Głośna nierówna praca silnika i biały dym

Postprzez grzegorz0924 » 3 lut 2014, 22:11

Witam szukalem odpowiedzi na moj problem ale albo ktos ma podobny problem a nie taki sam albo taki sam ale bez odpowiedzi z rozwiazaniem mianowicie jechalem spokojnie i nagle samochod stracil moc i zaczol kopcic na bialo zatrzymslem auto otwozylem maske i okazalo sie ze pracuje nierowno jak by na trzy cylindry i troche jskby stukal ale niecaly czas po dodaniu troszke gazu troche piszczy wymienilem wtryski i nic niepomoglo myslalem ze moze panewka sie obrucila ale czemu kopci i nierowno pracuje moze to turbina? Jakie sa obiawy uszkodzonej turbiny jak to sprawdzic? Mam nadzieje ze ktos pomoze a nietylko dopisze swoj problem bez rozwiazania z gory bardzo dziekuje
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez grzegorz0924 » 6 lut 2014, 20:56

I co nikt niemial takiego przypadku? Niechce rozbierac silnika bez sesu moze wina jest gdzies bardziej nazewnatrz prosze o jakies wskazowki porady albo cokolwiek co moglo by pomoc z gory dziekuje
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez smile » 6 lut 2014, 21:16

Biały dym... a czym ten dym pachnie? Paliwo?! Olej?! Płyn chłodzący? My mamy to wiedzieć?
Mało informacji zamieściłeś, a nikt nie ma szklanej kuli... więc zostałeś pominięty.
Ale ustaliłem kilka faktów...
1. Kupiłeś auto z rozłożonym silnikiem, nie bardzo wiedziałeś jak to poskładać...
2. W zeszłym roku w maju pękł Tobie wał... wstawiłeś drugi wał...
3. Bez szklanej kuli nie powiem co teraz... może uszczelka pod głowicą, może turbina, może silnik znów się rozsypał...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Leoo » 16 lut 2014, 00:49

Zupełnie bez szklanej kuli można stwierdzić, że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 10:56

Pekniety wal i uszkodzony silnik to byly dwie różne mazdy. Ta tez jest inna – dym niewiem czym pachnie chyba olejem bo ubywa go, a plynu chlodzacego nie – zdjąlem weze z turbiny i troche oleju jest tylko. Czy to przez to bo troche slyszalem ze zawsze bedzie a didatkowo nierowna praca silnika i piski co to moze oznaczac ?
Ostatnio edytowano 16 lut 2014, 14:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia i czytelność posta !!!
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez smile » 16 lut 2014, 12:07

To może w końcu kupisz jakiś porządny egzemplarz a może Ty nimi po porostu handlujesz?! Jeśli tak, niezły rzeźbiarz z Ciebie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 13:33

Jedna jest moja druga brata i nie handluje nimi chociaz chce moja sprzedac. Mialem ja 3 lata i zaczela gnic ze niewarto, a brata mazda ma problem z silnikiem o ktorym pisalem. Na pewno po rozebraniu bede wiedzial co sie stalo ale moze nie trzeba bez sesu odrazu tego robic, bo problem jest inny, tylko chyba nikt nie mial takiego przypadku jeszcze
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez tadziol » 16 lut 2014, 14:29

jedynie aktualne zaświadczenie lekarskie o dysgrafii powinno ratować przed usuwaniem takich postów.
no chyba,że pisze z kuchenki gazowej.tam może nie być polskich znaków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 14:44

Pisze z telefonu wiec bede wdzieczny za wyrozumialosc a nie bezsesowne docinki
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez dobrzyn22 » 16 lut 2014, 15:02

tadziol napisał(a):jedynie aktualne zaświadczenie lekarskie o dysgrafii powinno ratować przed usuwaniem takich postów.
no chyba,że pisze z kuchenki gazowej.tam może nie być polskich znaków.


<spoko> <ok>

grzegorz0924 napisał(a):Pisze z telefonu


wiele osób pisze z telefonu i mimo tego da się to przeczytać... Twoje posty są nieczytelne, nie używasz polskich znaków, znaków interpunkcyjnych a do tego masa błędów ortograficznych <oczy>

Jeżeli szukasz pomocy, to popraw to dla własnego dobra

PS.1. poprawiłem nieco Twoje posty, aby było łatwiej się dowiedzieć o co Ci tak naprawdę chodzi..

PS.2. myślę, że Twój telefon ma funkcję pisania ze słownikiem...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 15:18

Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Leoo » 16 lut 2014, 15:24

Tylko i wyłącznie woda jest w stanie zabarwić spaliny na biało. To nie jest pierwszy przypadek w historii motoryzacji. Przekonasz się kiedy rozbierzesz silnik.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 15:41

Tylko ze wody nieubywa tylko oleju a kolor jest bialy i moze troszke blekitny
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez tadziol » 16 lut 2014, 16:10

grzegorz0924 napisał(a):Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja

dyslekcja to problem z mówieniem. <lol>

Leoo napisał(a):Tylko i wyłącznie woda jest w stanie zabarwić spaliny na biało

niekoniecznie.przeanalizuj sytuację,kiedy na jednym cylindrze zawory/zawór wydechowy się nie zamyka.
to prawie taka sama sytuacja jak w przypadku opóźnionego wtrysku.

albo kolego turbina się sypła,albo straciłeś kompresję na 1 cylindrze i to w okolicach magistrali ciśnienia oleju.
i jeszcze jedno...pęknięty tłok.
słaba kompresja przez to i zaciąga olej nad tłok i go spala.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 16:39

na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 18:05

Czyli zaczne od zdiecia glowicy tam powinienem znalezc przyczyne olej na zaworach albo pekniety tlok lub pierscienie wtedy powinny byc jakies rysy na cylindrze co swiadczylo by o utracie kompresji spalany olej i piszczenie przy 1700 obrotow silnika jezeli to nie pomoze to wyjme silnik i obejze panewki
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez tadziol » 16 lut 2014, 20:12

Enduro napisał(a):na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.

E.

o tym myślałem pisząc o turbo.uszkodziło np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
teoretyzując:
coś wpada do cylindra,tłok uderza tym czymś o zawór wydechowy,niszczy się jego krawędź i przylgnia,a tłok pęka.
ten cylinder traci kompresję,pęknięty tłok powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania,a podawane paliwo zamiast się spalać jest wyrzucane do gorącego kolektora wydechowego i spala się bez dostępu wystarczającej ilości tlenu.efekt – > biały dym.

tyle teorii,poniżej praktyka z mojego warsztatu:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 20:33

Wirnik w turbine obraca sie ale w jednym miejscu jak by troszke ciezej obracalem go palcem, a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 20:38

tadziol napisał(a):...np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
.....
to bardzo teoretyczne wersja, zadko spotykana..
ten twoj tlok nie pekl od takiego przypadku,no a srubki z przepustnic na ogol sa wklepywane w denko tloka
ale tak czy owak zadne obce elementy nie maja co tam szukac.
grzegorz0924 napisał(a):...a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?

to zalezy od przebiegu itp, ale nie moze go zalegac zbyt wiele szczegolnie w Intercoolerze..!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 16 lut 2014, 21:05

Intelkulerze niesprawdzalem ale olej dotarl juz do przepustnicy bo z tamtad zdiolem gumowy waz i bylo troszke olejua przebieg 170tys km ale 25 tys km temu mial remont kapitalny silnika bo zatarl sie na czwartej panewke i za jednym zamachem distal rowniez nowe pierscienie tylko turbina byla sprawdzona przez fachowca i wstawiona spowrotem
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6