Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy
Demontaż turbiny to 30-60 minut pracy.
http://moto.allegro.pl/uszczelki-turbin ... 62452.html

Witam. Nagrałem krótki filmik pracy turbiny. Czy nie za głośno ona pracuje, początki jej końca?
http://w412.wrzuta.pl/film/90rVhlQHt6L/20130306074
http://w412.wrzuta.pl/film/90rVhlQHt6L/20130306074
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Gdzie robiliście regenerację turbin?
Zna ktoś firmę inter-turbo.pl?
Może ktoś opisać proces demontażu i montażu sprężarki? Wystarczy tylko "odkręcić" 4 śruby od kolektora i przewody olejowe, a później to wszystko skręcić?
Trzeba podczas montażu wlać olej aby przyspieszyć smarowanie turbiny?
Zna ktoś firmę inter-turbo.pl?
Może ktoś opisać proces demontażu i montażu sprężarki? Wystarczy tylko "odkręcić" 4 śruby od kolektora i przewody olejowe, a później to wszystko skręcić?
Trzeba podczas montażu wlać olej aby przyspieszyć smarowanie turbiny?
- Od: 2 mar 2013, 21:48
- Posty: 31
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r
Berrt napisał(a):Trzeba podczas montażu wlać olej aby przyspieszyć smarowanie turbiny?
trzeba nabić olej kręcąc rozrusznikiem ale tak aby auto nie odpaliło i aż poleci powrotem, podłączyć i mozna już auto odpalić.
Witam koledzy posiadam madzię 6 2003 121 KM diesel .Mam problem z mocą w mojej bryce.Podczas wyprzedzania a niedawno to miało miejsce po redukcji 4 na 3 i przy obrotach około 2800/2900 robi się dziura i bardzo wolno auto przyśpiesza a wręcz nawet się zawiesza na danej prędkości. Więc pozwoliłem sobie na mały test na zimny silniku i z miejsca dałem mu po garach i fura bez zastrzeżeń no ale jak silnik osiągną temperaturę ta sama przypadłość . Po wpięciu do kompa nic nie stwierdzono jedynie błąd od napinacza pasów pasażera. Mam pytanie czy to może być wina tarczy i docisku bo mechanik taką postawił diagnozę ale zrobiłem na postoju test , na 3 biegu trochę gazu no i auto ruszyło powoli ale ruszyło czy jest to normalne. Czy to wina Turbo Dmuchawki dodam że czasami słychać jak świszcze a czasami nic czy te modele tak mają POZDRAWIAM...............
-
palza
Z góry sorry za trywialne dla Was pytanie ale ja jestem zielony w tych sprawach.
Może ktoś mi na tym zdjęciu: http://imageshack.us/photo/my-images/685/16216834831.jpg/
zaznaczyć gdzie jest cięgno przy turbinie i jak nim należy poruszać żeby sprawdzić czy działa prawidłowo i nie jest zapieczone. Ostatnio moja mazda raz się zbiera prawidłowo za chwile jedzie jak czołg. Może pomoże jak poruszam tym cięgnem ale za chiny nie wiem co i jak.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Może ktoś mi na tym zdjęciu: http://imageshack.us/photo/my-images/685/16216834831.jpg/
zaznaczyć gdzie jest cięgno przy turbinie i jak nim należy poruszać żeby sprawdzić czy działa prawidłowo i nie jest zapieczone. Ostatnio moja mazda raz się zbiera prawidłowo za chwile jedzie jak czołg. Może pomoże jak poruszam tym cięgnem ale za chiny nie wiem co i jak.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
- Od: 17 paź 2008, 13:35
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2001)
Chciałbym podłączyć się do wątku. Oddałem auto na serwis i poprosiłem o diagnozę układu doładowania. Według mnie auto zbyt ospale reagowało na dodanie gazu. Mechanik stwierdził cieknącą turbinę i niewłaściwe wskazania przepływomierza (138000km przebiegu). Zaoferował zamontowanie nowego przepływomierza DENSO za 600zl ale jednocześnie odradził montaż bez regeneracji turbiny, co wydaje się rozsądne. Znalazłem w wątku ten zakład http://www.turboservice.pl/kontakt plecany przez Jaksę. Czy ktoś tam oddawał może ostatnio turbinę do regeneracji?
Na marginesie żaden mechanik wcześniej nikt nie dopatrzył się nieszczelnej turbiny. Auto mimo wszystko jest żwawe. DPF czyści sie chyba normalnie (tj. co około 200km). Gdyby nie moja dociekliwość to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak. Ile wg was można przejechać z taką turbiną?
Na marginesie żaden mechanik wcześniej nikt nie dopatrzył się nieszczelnej turbiny. Auto mimo wszystko jest żwawe. DPF czyści sie chyba normalnie (tj. co około 200km). Gdyby nie moja dociekliwość to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak. Ile wg was można przejechać z taką turbiną?
adamoz napisał(a):Według mnie auto zbyt ospale reagowało na dodanie gazu.
adamoz napisał(a):Auto mimo wszystko jest żwawe
wytłumaczysz to jakoś
przepływomierz możesz spróbować przeczyścić samemu (poszukaj na forum)
Mechanik stwierdził cieknącą turbinę i niewłaściwe wskazania przepływomierza
tzn podłączał auto pod komputer??
Najprościej jak potrafię: po szybkim wciśnięciu gazu nie dzieje się NIC. Trzeba poczekać jakiś czas (1-2 sekundy) aż turbina się rozkręci i da odpowiednie ciśnienie, czyli z opóźnieniem ale działa. Auto miałem na hamowni, zmienili mi mapę i wykres jest zamieszczony we właściwym wątku. Żwawy, bo 170km i 370Nm jednak ma.
Tak, podłączyl pod komputer. Przepływomierz daje błędne odczyty, pomiar skacze w różnych zakresach. Podejrzewam, że to też może być przyczyną tzw wahnięć przy przyspieszaniu (o których już gdzieś czytałem na forum).
Tak, podłączyl pod komputer. Przepływomierz daje błędne odczyty, pomiar skacze w różnych zakresach. Podejrzewam, że to też może być przyczyną tzw wahnięć przy przyspieszaniu (o których już gdzieś czytałem na forum).
Witam. Mam taki problem-jechałem sobie spokojnie, na 4 biegu przy około 80km/h gwałtownie depnąłem gazu, usłyszałem gwizd, zwolniłem przy każdym lekkim dodaniu gazu, gdy kulałem się w stronę domu Madzia gwizdała, aż w końcu gwizd ustał ale silnik dziwnie pracuje, nie ma mocy:(. Co to może być? Dołączam film z dźwiękiem silnika na postoju. Turbo padło? Brak kontrolek na blacie, nie kopci...pomocy!
http://www.youtube.com/watch?v=N_ryrAxI ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=N_ryrAxI ... e=youtu.be
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
chyba turbiny sie rozleciala z lekka
polecam nie odpalac silnika, zeby cos nie wpadlo do silnika
E
polecam nie odpalac silnika, zeby cos nie wpadlo do silnika
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
pralka tez pierze od lat i wsio jest okay, do momentu kiedy cieknie albo buczy nienormalnie..
ubolewam!
P.S. wg. mnie problem z turbo tkwi m.in. w przewezeniu wew. srubki mocujacej przewod olejowy do korpusu turbiny
polecam przewiercic, przy wymianie
E
ubolewam!

P.S. wg. mnie problem z turbo tkwi m.in. w przewezeniu wew. srubki mocujacej przewod olejowy do korpusu turbiny
polecam przewiercic, przy wymianie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mój kolega też miał podobny problem, lecz w 323F BJ w dieslu. Auto straciło moc, coś rzegotało pod maską:
Po wyjęciu turbiny okazało się, że się rozleciała na dwie części – pękł wał między wirnikami. Ja bym nie jeździł nawet 20 metrów takim autem, bo miałbym obawy, że silnik się rozbiega.
Po wyjęciu turbiny okazało się, że się rozleciała na dwie części – pękł wał między wirnikami. Ja bym nie jeździł nawet 20 metrów takim autem, bo miałbym obawy, że silnik się rozbiega.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6