Narazie powiem że wielkiej różnicy nie widzę jak wyreguluje to dopiero dam znać no i dużo zależy od żarówek.
[ Dodano: 2014-01-19, 23:05 ]A więc tak mały update.
Dawno nic nie pisałem temat trochę zaniedbałem teraz czas powrócić by was nie zanudzić. Wiele zmian w Mazdzie nastało, ale ciągle jest mi mało. A w mej głowię pomysłów kupa, ale EMIX nie długo wyzionie ducha, więc w tym roku biorę ostro się do dzieła i w aucie graty powymieniam. Mody będą raczej niskobudżetowe...Dalej nie wiem XD
A więc w ostatnimi czasie w MX3 zrobiłem
-Wymiana silnika na 1,8 BP 128hp.
-Wymiana tarcz i klocków (Tarcze TRW klocki Ferrodo)
-Wymiana kopułki oraz palca rozdzielacza aparatu zapłonowego
-Mała naprawa tłumika
-Wymian dwóch uszczelek pod deklem nadal leci:/
-Wymiana Akumulatora na BOSH 60ah 540
-Wymiana lamp na Angel Eyes(do sprzedania)
-W oryginalnych lampach pomalowałem środki na czarno:)
-Wpadło nowe radio JVC KD-G441 USB
-Nowy wzmacniacz Cougar 5.1 channel 3000wat + 1000wat Mosfet
-Kilka razy dopompowywałem powietrze do kół <hahaha>
-Zakupiłem silencer do tłumika
-Nowy filtr olej Valvoline Max Life 10w40
-Nowy zaworek pompy olejowej
-Nowe sprzęgło Aisin od 1,8 SOHC + zamach
-Druga skrzynia biegów od 1,6
-Short Shifter HomeMade
-Nowe poduszki silnika wszystkie cztery
-Nowy płyn do chłodnicy i spryskiwaczy
-Naprawa dokładki w trakcie
To by chyba było na tyle całość robiłem mniej więcej od maja wcześniej remontowałem 1, 6 wymieniałem głowicę, bo gwint był zjechany od świecy, ale jednostka moja okazała się olejożerna i czeka na lepsze dni do Buggy mam wszystko silnik skrzynie itp. także jakieś podstawy są:)
A teraz po kolei opisze procesy twórcze:)
Wymiana silnika na 1, 8 BP 128hp.Swap robiłem sam w sumie z kolega, który coś przytrzymał coś odkręcił. Silnik znalazłem na allegro 60km ode mnie także szybka wycieczka obejrzałem posłuchałem no i zakupiłem na silnik wydałem 1tyś złoty było to kompletny silnik (bez rozrusznika alternatora) z przepływka instalacją kompem pompa paliwa aparatem zapłonowym itp. Engine akurat jest w dobrej kondycji mimo wycieków pochłoną już 1,5 litra oleju na prawie 10tyś także nie jest to wynik jakiś tragiczny ale kopci na wysokich obrotach na niebiesko

. Silnik wymieniałem w weekend majowy, ale że złośliwość rzeczy martwych mnie trafiła to nie doczytałem i na siłę montowałem całość ze sprzęgłem od wersji GT

. Zamówiłem nowe sprzęgło Aisina ciesząc się, że nareszcie złoże znowu psikus koło zamachowe też do wymiany. Całość kosztowała mnie sprzęgło + koło zamachowe 370zł. Po otrzymaniu koła zamachowego swap przebiegł bez większych problemów. Wszystko poszło gładko oprócz: Podłączenia gazu nie rozłączał benzyny i świateł stop, bo nie miałem ich przez miesiąc i nie wiedziałem nawet o tym a kontrolka się paliła nie wiedziałem, od czego jest znaleśc też nie mogłem okazało się, że instalacja dzieli się jest oddzielna od rozrusznika i alternatora i inna od kompa do samochodu.

Wymiana tarcz i klocków (Tarcze TRW klocki Ferrodo)Pech chciał znowu zaczęły bić tarcze klocki też już się kończyły także wybór padł na TRW i Ferrodo, czemu akurat ten zestaw, bo... nie było nic ciekawego myślałem nad tarczami EBC i klockami, ale pomyślałem, że płacić 1tyś za zestaw na przód to się mija z celem i taniej będzie potem ewentualnie zrobić swap hebli na tarczowe z tyłu i może od M6 na przód.

Wymiana bez problemowo Klocki tarcze nowe oraz gumki w zacisku wszystko wyczyszczone nasmarowane działa to teraz. Co do produktu jest okej

hamuję nie najgorzej, ale przy 160 i parę razy hebel do 70-90 dymek idzie także do wyścigów się pewnie nie nadają :
Wymiana kopułki oraz palca rozdzielacza aparatu zapłonowegoMadzi zaczą coś wypadać zapłon postrzeliwała sobie czasem na wolnych i nie równo chodziła strasznie. No to po wymianie palca i kopułki samochód można powiedzieć trochę się poprawił(Ma szczęście, bo inaczej kasacja) Ma jeszcze małe dolegliwości, ale myślę, że nowe przewody regulacja aparatu i przepustnicy załatwią sprawie świece wymieniane rok temu na denso także trzeba tylko sprawdzić je ewentualnie ustawić przerwę.


Mała naprawa tłumikaWydech mam z nim przeboje jak nie urwie się to nie jest szczelny. Problemem było te, że raz sie przepalił końcowy dwa środkowy (teraz, ale już naprawione) trzy brak szczelności między łącznikiem elastycznym a rurą środkową. Więc po chwili namysłu w [tiiit] obciąłem rura w rurę ścisnąłem i jest suodko, ale nadal nie jest szczelnie, ale lepiej niż wcześniej gdzie między płaszczyznami można było 5zł wrzucić i by wyleciało druga stroną:)
Wymian dwóch uszczelek pod deklem nadal leci :/Piękna historia podczas kupowania silnika został poinformowany, że uszczelka jest do wymiany także jeszcze przed włożeniem silnika uszczelkę wymieniłem a silnik umyłem zadowolony byłem do czasu, kiedy zaczęło lecieć mówię no dobra zdarza się, więc następna po tygodniu leci. No to kolejna i znowu leci także pozostaje wymiana na oryginalną i sprawdzenie równości płaszczyzny dokręcane było wg kolejności i kluczem dymanometrycznym ale na złość człowiekowi musi zrobić prawda
Wymiana Akumulatora na BOSH 60ah 540Z wymianą bujałem się ze 2 miesiące a to był taki wydatek a to taki i nie było kasy na akumulator. A ze mieszkam na górce to sam pchałem wskakiwałem i odpalałem czasem jednak pchać było trzeba do remizy <hahaha> a tam już z górki nie ma. Akumulator padł pewnie od mego CAR-AUDIO, co pół wsi się zachwyca jak dobrze gra. Akumulator trzymał z 6 godzin non stop grania z wzmakiem i czasem nawet udało się go po tym odpalić

. Dlaczego Bosch a nie Varta bo facetowi ze sklepu się nie chciało szukać;/
Wymiana lamp na Angel Eyes(do sprzedania)Temat rzeka zadowolony, że moja Emix trója odżyje legła w gruzach gdyż, iż ponieważ bo... Lampy są przechujowe i nie polecam ich nikomu(Witek ty tego nie musisz czytać dla ciebie są świetne święcą z taką mocą, że jak stanąłem przy Bałtyku i zapaliłem długie dzwoni, że Szwecji, że po oczach daje) Lampy ożywiają samochód robi się taki inny, ale regulacja lampy i jej spasowanie to kij jej w oko za tą wygodę mało tego jest bez homologacji także Misiak często i gęsto szukają jej, ale znaleśc nie mogą i jest

mandacik(żartuje nigdy nie dostałem za nie mandatu 1/2 policjantów kapną się, że nie mają homo, ale machną ręką:) Lampy zakupiłem trochę zniszczone ale moja fachowa ręka załatwiła sprawę
Lampy podczas kupna
I po polerce 
I na aucie 
W oryginalnych lampach pomalowałem środki na czarno 
Mój ostatni wybryk jakoż, iż lampy TJUNINGOWE nie spełniały moich oczekiwań poza ładnym wyglądem postanowiłem wskrzesić stare brzydkie seryjne lampy pomalowałem środki lamp na czarno i jest efekt sweet nawet jedną już złożyłem drugą też bym złożył gdyby nie ciekawość mojego kolegi, który po prostu mi klosz zbił :? :evil: Ale znalazłem lampę drugą za 60zł z przesyłką kompletną, więc bóg ma go w opiece swojej.

Wpadło nowe radio JVC KD-G441 USBWpadło radio inne używane po bracie wiem, że wstyd, ale dawał za darmo to brałem, bo miał dwa i mówi bierz bracie ja mam radio a ty się z tą twoja szafą grającą na płyty męczysz był tak dobry jak nigdy, ale pendriva do zestawu nie dodał, więc mu go zabrałem po cichu


Radio napędza 4 głośniki Pionniera.
Przód: Woofery + tweetery zestaw odseparowany TS G1709
Tył:Jajka 3 drożne TS A6910

+ subwoofer Lanzar Max
Nowy wzmacniacz Cougar 5.1 channel 3000wat + 1000wat Mosfet To był hit z giełdy w Słomczynie. Jakoś, iż byłem w trasie i wracałem nad ranem zajechałem na giełdę pochodziłem trochę po tych gratach używanych, co wszystko zbierają z domu i sprzedają tzw. świński rynek albo pchli targ. Mniejsza o to wzmacniacz nabyłem przez okazję zobaczyłem zapytałem cena śmieszna 50zł za nowy, wzmak który kosztuję 330zł nie wiedziałem czy jest sprawny, więc kupiłem w ciemno okazało się, że jest sprawny w 100%. JUPI i droga okazji nabyłem kolejny wzmak i subwoofer Dual Bass firmy Pyramid za śmieszne 90zł. Wzmak boshmanna okazała się przepalony na jednym kanale, ale tak to gra jak [tiiit] basem matce czajnik z kuchenki spada

<hahaha>
Kilka razy dopompowywałem powietrze do kół <hahaha>Czasem tak jest że brakuje powietrza. Ale byłem jeszcze taki hardcorowy że zmienilem powietrze z letniego na zimowe i przepompowałem z tylnych do przednich kół efekt kozacki +5 do lansu na wsi -10 do wyglądu ogólnego mniejsza gleba :/
Zakupiłem silencer do tłumikaMłody podjarany dudniącym wydechem który był słyszalny na drugiej wsi obok jakieś 5km postanowiłem kupić silencer z racji tego ze jeżdze w noc sąsiędzi nie byli zadowoleni z faktu głośnego wydechu. Po zamontowaniu samochodu praktycznie nie słychać i to jest jego wielki plus ale bez silencera drzee jape i tak. Do tego zyskałem +5 do szacunku sąsiadów -10 do podrywania małolat na głośny wydechem... Ale co tam kija w maździe zamoczyłem i odrazu mówie jest nie wygodnie mało tego obcasami połamała kratki nawiewu i nie chce odkupić ahh te dziewczyny. Bez silencera same majtki przez głowe ściągały. Najlepsze jest to że kiedys mi po prostu się odkręcił i zgubiłem go na mieście ale głupim trafem znalazłem
Dźwięk z silencerem [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E8KCf5p0rdM&feature=youtu.be[/youtube]
Dźwięk bez silnecera[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vd0yEjq0Ssk&feature=youtu.be[/youtube]
Nowy filtr olej Valvoline Max Life 10w40Standard filtr nie pamietam olej Valvoline czytając wiele opini o tym oleju skusiłem się na niego i oprócz cieńszego portfela nie zobaczyłem żadnej różnicy w pracy silnika jak zawory tłukłu na tłuką nadal.
Nowy zaworek pompy olejowejNo tu poprawa jakaś była kontrolka ciśnienia oleju już nie pali się na wolnych obrotach ale nadal jest do wymiany pompa oleju bo wyrobioną ma dziurę jak emerytka na zawór i trochę ma luzu. Podobno pasuję od 1,6 na wiosnę bd tam grzebał jak rozrzad bd robił.
Nowe sprzęgło Aisin od 1,8 SOHC + zamachWyszło niechcący przy swapie. Sprzegło sprawuję się całkiem spoko ale coś od wymiany drugiej skrzyni to coś szura i nie wiem czy to łożysko czy może coś rozrusznik nie odbija ale prędzej łożysko bo po wciśnieciu sprzegła szuranie ustepuje. Na wymiane czeka do wiosny chyba że rozleci się wczesniej no to zrobię wcześniej.
Druga skrzynia biegów od 1,6Także tego no był czas kiedy się głupiało popisywało przy koledze i pewnego dnia dałem popis jak zrobiłe miss shift z 1 na 2 efektem czego było zblokowanie skrzyni

Z 2 na trójke wrzucaliśmy w dwie osoby a na dwójke potrzebna była jedna osoba z tyłu którą ciagneła dzwignią. Jakis czas potem rozjeździła się ale wraz ciezko wchodziło wymieniłem jest cacy wydaje mi się że synchronizatory zrobiły AMEN W PACIERZU.
Short Shifter HomeMadeChciałem mieć po prostu krótszy skok bo denerwujące było to machanie lewarkiem po metr do przodu i metr do tyłu żeby biegi zmienić teraz jest krótko i na temat mina kolegów bezcenna
Nowe poduszki silnika wszystkie czteryCoś stukało pukało mówię poduszki wymieniłem puka także robota psu w pupę ale sam fakt że jest nowe daje dużo do myślenia. dalej także do wymiany przeguby

i wymienie chyba odrazu cztery żeby potem dwa razy nie robić.
Nowy płyn do chłodnicy i spryskiwaczyRobota prosta jak nalewanie wody do czajnika tu wylać tam wlać proste nie ?
Naprawa dokładki w trakcieTu istne apogeum na skale światową ktos modrą miał dokładkę połaman z każdej strony ale to nic nie miał mocowań to zrobił na środku dokładki po długości nity efekt taki że no funkcje uchwytu spełnia ale nie wygląda także żywica poszła w ruch już pewne kroki sa zrobione i nie długo będzie jak nowa oklejona folią CARBON Ihhaaa
Także to tyle z robót jakie wykonałem plany na ten rok
-Wymienić wszystkie uszczelniacze w silniku bo leci olej
-Pospawać trochę blache bo tu rdza tam gdzie rdzy nie ma to już sa dziury ma kilka miejsc takich jak przy kielichach ( no no wypił by) przy końcu podłogi po lewej i prawej stronie podłużnice no i podłoga tam pare dziurek i nadkola tył to by było wszystko.
-No i ogarnąc blache bo rdza i zderzaki bo trochę odstają 



-Zmiana felg na jakieś ładne 16,17 jak będzie kasa.
-Zamontowanie lamp to raczej na dniach będzie zrobione
-Oklejenie Carbonem pakietu V6 i troche środka
-Wymiana popychaczy bo tłucze jak by młotkiem walili w samochód chodzi jak stary VW Diesiel 1,9 TDI po chipie
-Załatwić swap hebli na tył tarcze lub zmiana na te od M6 z zwrotnicą od 323f v6 KF
-Naprawić system vics
Projekt Mx-3 ma być moim projektem w sumie życiowym prawdopodobnie już więcej dłubać w innych samochodach nie będę i wkładać kasy bo średnio już mi się to widzi hobby pochłania wszystkie moje środki finansowe także sprawa prosta nie jest. Mx3 ma wyglądać następująco kolor pomarańczowy mat z dodatkami carbonu felgi jakieś szerokie z rantem + negatyw z tyłu i poszerzone tylne nadkola felga będzie pewnie z 9j i dystanse.Środek nowe kubły deska we flocu i obszycie skórką wnętrza. Silnik na nastepny rok postanawiam uturbić i wykrzesać z silnika 200hp wydaje mi się to być optymalną mocą na jednoośkowy napęd.
Po za tym nie mam zdjęc z wielu operacji bo skupiam się na robocie i nie chce mi się myć rąk co chwile aby tylko wziąć aparat w ręce i zdjęcia robić. Czasem nawet zapomne że aparat jest ale w tym roku postanowiłem udokumentować wszystkie wydarzenia z życia MX'a. Jeżeli temat będzie aktywny będę wrzucał nowe mody na forum jeżeli nie to nie widzę sensu spuszczać się nad tym Także 3majcie się PEACE[youtube][/youtube][youtube][/youtube]