Mazda 323F BA BP '96 1.8 GLX by SexRocknRoll – aktualizacja 30.12.2014 str.7 nowy wygląd

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez SexRocknRoll » 22 lut 2014, 16:50

Trochę się wątek podzielił... No dobra i jak mam teraz to rozumieć? Co zrobić/jak naprawić? Auto nie odpala w ogóle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez czarek1991 » 22 lut 2014, 19:17

czujnik temp powietrza jest wciskany w airboxa przed filtrem – sprawdz wtyczke/wymien
uklad sprzezenia zwrotnego to albo sonda lambda albo przeplywka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez witek » 22 lut 2014, 19:22

Iskra paliwo i powietrze, jak wszystko działa to silnik musi zapalić, teraz co się dzieje dokładnie zalewa się? Świece wykręcałeś? Musisz po kolei przejrzeć zapłon, później czy paliwo dopływa no i powietrze czyli przepływomierz.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez SexRocknRoll » 22 lut 2014, 21:29

Muszę was prosić o konkretniejsze porady bo zielono mi na tematy techniczno-motoryzacyjne...

Wsiadam do auta – przekręcam kluczyk i silnik kręci ale nie odpala. Są momenty żę jak go potrzymam kilka sekund to w zasadzie jest takie zawahanie jakby już miał odpalić, ale nie odpala... Sondę wypiąłem i próbowałem odpalić – nic się nie zmieniło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 22 lut 2014, 23:31

Hmm, odpenij aku na cala noc, komp sie zresetuje. i rano sprobuj odpalic, ja tu podejrzewam ze pewnie aparat padl, choc bledy sa, ale chyba przez czujnik powietrza nie powinno sie az tak narobic, zeby nie odpalil.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 23 lut 2014, 10:34

Dam rade sam wymienić aparat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 23 lut 2014, 10:35

Jasne ze dasz to tylko 2 szpilki do wykrecenia, wyjac wtyczke.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jaaco » 23 lut 2014, 18:15

arafal21 napisał(a):Jasne ze dasz to tylko 2 szpilki do wykrecenia, wyjac wtyczke.

I co z nieustawionym zapłonem będzie jeździł?

Musisz jechać żeby Ci mechanik ustawił lampą stroboskopową zapłon...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez SexRocknRoll » 23 lut 2014, 20:36

Raczej nigdzie nie podaję skoro odpalić nie mogę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez jaaco » 23 lut 2014, 20:59

Po wymianie aparatu trzeba ustawić zapłon. A skąd ta pewność że to aparat? Sprawdzałeś iskrę? Kiedy jutro bedziesz w domu może dałbym rade podjechać...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez SexRocknRoll » 23 lut 2014, 21:14

No mam czas w zasadzie tylko od 15 do 17 – zapraszam jak coś bo auta potrzebuję a sam go na pewno nie ogarnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez Matheus » 23 lut 2014, 21:26

jajco zawsze możemy pojechać razem. <lol>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez jaaco » 23 lut 2014, 21:40

Matheus napisał(a):jajco zawsze możemy pojechać razem. <lol>


Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rafał88 » 23 lut 2014, 23:35

Przeciez moze sobie znaki na aparcie zrobic i na drugim tez:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 24 lut 2014, 21:16

Obawiam się że przeceniasz moje możliwości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 24 lut 2014, 21:50

Jak jestes chlop i masz jaja to zrobisz <oczko> ja w sobote pierwszy raz zmienialem silnik i zrobilem, rozrzad wymienilem osprzet itd, kazdy moze tylko checi i robic tak zeby zrobic :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Odcina » 24 lut 2014, 21:56

Jak to się mówi dla chcącego nic trudnego :) więc bez problemu sobie poradzisz <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez wilusjdm » 26 lut 2014, 00:44

Rafał na drugim idealnie nie zrobi znaków/ linii pomocniczych skoro nie jest skręcony, do bloku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez rafał88 » 26 lut 2014, 09:31

Wiem, ale niech zrobi chociaz tak, zeby mu nie pakowalo z tlumika ;) pozniej mm w jedna albo w druga strone tylko przestawic ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 27 lut 2014, 21:20

Dobra bogowie moi kochani :)

Madzia pali! Nie skończyła co prawda jeszcze 18 a już zaczęła... Dobra – suchar...

Kwestia była taka że dokładnie jak podejrzewałem świece były już na maxa zajechane a silnik systematycznie się "zalewał" przez sondę która swoją drogą cisnęła za duże dawki paliwa.

Teraz sonda została odłączona, a świece wymienione na nówki i silnik pracuje równiutko i pali na rys.

Nie ruszana była przepustnica i chyba w sumie to na razie nie ma jej też co tykać.

Plany na najbliższy czas to zrobienie porządku z dolotem oraz wymiana kopułki bo ma zaśniedziałe styki, kable są przetarte tu i ówdzie więc też dla świętego spokoju je wymienię. Aparat dzięki Bogu jest sprawny, pompa, wtryski – też. Ogarnąć trzeba natomiast jeszcze uciekający nie wiadomo skąd płyn od chłodnicy który powoduje najprawdopodobniej że Madzia pali więcej oleju niż powinna przez rozrzedzanie się go.

Ufff... kilka godzin przy aucie i proszę jaki teraz jestem mądry :D

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za rady ;)

Zdjęć nie mam niestety, ale jak z myjni jutro wrócę to może coś dodam świeżego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy