Mazda 323F BA BP '96 1.8 GLX by SexRocknRoll – aktualizacja 30.12.2014 str.7 nowy wygląd

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 10:02

To nic innego jak wyczszczenie przepustnicy i jej ustawienie, a nie panewkami starszycie chlopaka. Jakby panewke lapalo slyszalby ze cos stuka pod maska.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez michal1983 » 17 lut 2014, 10:31

SexRocknRoll napisał(a):Dobra... dzisiaj to już przegięcie pały po całości.

Odpalam auto popołudniu żeby wjechać do garażu – chciałem porządki w nim zrobić. I tu już na wstępie zonk bo ledwo odpaliłem a już musiałem nieco depnąć bo obroty drastycznie spadły i mało co mi auto nie zgasło. Przygazowałem trochę – kłęby dymu za mną... Ale nic – myślę sobie "mało paliwa w baku" to może przez to... Wjechałem do garażu, zgasiłem i zacząłem sprzątać i coś tam ogarniać pod machą + dolałem do full oleju bo jak zwykle już upiła całkiem sporo. Po posprzątaniu pojechałem na myjnię i zauważyłem że dzieje się coś takiego że jak wcisnę sprzęgło – dojeżdżając do skrzyżowania to auto schodzi do 500 obr/min po czym wskaźnik wraca na 1000 i opada do 800 czyli tak jak zawsze było. Myślę – spoko, to pewnie przez to że jadę na pustym baku. Ale zatankowałem, wymyłem auto, wracam do domu, a tu cały czas to samo – spadek do 500 albo nie raz mniej i powrót do 1200 albo 1000 i znowu opadanie na 800. Jak wrzuciłem "na luz" i zostawiłem tak na chwilę to zaczynała gasnąć że trzeba było ją "zbutować". W sumie nie przejąłem się tym i pojechałem wieczorem na imprezę i wszystko niby było cacy do teraz – czyli do momentu aż wracałem z imprezy. Albowiem korzystając z pustej drogi trochę sobie zaszalałem niepotrzebnie i jechałem cały czas w granicach 80-100km/h. Niefortunnie wpadłem w jakąś studzienkę czy coś i strasznie rąbnęło w koło, ale nic się nie stało z oponą czy felgą bo jechać się dało normalnie dalej. Natomiast kiedy wyszedłem z auta żeby sprawdzić czy czegoś nie zrobiłem z tym kołem auto mi zgasło – pozostawione na luzie. Dojeżdżając do domu auto gasło mi na każdym dohamowaniu do skrzyżowania więc raz prawie zaliczyłem krawężnik bo ja skręcam a tu – dup i silnik zgasł, brak wspomagania a hamulec twardy... Jak wjeżdżałem do mnie pod dom na wjazd to też gasić nie musiałem w sumie bo mi sama zgasła pomimo że tylko sprzęgło wcisnąłem.

Panowie – martwię się i to niesamowicie. Czy to koniec tego auta czy o co tu chodzi? Podniosłem maskę jeszcze fro forma pod domem i zauważyłem że sporo oleju jest przy korku i w miejscu gdzie dekiel łączy się z blokiem... Możliwe że jest tam jakiś wyciek...

Załamany jestem... Już kompletnie nie wiem co z tym autem robić i jak do tematu podejść.

Podpowiecie mi coś? Proszę – jak nie wy to ja nic nie wymyślę.



Na tej stronie jest wątek poświęcony przygasaniu silnika podczas hamowania

http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=38000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 09:34
Posty: 103
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez jaaco » 17 lut 2014, 11:22

Na razie zamiast obie wymyślać kolejne rzeczy do naprawy to najlepiej zacznij od najprostszych tak jak pisałem na PW... Kup sobie psikacz do czyszczenia silników za 10zł np. coś takiego http://motobajery.pl/images/preparat%20 ... silny.jpeg wykręć przepustnicę obejrzyj w którym miejscu jest jakieś zasyfienie spsikaj tam i spłucz wodą tylko żeby nie zalać silniczka krokowego i co tam jeszcze jest na niej, bo o ile pamiętam to chyba silniczka krokowego lepiej nie wykręcać? (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) później dokładnie wysuszyć, skręcić i ustawić wolne obroty w trybie serwisowym. A nie kupować na pałe nowe części na wymianę bez sprawdzenia czy obecne wymagają wymiany...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 18:44

Cóż... mechanik dopiero koło czwartku piątku będzie mógł zajrzeć wiec wygląda na to że jutro sam się muszę za to zabrać. Samego zdjęcia i czyszczenia przepustnicy się jakoś nie boję ale ustawianie obrotów brzmi już powazniej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez czarek1991 » 17 lut 2014, 19:04

Ustawianie obrotow jest prostsze, czystsze i szybsze niz czysczenie samej przepustnicy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 19:08

Najlepiej jakby kolega miala sie z kim spotakac , zeby mu pomogl:) Tak jak wiekszosci z nas moze sie wydaje proste, ale jak nigdy nic nie robil przy aucie to latwo sie gada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez czarek1991 » 17 lut 2014, 19:32

No na Slask mam za daleko :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 20:22

Tak sobie myślę... Świeczki mi się kończyły jakoś w listopadzie. Możliwe że właśnie się skończyły i to przez nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:06

Watpie, swiece jakby byly do <dupa> to silnik szatkowalby. Nie szukaj prblemu sobie sam ;) rob to co CI kazdy podpowiada ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 22:36

Dobra.. przegłosowane. Jutro czyszczę przepustnicę. I tak nie da się jeździć więc bardziej nie zepsuję. Jakaś ratunkowa lista narzędzi bez których się nie obejdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:41

Hmm, klucz 12 i srubokret zeby ja zdjac, no kombinerki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 22:44

A te listki? Nie pamiętam nazwy tego czegoś do mierzenia szerokości szczeliny... szczelinomierz? :D Czy nie będzie potrzebny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:47

No tez bedzie:) no i beznyna estrekcyjna i wd 40 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 22:49

Szykują się zakupy... A jakbym chciał zmontować własną diodę do sprawdzania pomiarów z komputera to potrzebuję jakichś wymyślnych rzeczy czy w byle elektronicznym kupię? na forum gdzieś jest instrukcja zmontowania takiej diody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:50

Do sprawdzenia bledow Ci chodzi? to taka zwykla dioda jak np sa do postojowek i kawalek kableka zeby polaczyc 2 piny:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SexRocknRoll » 17 lut 2014, 22:53

Dobra... No to jutro będzie wesoło :) Dzięki za rady – opowiem jutro co z tego wyszło i postaram się udokumentować wszystko. Życzcie mi szczęścia chłopaki – przyda się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez rafał88 » 17 lut 2014, 22:54

Beje spoko ;) tylko wez sobie browar zeby sie nie bac dlubac :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilusjdm » 20 lut 2014, 13:00

Zobacz czy masz cały rezonator powietrza, u mnie był lekko nadłamany i obroty na do hamowaniu falowały do ok.500rpm. Po uszczelnieniu problem znikł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez SexRocknRoll » 22 lut 2014, 13:35

Ogólnie to auto nie odpala teraz już w ogóle. Stało nie jeżdżone przez cały tydzień w sumie... Dziś odczytałem kody błędów z komputera jak polecił mi inny user z forum. Proszę o pomoc w odczytaniu tych błędów bo nie wiem czy jeden komunikat powtarza się kilka razy czy to w sumie kilka błędów. Szczególnie że nie ma w spisie numeru 11 a taki chyba komputer "wymruguje" :D

Także jak dacie radę to zerknijcie – będę wdzięczny.

http://www.youtube.com/watch?v=1Zev3tqn ... e=youtu.be

Ręce mi się trzęsą jakbym miał parkinsona... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:49
Posty: 49
Skąd: Wilamowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1996

Postprzez Megsonn » 22 lut 2014, 14:57

na moje oko jest tam 11 i 17 ;p
i na końcu chyba 10.

10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy