i wewnętrzne nadkole z zagięciem uszczelnione pastą- kitem i punktowo zgrzane, dostaje się tam wilgoć i efekt jest niestety znany wszystkim posiadaczom Mazd...
a kielichy przód też wycinasz? przy okazji zobacz czy na połączeniu podłużnicy górnej-ze słupkiem przednim nie ma masakry, bo tam są odpływy dla wody z podszybia i po 20 latach eksploatacji mogą być zapchane liśćmi i innym syfem <nie powiem>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sony551 » 27 lut 2014, 00:12

Te wewnętrzne poszycia odbuduje jak będę wycinał nadkola inaczej jest ciężko cokolwiek zrobić. Reszta jest do przyjęcia :) Pokaz mi na foto o które miejsce ci chodzi? Kielichów nie będe wycinał tylko niżej pod kielichami dziury się robią i lipa jest.

uwolniłem się od fejsa :O HURA! :D
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Piotr89 » 27 lut 2014, 10:48

Wiem gdzie się robią- mianowicie połączenie kielichu i podłużnicy w komorze silnika..
A co do podszybia, jak zdejmiesz plastiki, wycieraczki ,no i najlepiej błotniki to zobaczysz co miałem na myśli <oczy> Błotniki przymocowane są do takich belek/ górnych podłużnic do których też kielichy są przymocowane, i na połączeniu tychże belek z "słupkami A" jest odprowadzenie wody z podszybia :)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sony551 » 12 mar 2014, 19:04

Update

A więc tak lewe oraz prawe nadkola są skończone zostało mi jeszcze trochę połatać podłogę przy tylnych nadkolach. W między czasie zajełem się lekkim wygłuszeniem samochodu pod butle od LPG poszła mata dekarska ze względu na koszta nie pchałem się w nic droższego dodatkowo pójdzie na to jeszcze pianka samoprzylepna 10mm nie pochlaniająca wody. Wpadły rownież nowe graty od witka a w nich swap hebli z bębnów na tarcze.W paczce dostałe tarcze,zaciski,zwrotnice ,nowy wlew paliwa i dwie rozpórki przód dolna i tył dolna z wersji V6


Wyklejanie matą dekarską pod butlą

Obrazek
Naprawione prawe nadkole
Obrazek
Naprawa dziurek podłogi jeszcze zostało trochę do dokończenia także to nie jest ostateczny efekt.

Obrazek
Obrazek
Zaciski tylne
Obrazek
Zwrotnice
Obrazek
Rozpórka przednia dolna i tylna dolna
Obrazek
Prawie nówka sztuka wlew
Obrazek
Tylne tarcze hamulcowe
Obrazek

W najbliższych planach
-Licznik od 323BG ładniejszy jest według mnie
-Krótka skrzynia od 1,3

Na gazie wynik od 0-100km/h 9,1
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy