KOSZ
Moja 1.8 też kopci, chociaż tutaj na forum to raczej 1.5 silniki mają opinię "szybko zużywających się", a 1.8 "długowiecznych" 
Pewnie dlatego mają taką opinię bo 1.5 jest dużo więcej i statystycznie więcej choruje.
Jak na zimnym Ci kopci to pierścienie zgarniające już puszczają. Jak na rozgrzanym też puszcza dymka (np. z ruszania ze świateł, albo na trasie powyżej 100km/h) to już raczej wina uszczelniaczy zaworowych.
Z reguły nikt nie sprzedaje auta z gazem jak wszystko jest ok. Dlatego polecam kupować bez gazu i gaz zakładać samemu.
Co możesz zrobić:
– zbadać kompresję silnika na zimnym i na rozgrzanym. Wyniki porównać z fabrycznymi.
– możesz spróbować wlać jakiś renowator silnika ale taki porządny to koszt ok. 150zł ale za tą kasę masz oleju na dolewki duuuuużo
– jeśli nie ma dużej tragedii możesz przejść na gęstszy olej ale nie spodziewaj się cudów. Gęstszy olej może i mniej będzie spożywany przez silnik ale daje też gęstszy i bardziej śmierdzący dym
Co do wody w tłumiku to normalne przy gazie... mi też pluje wodą
Pewnie dlatego mają taką opinię bo 1.5 jest dużo więcej i statystycznie więcej choruje.
Jak na zimnym Ci kopci to pierścienie zgarniające już puszczają. Jak na rozgrzanym też puszcza dymka (np. z ruszania ze świateł, albo na trasie powyżej 100km/h) to już raczej wina uszczelniaczy zaworowych.
Z reguły nikt nie sprzedaje auta z gazem jak wszystko jest ok. Dlatego polecam kupować bez gazu i gaz zakładać samemu.
Co możesz zrobić:
– zbadać kompresję silnika na zimnym i na rozgrzanym. Wyniki porównać z fabrycznymi.
– możesz spróbować wlać jakiś renowator silnika ale taki porządny to koszt ok. 150zł ale za tą kasę masz oleju na dolewki duuuuużo
– jeśli nie ma dużej tragedii możesz przejść na gęstszy olej ale nie spodziewaj się cudów. Gęstszy olej może i mniej będzie spożywany przez silnik ale daje też gęstszy i bardziej śmierdzący dym
Co do wody w tłumiku to normalne przy gazie... mi też pluje wodą

Na forum znajdziesz info jak podłączyć się do interfejsu diagnostycznego i powinien wymigać Ci numery błędów – opisy numerów także znajdziesz na forum.
Ja też tak myślałem że jak silnik pada to słabnie... mój ma udokumentowane 220tyś. puszczają mi i pierścienie i uszczelniacze, a autko żwawo przyśpiesza i śmiga równo na gazie i benzynie...
Jak uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów, nie przepuszcza płynu chłodzącego, zawory w miarę szczelne... kompresja nawet może być niezła... bo pierścienie uszczelniające mogą być w niezłym stanie ale jak zgarniające się zawieszają to będzie kopcił...
Gorzej że przez cudowny wymysł ekologów czyli zawór EGR nagar ze spalanego oleju wraca do kolektora dolotowego i penetruje przepustnice :/ możesz rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie – jak dużo nagaru to palony olej
Możesz jeszcze sprawdzić jaki masz olej zalany w silniku... może poprzedni właściciel już coś kombinował i zalał mineralnym...
Zacznij od wymigania błędów!
No i powtarzam jeszcze raz – zazwyczaj jak ktoś sprzedaje auto z gazem to dla tego że coś już się zaczyna dziać z silnikiem
No i mimo wszystko życzę Ci żeby to nie był silnik
!
Powodzenia – posprawdzaj i napisz co wydedukowałeś...
Ja też tak myślałem że jak silnik pada to słabnie... mój ma udokumentowane 220tyś. puszczają mi i pierścienie i uszczelniacze, a autko żwawo przyśpiesza i śmiga równo na gazie i benzynie...
Jak uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów, nie przepuszcza płynu chłodzącego, zawory w miarę szczelne... kompresja nawet może być niezła... bo pierścienie uszczelniające mogą być w niezłym stanie ale jak zgarniające się zawieszają to będzie kopcił...
Gorzej że przez cudowny wymysł ekologów czyli zawór EGR nagar ze spalanego oleju wraca do kolektora dolotowego i penetruje przepustnice :/ możesz rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie – jak dużo nagaru to palony olej
Możesz jeszcze sprawdzić jaki masz olej zalany w silniku... może poprzedni właściciel już coś kombinował i zalał mineralnym...
Zacznij od wymigania błędów!
No i powtarzam jeszcze raz – zazwyczaj jak ktoś sprzedaje auto z gazem to dla tego że coś już się zaczyna dziać z silnikiem
No i mimo wszystko życzę Ci żeby to nie był silnik


Woda to jeden z produktów spalania. A szczególnie jak jeździsz na gazie to jej sporo jednak zostaje w układzie wydechowym.
Przejdziesz się kawałek to jak wydech się zagrzeje to i woda odparuje.
Nie masz się czym przejmować bo z racji obecnych temperatur jest to szczególnie widoczne.
Gorzej jakby dymił na gorącym silniku.
PS. poprawiłem tytuł tematu – proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Przejdziesz się kawałek to jak wydech się zagrzeje to i woda odparuje.
Nie masz się czym przejmować bo z racji obecnych temperatur jest to szczególnie widoczne.
Gorzej jakby dymił na gorącym silniku.
PS. poprawiłem tytuł tematu – proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Heh biały dym w zimie to najnormalniejsza sprawa tym bardziej przy lpg, przestańcie straszyć, jak by pierścienie puszczały to dym byłby niebieski
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Chyba trochę tzn ile mm na bagnecie?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Coś mi się zdaje, że będziesz się musiał do tego przyzwyczaić, wszyscy moi znajomi którzy mieli i mają BA oliwę dolewają
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Moja też dymi, podczas przyśpieszania w lusterku świata nie widać jak jest zimna, potem już jest ok
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
No to w takim razie najlepiej po zużyciu oleju patrzeć jak nie wiadomo co kopci.
Ja dolewam 0.5L co tankowanie czyli 300km :/
i nie wiem co z tym robić...
– kosztowny remont który może nie dać oczekiwanych rezultatów jak mechaniker się nie przyłoży
– wymienić silnik na nie wiadomo w jakim stanie i po jakim przebiegu
Jak na razie mam rozrząd do wymiany ale go nie wymieniam bo uważam że nie warto – poczekam aż się rozleci (ponoć silniki bezkolizyjne mamy)
Ja dolewam 0.5L co tankowanie czyli 300km :/
i nie wiem co z tym robić...
– kosztowny remont który może nie dać oczekiwanych rezultatów jak mechaniker się nie przyłoży
– wymienić silnik na nie wiadomo w jakim stanie i po jakim przebiegu
Jak na razie mam rozrząd do wymiany ale go nie wymieniam bo uważam że nie warto – poczekam aż się rozleci (ponoć silniki bezkolizyjne mamy)

Fryta ja Ci sprzedam silnik
ma 319kkm przejechane i wcale nie bierze duzo oleju jak na ten przebieg , jakos 1.5l dolewki na 10kkm mam:) zima mniej bo delikatniej jezdze 
Dopisano 17 lut 2014, 22:01:
Osiagi tez ma dobre:) jutro sprawdze jaka kompresja, bede wymianial z sedana ojca nie bierze nic oliwy
Nie sugerowac sie przebieg na liczniku, ori wymagal wymiany i powiedzmy ze jest 100kkm przewiniety
Dopisano 17 lut 2014, 22:01:
Osiagi tez ma dobre:) jutro sprawdze jaka kompresja, bede wymianial z sedana ojca nie bierze nic oliwy
Nie sugerowac sie przebieg na liczniku, ori wymagal wymiany i powiedzmy ze jest 100kkm przewiniety

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):A moze samo opakowanie po kacie?
No to jak na zimnym deptasz to dosycJa jak nie mam 90c 2krmp nie przekraczam
ja 2.5-3
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości