Głośna nierówna praca silnika i biały dym
1, 2
Witam szukalem odpowiedzi na moj problem ale albo ktos ma podobny problem a nie taki sam albo taki sam ale bez odpowiedzi z rozwiazaniem mianowicie jechalem spokojnie i nagle samochod stracil moc i zaczol kopcic na bialo zatrzymslem auto otwozylem maske i okazalo sie ze pracuje nierowno jak by na trzy cylindry i troche jskby stukal ale niecaly czas po dodaniu troszke gazu troche piszczy wymienilem wtryski i nic niepomoglo myslalem ze moze panewka sie obrucila ale czemu kopci i nierowno pracuje moze to turbina? Jakie sa obiawy uszkodzonej turbiny jak to sprawdzic? Mam nadzieje ze ktos pomoze a nietylko dopisze swoj problem bez rozwiazania z gory bardzo dziekuje
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
I co nikt niemial takiego przypadku? Niechce rozbierac silnika bez sesu moze wina jest gdzies bardziej nazewnatrz prosze o jakies wskazowki porady albo cokolwiek co moglo by pomoc z gory dziekuje
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Biały dym... a czym ten dym pachnie? Paliwo?! Olej?! Płyn chłodzący? My mamy to wiedzieć?
Mało informacji zamieściłeś, a nikt nie ma szklanej kuli... więc zostałeś pominięty.
Ale ustaliłem kilka faktów...
1. Kupiłeś auto z rozłożonym silnikiem, nie bardzo wiedziałeś jak to poskładać...
2. W zeszłym roku w maju pękł Tobie wał... wstawiłeś drugi wał...
3. Bez szklanej kuli nie powiem co teraz... może uszczelka pod głowicą, może turbina, może silnik znów się rozsypał...
Mało informacji zamieściłeś, a nikt nie ma szklanej kuli... więc zostałeś pominięty.
Ale ustaliłem kilka faktów...
1. Kupiłeś auto z rozłożonym silnikiem, nie bardzo wiedziałeś jak to poskładać...
2. W zeszłym roku w maju pękł Tobie wał... wstawiłeś drugi wał...
3. Bez szklanej kuli nie powiem co teraz... może uszczelka pod głowicą, może turbina, może silnik znów się rozsypał...
Pekniety wal i uszkodzony silnik to byly dwie różne mazdy. Ta tez jest inna – dym niewiem czym pachnie chyba olejem bo ubywa go, a plynu chlodzacego nie – zdjąlem weze z turbiny i troche oleju jest tylko. Czy to przez to bo troche slyszalem ze zawsze bedzie a didatkowo nierowna praca silnika i piski co to moze oznaczac ?
Ostatnio edytowano 16 lut 2014, 14:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia i czytelność posta !!!
Powód: ortografia i czytelność posta !!!
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Jedna jest moja druga brata i nie handluje nimi chociaz chce moja sprzedac. Mialem ja 3 lata i zaczela gnic ze niewarto, a brata mazda ma problem z silnikiem o ktorym pisalem. Na pewno po rozebraniu bede wiedzial co sie stalo ale moze nie trzeba bez sesu odrazu tego robic, bo problem jest inny, tylko chyba nikt nie mial takiego przypadku jeszcze
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Pisze z telefonu wiec bede wdzieczny za wyrozumialosc a nie bezsesowne docinki
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
tadziol napisał(a):jedynie aktualne zaświadczenie lekarskie o dysgrafii powinno ratować przed usuwaniem takich postów.
no chyba,że pisze z kuchenki gazowej.tam może nie być polskich znaków.

grzegorz0924 napisał(a):Pisze z telefonu
wiele osób pisze z telefonu i mimo tego da się to przeczytać... Twoje posty są nieczytelne, nie używasz polskich znaków, znaków interpunkcyjnych a do tego masa błędów ortograficznych

Jeżeli szukasz pomocy, to popraw to dla własnego dobra
PS.1. poprawiłem nieco Twoje posty, aby było łatwiej się dowiedzieć o co Ci tak naprawdę chodzi..
PS.2. myślę, że Twój telefon ma funkcję pisania ze słownikiem...
Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Tylko ze wody nieubywa tylko oleju a kolor jest bialy i moze troszke blekitny
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja
dyslekcja to problem z mówieniem.

Leoo napisał(a):Tylko i wyłącznie woda jest w stanie zabarwić spaliny na biało
niekoniecznie.przeanalizuj sytuację,kiedy na jednym cylindrze zawory/zawór wydechowy się nie zamyka.
to prawie taka sama sytuacja jak w przypadku opóźnionego wtrysku.
albo kolego turbina się sypła,albo straciłeś kompresję na 1 cylindrze i to w okolicach magistrali ciśnienia oleju.
i jeszcze jedno...pęknięty tłok.
słaba kompresja przez to i zaciąga olej nad tłok i go spala.
na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.
E.
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czyli zaczne od zdiecia glowicy tam powinienem znalezc przyczyne olej na zaworach albo pekniety tlok lub pierscienie wtedy powinny byc jakies rysy na cylindrze co swiadczylo by o utracie kompresji spalany olej i piszczenie przy 1700 obrotow silnika jezeli to nie pomoze to wyjme silnik i obejze panewki
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Enduro napisał(a):na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.
E.
o tym myślałem pisząc o turbo.uszkodziło np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
teoretyzując:
coś wpada do cylindra,tłok uderza tym czymś o zawór wydechowy,niszczy się jego krawędź i przylgnia,a tłok pęka.
ten cylinder traci kompresję,pęknięty tłok powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania,a podawane paliwo zamiast się spalać jest wyrzucane do gorącego kolektora wydechowego i spala się bez dostępu wystarczającej ilości tlenu.efekt – > biały dym.
tyle teorii,poniżej praktyka z mojego warsztatu:

Wirnik w turbine obraca sie ale w jednym miejscu jak by troszke ciezej obracalem go palcem, a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
to bardzo teoretyczne wersja, zadko spotykana..tadziol napisał(a):...np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
.....
ten twoj tlok nie pekl od takiego przypadku,no a srubki z przepustnic na ogol sa wklepywane w denko tloka
ale tak czy owak zadne obce elementy nie maja co tam szukac.
grzegorz0924 napisał(a):...a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?
to zalezy od przebiegu itp, ale nie moze go zalegac zbyt wiele szczegolnie w Intercoolerze..!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Intelkulerze niesprawdzalem ale olej dotarl juz do przepustnicy bo z tamtad zdiolem gumowy waz i bylo troszke olejua przebieg 170tys km ale 25 tys km temu mial remont kapitalny silnika bo zatarl sie na czwartej panewke i za jednym zamachem distal rowniez nowe pierscienie tylko turbina byla sprawdzona przez fachowca i wstawiona spowrotem
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6