Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez lukasrap » 14 lut 2013, 19:12

jakie jest dojscie do tej turbiny, ile zajmuje jej wymontowanie?
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:32 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez jarek999 » 14 lut 2013, 20:31

Demontaż turbiny to 30-60 minut pracy. http://moto.allegro.pl/uszczelki-turbin ... 62452.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez lukasrap » 14 lut 2013, 21:38

jarek999 napisał(a):Demontaż turbiny to 30-60 minut pracy.


Dzieki wielkie :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Pamek » 6 mar 2013, 23:55

Witam. Nagrałem krótki filmik pracy turbiny. Czy nie za głośno ona pracuje, początki jej końca?

http://w412.wrzuta.pl/film/90rVhlQHt6L/20130306074
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez kubsztyk » 7 mar 2013, 00:11

Pamek napisał(a):(...) początki jej końca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Berrt » 10 mar 2013, 01:40

Gdzie robiliście regenerację turbin?
Zna ktoś firmę inter-turbo.pl?

Może ktoś opisać proces demontażu i montażu sprężarki? Wystarczy tylko "odkręcić" 4 śruby od kolektora i przewody olejowe, a później to wszystko skręcić?
Trzeba podczas montażu wlać olej aby przyspieszyć smarowanie turbiny?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez smile » 7 kwi 2013, 18:52

Jeszcze wypadało by spuścić trochę płynu chłodzącego. I zastanowić się, dlaczego turbo padło, zabrakło smarowania czy coś innego?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 11 kwi 2013, 23:08

Berrt napisał(a):Trzeba podczas montażu wlać olej aby przyspieszyć smarowanie turbiny?

trzeba nabić olej kręcąc rozrusznikiem ale tak aby auto nie odpaliło i aż poleci powrotem, podłączyć i mozna już auto odpalić.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez palza » 22 kwi 2013, 13:10

Witam koledzy posiadam madzię 6 2003 121 KM diesel .Mam problem z mocą w mojej bryce.Podczas wyprzedzania a niedawno to miało miejsce po redukcji 4 na 3 i przy obrotach około 2800/2900 robi się dziura i bardzo wolno auto przyśpiesza a wręcz nawet się zawiesza na danej prędkości. Więc pozwoliłem sobie na mały test na zimny silniku i z miejsca dałem mu po garach i fura bez zastrzeżeń no ale jak silnik osiągną temperaturę ta sama przypadłość . Po wpięciu do kompa nic nie stwierdzono jedynie błąd od napinacza pasów pasażera. Mam pytanie czy to może być wina tarczy i docisku bo mechanik taką postawił diagnozę ale zrobiłem na postoju test , na 3 biegu trochę gazu no i auto ruszyło powoli ale ruszyło czy jest to normalne. Czy to wina Turbo Dmuchawki dodam że czasami słychać jak świszcze a czasami nic czy te modele tak mają POZDRAWIAM...............
palza
 

Postprzez Leoo » 25 kwi 2013, 09:54

palza napisał(a):Czy to wina Turbo Dmuchawki

Zdecydowanie tak. Niech mechanik sprawdzi luz promieniowy turbiny a wcześniej testerem podciśnieniowym jej siłownik.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez smokss » 27 kwi 2013, 20:14

Witam
Jaką firmę polecacie do regeneracji turbiny ? Mieszkam koło łodzi może też być Piotrków Tryb. albo coś przez Allegro lub inną firmę żeby wysłać.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r

Postprzez wuj_stach » 7 sie 2013, 15:10

Z góry sorry za trywialne dla Was pytanie ale ja jestem zielony w tych sprawach.

Może ktoś mi na tym zdjęciu: http://imageshack.us/photo/my-images/685/16216834831.jpg/

zaznaczyć gdzie jest cięgno przy turbinie i jak nim należy poruszać żeby sprawdzić czy działa prawidłowo i nie jest zapieczone. Ostatnio moja mazda raz się zbiera prawidłowo za chwile jedzie jak czołg. Może pomoże jak poruszam tym cięgnem ale za chiny nie wiem co i jak.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2008, 13:35
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2001)

Postprzez adamoz » 3 gru 2013, 15:26

Chciałbym podłączyć się do wątku. Oddałem auto na serwis i poprosiłem o diagnozę układu doładowania. Według mnie auto zbyt ospale reagowało na dodanie gazu. Mechanik stwierdził cieknącą turbinę i niewłaściwe wskazania przepływomierza (138000km przebiegu). Zaoferował zamontowanie nowego przepływomierza DENSO za 600zl ale jednocześnie odradził montaż bez regeneracji turbiny, co wydaje się rozsądne. Znalazłem w wątku ten zakład http://www.turboservice.pl/kontakt plecany przez Jaksę. Czy ktoś tam oddawał może ostatnio turbinę do regeneracji?
Na marginesie żaden mechanik wcześniej nikt nie dopatrzył się nieszczelnej turbiny. Auto mimo wszystko jest żwawe. DPF czyści sie chyba normalnie (tj. co około 200km). Gdyby nie moja dociekliwość to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak. Ile wg was można przejechać z taką turbiną?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez dobrzyn22 » 3 gru 2013, 15:41

adamoz napisał(a):Według mnie auto zbyt ospale reagowało na dodanie gazu.


adamoz napisał(a):Auto mimo wszystko jest żwawe


wytłumaczysz to jakoś ?? ;)

przepływomierz możesz spróbować przeczyścić samemu (poszukaj na forum)

Mechanik stwierdził cieknącą turbinę i niewłaściwe wskazania przepływomierza
tzn podłączał auto pod komputer??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adamoz » 5 gru 2013, 23:20

Najprościej jak potrafię: po szybkim wciśnięciu gazu nie dzieje się NIC. Trzeba poczekać jakiś czas (1-2 sekundy) aż turbina się rozkręci i da odpowiednie ciśnienie, czyli z opóźnieniem ale działa. Auto miałem na hamowni, zmienili mi mapę i wykres jest zamieszczony we właściwym wątku. Żwawy, bo 170km i 370Nm jednak ma.
Tak, podłączyl pod komputer. Przepływomierz daje błędne odczyty, pomiar skacze w różnych zakresach. Podejrzewam, że to też może być przyczyną tzw wahnięć przy przyspieszaniu (o których już gdzieś czytałem na forum).
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez rockman85 » 16 lut 2014, 16:15

Witam. Mam taki problem-jechałem sobie spokojnie, na 4 biegu przy około 80km/h gwałtownie depnąłem gazu, usłyszałem gwizd, zwolniłem przy każdym lekkim dodaniu gazu, gdy kulałem się w stronę domu Madzia gwizdała, aż w końcu gwizd ustał ale silnik dziwnie pracuje, nie ma mocy:(. Co to może być? Dołączam film z dźwiękiem silnika na postoju. Turbo padło? Brak kontrolek na blacie, nie kopci...pomocy!


http://www.youtube.com/watch?v=N_ryrAxI ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 16:35

chyba turbiny sie rozleciala z lekka
polecam nie odpalac silnika, zeby cos nie wpadlo do silnika

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rockman85 » 16 lut 2014, 16:45

Ale tak nagle by się rozsypała? Wcześniej zero problemów-nie było jej wcale słychać, ładnie ciągła autko do przodu...Załamka...:/
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 16:52

pralka tez pierze od lat i wsio jest okay, do momentu kiedy cieknie albo buczy nienormalnie.. :>

ubolewam! <glupek2>
P.S. wg. mnie problem z turbo tkwi m.in. w przewezeniu wew. srubki mocujacej przewod olejowy do korpusu turbiny
polecam przewiercic, przy wymianie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 16 lut 2014, 16:58

Mój kolega też miał podobny problem, lecz w 323F BJ w dieslu. Auto straciło moc, coś rzegotało pod maską:


Po wyjęciu turbiny okazało się, że się rozleciała na dwie części – pękł wał między wirnikami. Ja bym nie jeździł nawet 20 metrów takim autem, bo miałbym obawy, że silnik się rozbiega.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6