Spadek napiecia na "luzie" , elektryka .
Strona 1 z 1
Witam ,
Przekopałem całe forum i nie znalazlem takiego tematu ktory by mnie usatysfakcjinował ,wiec zakladam nowy temat .
A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .
Przekopałem całe forum i nie znalazlem takiego tematu ktory by mnie usatysfakcjinował ,wiec zakladam nowy temat .
A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .
Ostatnio edytowano 24 lut 2006, 16:56 przez Pajko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Pajko napisał(a):gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy .
Ja bym zaczął od zmierzenia napiecia ładowania na wolnych obrotach, zbadania kondycji akumulatora, połączeń elektrycznych i naciągu paska kilnowego napędzajacego alternator.
Zjawisko raczej typowe dla autek z mało wydajnym układem elektrycznych w czasie zwiększonaego zapotrzebowania na prąd – zima
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
sprawdz napięcie na zaciskach akumulatora na wolnych i po przygazowaniu,mogł sie posypać też regulator napięcia ale tego bez miernika nie sprawdzisz
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
albo słaby akumulator albo słaby alternator (mogą byc szczotki do wymiany albo regulator napięcia)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
jeżeli masz za niskie obroty to jest wszystko w porządku
po prostu napięcie ładowania jest niskie a gdy zwiększasz obroty wszystko wraca do normy
myślę że nie masz się czym przejmować jeśli akumulator się nie rozładowuje
a alternator na pewno masz dobry skoro po zwiększeniu obrotów światła są jaśniejsze
sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze
po prostu napięcie ładowania jest niskie a gdy zwiększasz obroty wszystko wraca do normy
myślę że nie masz się czym przejmować jeśli akumulator się nie rozładowuje
a alternator na pewno masz dobry skoro po zwiększeniu obrotów światła są jaśniejsze
sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze
-
xedi
Akumulator! Jeśli przygazujesz i światła się rozjaśniają to znaczy, że alternator/regulator dostarczają odpowiednią "dawkę" prądu, którą powinien akumulator zmagazynować i utarzymać przy wolnych obrotach (oczywiście w rozsądnych granicach czasowych) wtedy gdy z aleternatora jest obniżone napięcie (poniżej 12V na wolnych i powyżej 14V powiedzmy od 1000obr.). Wygląda na to że twój aku nie utrzymuje napięcia powyżej 12V pod obciążeniem.
Mam identycznie i dla pewności (potwierdzenia mojej teorii) włożyłem nowy (pożyczony aku) i na nim jest wporzo... Ale narazie nie wymieniam.
Mam identycznie i dla pewności (potwierdzenia mojej teorii) włożyłem nowy (pożyczony aku) i na nim jest wporzo... Ale narazie nie wymieniam.
Autko na sprzedaż !
- Od: 9 sty 2006, 09:35
- Posty: 213
- Skąd: Grodków
- Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)
xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze
mam bezobsługowy
No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Pajko napisał(a):A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .
Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Pajko napisał(a):xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze
mam bezobsługowy
No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc
Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.
Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.
to są akumulatory bezobsługowe wg normy EN czyli jeżeli są użytkowane "prawidłowo" to nie wymagają obsługi i dolewania niemniej jednak instrukcja wyrażnie podaje przypadki w ktróych należy sprawdzić poziom i dolać płynu.
Prawdziwe akumulatory bezobsługowe to typowe żelówki zalane na stasłe bez żadnych odpowietrzników itp korków.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
stuk napisał(a):Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?
850 cos takiego
magicadm napisał(a):Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone?
tak czysto i dokrecone
no ale i tak dzis juz auto stoi i elektryka zobaczymy co powie
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Pajko – bądź bardziej twórczy przy nazywaniu tematów
naprawdę nic nie mówi lub mówi bardzo dużo.
Natomiast w żaden sposób nie opisuje usterki.
Popraw proszę temat.
Elektryka
naprawdę nic nie mówi lub mówi bardzo dużo.
Natomiast w żaden sposób nie opisuje usterki.
Popraw proszę temat.
no to powiędzcie mi czy spadki napięcia w układzie mogą powodować przygasanie silnika? Mianowicie: na gazie jak wcisnę sprzęgło przy 2500 obr to odroty szybko lecą do zera chwilę telepie i wchodzą naswoje 900i dalej jest ok właśnie testuje że ma to miejsce przy włączonych światłach bez jest o niebo lepiej. Pozatym migją mi światła na wolnych obr. wiąc może to alternator?
- Od: 1 kwi 2006, 21:23
- Posty: 11
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 2.0i '90 lpg
Pajko napisał(a):850 cos takiego
Jak 850 to jest ok, problem nie leży więc w obrotach.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
a ja bym stawiał na regulator napięcia w alternatorze lub sam e szczotki co bardziej prawdopodobne ,miernik do ręki sprawdz napięcie na wolnych obrotach
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6