Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez rockman85 » 16 lut 2014, 17:06

Czyli muszę się rozejrzeć za nowym turbo? Przy takich odgłosach chyba nie ma mowy o regeneracji co? ile mniej więcej mnie to wyniesie? Kurcze najgorsze jest to, że Madzia nie dawała wcześniej żadnych niepokojących objawów...:(
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Leoo » 16 lut 2014, 22:42

rockman85 napisał(a):Czyli muszę się rozejrzeć za nowym turbo? Przy takich odgłosach chyba nie ma mowy o regeneracji co?

Regeneracja turbiny IHI często odbywa się przez wymianę całego środka. Pytaj w zakładach.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 22:46

Leoo napisał(a):..
Regeneracja turbiny IHI często odbywa się przez wymianę całego środka. Pytaj w zakładach.

ale niedkiedy sie ona nie udaje <glupek2>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rockman85 » 16 lut 2014, 22:49

Enduro lepiej byś coś pocieszył;)Ja cały czas się łudzę, że to może nie TURBO....:/
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 23:07

rockman85 napisał(a):Enduro lepiej byś coś pocieszył;)Ja cały czas się łudzę, że to może nie TURBO....:/

wiem, rozumiem ,ale prawda boli..
zycze szczerze aby sie tam jakis drut wkrecil w kolko na wale ale to raczej dalekie od reala..
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rockman85 » 17 lut 2014, 18:56

Niestety faktycznie turbina umarła. Miała spory luz na tulejce, ale na szczęście nie połamały się łopatki i nie zaciągła oleju. Teraz pozostaje zakup używki, albo regeneracja. Takie pytanko-czy przy wymianie turbiny trzeba zmieniać olej? Bo wymieniłem 1k km temu...

Wysłane z mojego HTC Desire S przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Enduro » 17 lut 2014, 21:48

warto.
koszt oleju jest niewieli w porowanu z uszkodzeniem kolejnej turbiny czy silnika <nie>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rockman85 » 21 lut 2014, 19:04

Odebrałem dziś Madzię od mechanika. Turbo zregenerowane(1500), olej znów zmieniony i nowy filterek.przy okazji przedmuchany cały układ wylotowy i wszystkie węże dochodzące do turbo. Autko jak nowo narodzone:–). Takie pytanko-czy możliwe jest, żeby podająca turbina popiskiwała na zimnym silniku 30 sekund po odpaleniu? Miała włamaną jedną łopatkę. Po założeniu nowego turbo nic nie piszczt. Chyba że zacznie:-P

Wysłane z mojego HTC Desire S przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Leoo » 21 lut 2014, 20:13

rockman85 napisał(a):Takie pytanko-czy możliwe jest, żeby podająca turbina popiskiwała na zimnym silniku 30 sekund po odpaleniu?

Zdecydowanie tak.
Zużyta oś i panewka ma zbyt duży luz i wpada w wibracje. Zimny olej jest zbyt gęsty aby jego odpowiednia ilość dotarła do turbiny, więc przez pewien czas pracuje ona niemal na sucho.
Najgorsze co można zrobić dla auto z turbiną, to trzymanie go na wysokich obrotach zaraz po odpaleniu. Zwłaszcza zimą, jestem świadkiem "dawania nauczki" niegrzecznym silnikom, które niezbyt niechętnie odpalają <glupek2>

Turbinie można też zaszkodzić w inny sposób: pędząc po autostradzie zatrzymujemy się na kawę i od razu gasimy silnik <glupek2> Kolektor wydechowy świeci od temperatury a turbina jest jego przedłużeniem. Wstrzymanie przepływu wody i oleju spowoduje zwęglenie tego drugiego w miejscach gdzie jest najbardziej potrzebny.
http://www.youtube.com/watch?v=-2PAE8-iMNs
Proszę pamiętać, że turbo po regeneracji jest nowe i wymaga ostrożnego procesu docierania czyli pierwszy 1000 km max 3000 obr/min <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez rockman85 » 21 lut 2014, 20:28

Zawsze staram się trzymać obroty między 2-3k obrotów przy normalnej jeździe. Rano auto odpalam, otwieram bramę, co zajmuje mi około minutki i dopiero jadę. Porzed zgaszeniem też czekam zawsze chwilę żeby silnik wytracił spokojnie obroty. Serce boli jak widzę niektórych pizdujących motor zaraz po odpaleniu-szczególnie na mrozie...

Wysłane z mojego HTC Desire S przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Leoo » 21 lut 2014, 21:37

rockman85 napisał(a):Zawsze staram się trzymać obroty między 2-3k obrotów przy normalnej jeździe.

Moja Madzia jest jakaś dziwna. Przy 2000 obr/min wrzucam kolejny bieg, bo nie widzę potrzeby kręcenia silnika wyżej. Ciągnie już od 1100 obr/min. W większości poruszam się po mieście i bynajmniej nie jest to styl emeryta. Jeżdżę w pracy kilkoma samochodami, w większości to diesle ale tylko M6 ma tak nisko, w skali obrotów, tak wysoki moment obrotowy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez raq81 » 23 kwi 2014, 20:43

witam koledzy mam pytanie otóż na zimnym silniku gruszka turbiny zaciąga cięgno do końca czyli do śruby ograniczającej ale gdy przegonie mazdę trochę dynamiczniej po mieście to zauważyłem że cięgno zmiennej geometrii dochodzi tylko do połowy zakresu jak silnik przestygnie znowu zaciąga się do śrubki ograniczającej czy to normalne? dzięki za odp.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 00:32
Posty: 9
Auto: mazda 6 2004 sport kombi exclusive 2.0 diesel 136 km

Postprzez Doloress » 13 cze 2014, 14:10

Postprzez rockman85 » 16 lut 2014, 16:45

Ale tak nagle by się rozsypała? Wcześniej zero problemów-nie było jej wcale słychać, ładnie ciągła autko do przodu...Załamka...:/
rockman85

Tak to dokładnie jest.
U mnie przy 221kkm, jechałem sobie spokojnie i autko zaczęło coś niedomagać – wszystko działo się w sekundach – pierwsza myśl, że to coś z paliwem, po sekundzie zauważyłem brak mocy a po kolejnej niebieski dym we wstecznym lusterku i już wiedziałem że to turbina w następnej sekundzie obrotomierz samowolnie rozpoczął wędrówkę do góry przy 4000 udało mi się go zadusić poprzez wrzucenie piątego biegu, strzelenie ze sprzęgła i hamowanie. Samochód na lawetę i do mechanika. Na chwilę obecną wiem o zniszczonej turbinie, przepalonym pierwszym tłoku – dziura około 4mm –> brak ciśnienia w pierwszym cylindrze, nadpękniętym tłoku drugim i trzecim. Ciśnienie w cylindrach 2,3,4 było OK. Tylko dzięki temu że wcześniej czytałem o rozbieganiu silnika na forum byłem w stanie prawidłowo zareagować i nie stopić całego silnika. Wcześniej turbina nawet nie gwizdała a olej był zmieniany systematycznie oraz zostawiane czasy na schłodzenie i nagrzanie turbiny i oleju przed szybszą jazdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez hadson81 » 29 cze 2014, 13:31

Witam.
Czy dymienie na siwo przy większym wysiłku silnika i pobieranie oleju w ilości 1l na 1000km to objawy turbiny?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2014, 13:48
Posty: 6
Auto: mazda 6 2.0 diesel 136km rok produkcji 2004

Postprzez pawelsz » 1 sie 2014, 11:10

Znalazłem ostatnio cos takiego
http://www.aliexpress.com/item/Turbo-ch ... 94514.html

Czy ktoś stosował moze taki kompletny wkład turbiny?
Ciekawe czy to wiecej warte niż regenracja?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez kubsztyk » 1 sie 2014, 12:30

Zdaje mi się, że regeneracja polega właśnie na wymianie wkładu na nowy i wyważaniu, do tego piaskowanie i malowanie korpusu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez pawelsz » 1 sie 2014, 15:02

no ale tu mamy cały kompletny środek juz wyważony.
za połowe ceny, jedynie wymienić.
Ciekawe czy zaklady regenerujace turbiny nie korzystaja z tego samego wkładu...
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez crockkaw » 7 gru 2014, 01:03

Witam !
Przy okazji remontu silnika mechanik zajrzał mi do turbiny i twierdzi że ma duże luzy i jest do wymiany.

Auto nie kopciło, nie było spadku mocy, nie wystąpiły żadne objawy świadczące o uszkodzonej turbinie.

Chyba w każdej turbinie wirnik ma jakiś luz, czy taki luz jak ma moja kwalifikuje ją do wymiany ? ? ?
Ile może jeszcze pochodzić ?
Wideo luzów poniżej :


Dopisano 7 gru 2014, 12:21:

Jeszcze jedno pilne pytanie.

Mogę kupić używana turbinę bez luzów, tylko sprzedawca twierdzi że ona jest od wersji 121 konnej i że chyba się różni od 136

Czy turbina w wersji 136 KM rożni się od tej 121 KM ? Czy to ta sama turbina ?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 10:55
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 2003 r.

Postprzez crockkaw » 7 gru 2014, 12:49

Mogę kupić używana turbinę bez luzów, tylko sprzedawca twierdzi że ona jest od wersji 121 konnej i że chyba się różni od 136

Czy turbina w wersji 136 KM rożni się od tej 121 KM ? Czy to ta sama turbina ?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 10:55
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 2003 r.

Postprzez smile » 7 gru 2014, 14:05

Luz jest mega...
A skoro sprzedający twierdzi że są różne, to jest uczciwy.
Lepiej zregeneruj swoją.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6