Bez 'plaka' nie odpala

Postprzez smile » 10 lut 2014, 22:52

bartes76 napisał(a):(DPF mam wycięty)

rzeźba...
Jak spalanie? Ja bym radził zmierzyć kompresję na początek.... Jak nie ma kompresji, to są duże problemy z odpaleniem.....................
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bartes76 » 10 lut 2014, 23:48

może i rzeźba, ale DPF próbowano reanimować nawet w niemieckim warsztacie, niestety uszkodzona turbina załatwiła go całkowicie. Taniej było zamontować emulator.

Spalanie w normie, zima miasto 9-10 (nie oszczędzam) trasa 7 (120-130/h).
Też myślę o kompresji,ale czy przy jej braku silnik po odpaleniu z pomocą plaka działałby od razu bez żadnego problemu (nie gaśnie, nie przerywa, moc od razu jest) ?
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, 07:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez smile » 10 lut 2014, 23:51

bartes76 napisał(a):Też myślę o kompresji,ale czy przy jej braku silnik po odpaleniu z pomocą plaka działałby od razu bez żadnego problemu
Przy całkowitym braku kompresji nie, ale przy częściowym ubytku ciśnienia ma problem z zapłonem dawki, jak już zaskoczy to chodzi.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 11 lut 2014, 10:23

Janusz626 napisał(a):A próbowałeś odpiąć wtyczkę od temp. płynu chłodniczego? Jest ona pod kolektorem ssącym, ma trzy przewody, odepnij i zobacz jak i czy rano odpadli.

może jak radzić,to z sensem ?? pomyliłeś albo silnik albo objawy :>

a co do tematu:
brak kompresji ? hmm...to musiałby jej nie mieć równo na wszystkich garach,w co szczerze wątpię.
z kolei brak albo słaba kompresja na jednym cylindrze,to motor zapala,ale kopci na czarno i wyraźnie klekocze.efekt zbyt dużej dawki paliwa aby przy osłabionej kondycji silnika pcm utrzymał wolne obroty.
myślę,że najlepiej zapiąć jakiś sprzęt,podejrzeć ciśnienie na railu w momencie porannego rozruchu i coś się wyjaśni.
może problemem jest pompa paliwa,która w czasie kręcenia rozrusznikiem nie jest w stanie zbudowac ciśnienia.obroty wału korbowego są jednak mniejsze niż 800 rpm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 11 lut 2014, 11:03

Z tym sprzętem to wystarczy ELM 327, sprawdzisz aktualne ciśnienie w szynie jak również wymagane ciśnienie pod odpowiednim obciążeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 11 lut 2014, 20:47

tadziol napisał(a):brak kompresji ? hmm...to musiałby jej nie mieć równo na wszystkich garach,w co szczerze wątpię.
z kolei brak albo słaba kompresja na jednym cylindrze,to motor zapala,ale kopci na czarno i wyraźnie klekocze.

auto po odpaleniu nawet na mrozie nie kopci w żaden sposób – podczas jazdy również,jedynie leki dymek przy ostrym depnięciu pod czerwone pole
Janusz626 napisał(a):Z tym sprzętem to wystarczy ELM 327, sprawdzisz aktualne ciśnienie w szynie jak również wymagane ciśnienie pod odpowiednim obciążeniem.

jakim programem można to sprawdzić? Kabel mam,niestety z programami nie jestem za bardzo obeznany – brak praktyki :)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Janusz626 » 12 lut 2014, 11:07

ELM 327 bluetooth czy na kablu, pod Windowsa z programem ForScan. ForScan ma PID pod którym masz dostępne informacje aby odczytać jakie powinno być wymagane ciśnienie i jakie jest aktualne, to powie czy nie masz za niskie w porównaniu do wymaganego.
Ewentualnie jak nie masz przenośnego Windowsa to fon na Androidzie z programem np. Torque, tylko tam będziesz mieć info o bieżącym ciśnieniu na szynie bez wymaganego jak na Forscanie.

tadziol napisał(a):może jak radzić,to z sensem pomyliłeś albo silnik albo objawy

...pomyliłem silnik i objawy <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 14 lut 2014, 13:42

Objawy mogą wskazywać na zawór SCV.
Moja Madzia też nie zawsze chciała palić przed wymianą. Generalnie odpalała ale bywały dni, że nawet dwukrotne grzanie świec nic nie dawało. Spróbuj ewentualnie delikatnie puknąć np. rękojeścią wkrętaka w metalowy korpus SCV.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 15 lut 2014, 16:32

Leoo napisał(a):Objawy mogą wskazywać na zawór SCV.

Z lektury innych postów/problemów wadliwy zawór SCV powoduje też problemy podczas jazdy przy wolnych obrotach. U mnie tych problemów nie ma. Poza tym ponoć po liftingu zawory są zmodyfikowane i nie stwarzają problemów,
Leoo napisał(a):Spróbuj ewentualnie delikatnie puknąć np. rękojeścią wkrętaka w metalowy korpus SCV.

ale spróbować coś takiego nie zaszkodzi, dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 16:42

rozczczelniona/ uszkodzona obudowa filtra paliwa.
zasysa powietrze i paliwa sie cofa co powoduje problemy z odpaleniem
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 16 lut 2014, 18:40

Enduro napisał(a):rozczczelniona/ uszkodzona obudowa filtra paliwa.

Wystarczy mała butelka paliwa, której wężyk podłączymy wprost do pompy CR i wyjaśni się problem nieszczelności filtra i przewodów.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 17 lut 2014, 10:52

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi wczoraj na myśl:
Czy problemy z odpaleniem mogą być związane z ewentualną zamianą miejscami dwóch wtrysków?
Problemy z odpaleniem zaczęły się chyba (nie jestem niestety do końca pewien) po wymianie uszczelek pod wtryskami. Podczas wymiany mogłem zamienić miejscami wtrysk 1 i 2 od strony rozrządu.
Czy to może mieć znaczenie i czy jeśli by tak było, jakieś inne problemy podczas jazdy też powinny się pojawić?

Wiem, że nie chcą mi się skalibrować wtryski do końca – procedura kalibracji wywołana kabelkiem rozpoczyna się, ale jakby robi tylko jeden lub dwa wtryski i przerywa (trwa to za krótko).
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Leoo » 17 lut 2014, 11:07

bartes76 napisał(a):Czy problemy z odpaleniem mogą być związane z ewentualną zamianą miejscami dwóch wtrysków?

Tak.
Wtryski RF7 wymagają rejestracji w systemie poprzez wpisanie kodu z ich obudowy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 17 lut 2014, 11:45

Program ForScan w najnowszej wersji posiada możliwość odczytu wtrysków zapisanych w sterowniku, może również odczytać jakie wtrysku siedzą w głowicy, jak również można edytować i wgrywac numery wtrysków po zmianie czy podmianie, odczyty u mnie się pokrywają
Ktoś chętny do zabawy? ktoś się odważy podmieniwszy lub edytować? nie wiem czy tak, ponieważ jest to jeszcze niepotwierdzone...
Ostatnio edytowano 17 lut 2014, 23:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 17 lut 2014, 12:16

Janusz626 napisał(a):Program ForScan w najnowszej wersji posiada możliwość odczytu wtrysków zapisanych w sterowniku

Łudziłem się, że może choć skasuje inspekcję olejową a RF5 ale <dupa>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bieski » 17 lut 2014, 12:58

Leoo napisał(a):skasuje inspekcję olejową a RF5 ale

Inspekcję olejową w RF5? :|
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bartes76 » 17 lut 2014, 13:01

Janusz626 napisał(a):
Leoo napisał(a):Tak.
Wtryski RF7 wymagają rejestracji w systemie poprzez wpisanie kodu z ich obudowy.

Program ForScan w najnowszej wersji posiada możliwość odczytu wtrysków zapisanych w sterowniku, może również odczytać jakie wtrysku siedzą w głowicy, jak również można edytować i wgrywac numery wtrysków po zmianie czy podmianie, odczyty u mnie się pokrywają

Tylko czy taka ewentualna zamiana rzeczywiście wpływa na odpalenie silnika? I to tylko bardziej zimową porą, latem palił bez problemu.
Czy zamiana nie wpłynęła by również na pracę silnika w trakcie jazdy/na jałowym biegu?

Oczywiście nie omieszkam sprawdzić programem co i jak, może jakoś mi się uda ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Janusz626 » 17 lut 2014, 13:04

....zamęt powstał, bo w RF5C wtryski zamieniasz jak chcesz tylko w parze z kablami oporowymi, wiec o ForScan zapomnij bo masz RF5C a nie RF7J.... ;)

Zaraz... Jaki masz silnik ? Ile km? Rok? (Widoczność przez Tapatalk nie pozwala mi widzieć podpisu pod awatarem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bieski » 17 lut 2014, 13:11

Mazda 6 GY 2.0D 143KM –> Kolega ma RF7J.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tadziol » 17 lut 2014, 20:11

Leoo napisał(a):
bartes76 napisał(a):Czy problemy z odpaleniem mogą być związane z ewentualną zamianą miejscami dwóch wtrysków?

Tak.

nieprawda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6