KOSZ

Postprzez mjar755 » 10 lut 2014, 18:22

Do zamknięcie

EDIT by Marek: Tytuł tematu musi coś mówić na temat problemu a nie tak tylko ogólnie. prosze na przyszłość zwracać na to uwagę
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:52 przez mjar755, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez Fryta86 » 10 lut 2014, 20:42

Moja 1.8 też kopci, chociaż tutaj na forum to raczej 1.5 silniki mają opinię "szybko zużywających się", a 1.8 "długowiecznych" :)
Pewnie dlatego mają taką opinię bo 1.5 jest dużo więcej i statystycznie więcej choruje.

Jak na zimnym Ci kopci to pierścienie zgarniające już puszczają. Jak na rozgrzanym też puszcza dymka (np. z ruszania ze świateł, albo na trasie powyżej 100km/h) to już raczej wina uszczelniaczy zaworowych.
Z reguły nikt nie sprzedaje auta z gazem jak wszystko jest ok. Dlatego polecam kupować bez gazu i gaz zakładać samemu.
Co możesz zrobić:
– zbadać kompresję silnika na zimnym i na rozgrzanym. Wyniki porównać z fabrycznymi.
– możesz spróbować wlać jakiś renowator silnika ale taki porządny to koszt ok. 150zł ale za tą kasę masz oleju na dolewki duuuuużo :)
– jeśli nie ma dużej tragedii możesz przejść na gęstszy olej ale nie spodziewaj się cudów. Gęstszy olej może i mniej będzie spożywany przez silnik ale daje też gęstszy i bardziej śmierdzący dym :)

Co do wody w tłumiku to normalne przy gazie... mi też pluje wodą :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez mjar755 » 10 lut 2014, 20:54

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:53 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez Fryta86 » 10 lut 2014, 21:52

Na forum znajdziesz info jak podłączyć się do interfejsu diagnostycznego i powinien wymigać Ci numery błędów – opisy numerów także znajdziesz na forum.

Ja też tak myślałem że jak silnik pada to słabnie... mój ma udokumentowane 220tyś. puszczają mi i pierścienie i uszczelniacze, a autko żwawo przyśpiesza i śmiga równo na gazie i benzynie...
Jak uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów, nie przepuszcza płynu chłodzącego, zawory w miarę szczelne... kompresja nawet może być niezła... bo pierścienie uszczelniające mogą być w niezłym stanie ale jak zgarniające się zawieszają to będzie kopcił...
Gorzej że przez cudowny wymysł ekologów czyli zawór EGR nagar ze spalanego oleju wraca do kolektora dolotowego i penetruje przepustnice :/ możesz rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie – jak dużo nagaru to palony olej :)
Możesz jeszcze sprawdzić jaki masz olej zalany w silniku... może poprzedni właściciel już coś kombinował i zalał mineralnym...

Zacznij od wymigania błędów!

No i powtarzam jeszcze raz – zazwyczaj jak ktoś sprzedaje auto z gazem to dla tego że coś już się zaczyna dziać z silnikiem :(

No i mimo wszystko życzę Ci żeby to nie był silnik !!! :) Powodzenia – posprawdzaj i napisz co wydedukowałeś...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez mjar755 » 10 lut 2014, 22:10

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:53 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2014, 09:29

Woda to jeden z produktów spalania. A szczególnie jak jeździsz na gazie to jej sporo jednak zostaje w układzie wydechowym.
Przejdziesz się kawałek to jak wydech się zagrzeje to i woda odparuje.
Nie masz się czym przejmować bo z racji obecnych temperatur jest to szczególnie widoczne.
Gorzej jakby dymił na gorącym silniku.

PS. poprawiłem tytuł tematu – proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mjar755 » 11 lut 2014, 20:20

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:53 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez mjar755 » 16 lut 2014, 20:56

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:54 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez gik » 16 lut 2014, 21:07

Heh biały dym w zimie to najnormalniejsza sprawa tym bardziej przy lpg, przestańcie straszyć, jak by pierścienie puszczały to dym byłby niebieski

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mjar755 » 17 lut 2014, 17:17

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:54 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez gik » 17 lut 2014, 17:51

Chyba trochę tzn ile mm na bagnecie?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 18:34

Kopcenie tez wynika z braku kata a jesli masz sporotwy tlumik to to nic sie nie zmieni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mjar755 » 17 lut 2014, 20:48

kosz
Ostatnio edytowano 9 cze 2015, 22:55 przez mjar755, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez gik » 17 lut 2014, 20:59

Coś mi się zdaje, że będziesz się musiał do tego przyzwyczaić, wszyscy moi znajomi którzy mieli i mają BA oliwę dolewają
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mjar755 » 17 lut 2014, 21:11

No tak mi sie wydaje niestety no coś za coś :) ale samochodzik ładnie fajnie chodzi po za tym dymieniem
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 16:50
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA
1.5 16V
1996 rok

Postprzez gik » 17 lut 2014, 21:17

Moja też dymi, podczas przyśpieszania w lusterku świata nie widać jak jest zimna, potem już jest ok
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:18

A moze samo opakowanie po kacie?
No to jak na zimnym deptasz to dosyc :| Ja jak nie mam 90c 2krmp nie przekraczam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Fryta86 » 17 lut 2014, 22:54

No to w takim razie najlepiej po zużyciu oleju patrzeć jak nie wiadomo co kopci.
Ja dolewam 0.5L co tankowanie czyli 300km :/
i nie wiem co z tym robić...
– kosztowny remont który może nie dać oczekiwanych rezultatów jak mechaniker się nie przyłoży
– wymienić silnik na nie wiadomo w jakim stanie i po jakim przebiegu :(

Jak na razie mam rozrząd do wymiany ale go nie wymieniam bo uważam że nie warto – poczekam aż się rozleci (ponoć silniki bezkolizyjne mamy) ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:59

Fryta ja Ci sprzedam silnik :) ma 319kkm przejechane i wcale nie bierze duzo oleju jak na ten przebieg , jakos 1.5l dolewki na 10kkm mam:) zima mniej bo delikatniej jezdze :)

Dopisano 17 lut 2014, 22:01:

Osiagi tez ma dobre:) jutro sprawdze jaka kompresja, bede wymianial z sedana ojca nie bierze nic oliwy :D


Nie sugerowac sie przebieg na liczniku, ori wymagal wymiany i powiedzmy ze jest 100kkm przewiniety <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez gik » 18 lut 2014, 14:57

arafal21 napisał(a):A moze samo opakowanie po kacie?
No to jak na zimnym deptasz to dosyc :| Ja jak nie mam 90c 2krmp nie przekraczam :)


ja 2.5-3
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323