Spadek napiecia na "luzie" , elektryka .

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pajko » 23 lut 2006, 16:46

Witam ,

Przekopałem całe forum i nie znalazlem takiego tematu ktory by mnie usatysfakcjinował ,wiec zakladam nowy temat .

A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .
Ostatnio edytowano 24 lut 2006, 16:56 przez Pajko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez magicadm » 23 lut 2006, 17:12

Pajko napisał(a):gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy .


Ja bym zaczął od zmierzenia napiecia ładowania na wolnych obrotach, zbadania kondycji akumulatora, połączeń elektrycznych i naciągu paska kilnowego napędzajacego alternator.

Zjawisko raczej typowe dla autek z mało wydajnym układem elektrycznych w czasie zwiększonaego zapotrzebowania na prąd – zima
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pawelc » 23 lut 2006, 17:19

sprawdz napięcie na zaciskach akumulatora na wolnych i po przygazowaniu,mogł sie posypać też regulator napięcia ale tego bez miernika nie sprawdzisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Marcin L » 23 lut 2006, 17:28

albo słaby akumulator albo słaby alternator (mogą byc szczotki do wymiany albo regulator napięcia)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez xedi » 23 lut 2006, 17:32

jeżeli masz za niskie obroty to jest wszystko w porządku
po prostu napięcie ładowania jest niskie a gdy zwiększasz obroty wszystko wraca do normy
myślę że nie masz się czym przejmować jeśli akumulator się nie rozładowuje
a alternator na pewno masz dobry skoro po zwiększeniu obrotów światła są jaśniejsze
sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze
xedi
 

Postprzez prokopcio » 23 lut 2006, 20:11

Akumulator! Jeśli przygazujesz i światła się rozjaśniają to znaczy, że alternator/regulator dostarczają odpowiednią "dawkę" prądu, którą powinien akumulator zmagazynować i utarzymać przy wolnych obrotach (oczywiście w rozsądnych granicach czasowych) wtedy gdy z aleternatora jest obniżone napięcie (poniżej 12V na wolnych i powyżej 14V powiedzmy od 1000obr.). Wygląda na to że twój aku nie utrzymuje napięcia powyżej 12V pod obciążeniem.

Mam identycznie i dla pewności (potwierdzenia mojej teorii) włożyłem nowy (pożyczony aku) i na nim jest wporzo... Ale narazie nie wymieniam.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Pajko » 23 lut 2006, 23:09

xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze


mam bezobsługowy

No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez stuk » 24 lut 2006, 12:59

Pajko napisał(a):A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .

Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez magicadm » 24 lut 2006, 13:15

Pajko napisał(a):
xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze


mam bezobsługowy

No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc


Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.

Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez sołtys » 24 lut 2006, 13:32

magicadm napisał(a):Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.


to są akumulatory bezobsługowe wg normy EN czyli jeżeli są użytkowane "prawidłowo" to nie wymagają obsługi i dolewania niemniej jednak instrukcja wyrażnie podaje przypadki w ktróych należy sprawdzić poziom i dolać płynu.

Prawdziwe akumulatory bezobsługowe to typowe żelówki zalane na stasłe bez żadnych odpowietrzników itp korków.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pajko » 24 lut 2006, 13:40

stuk napisał(a):Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?


850 cos takiego


magicadm napisał(a):Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone?


tak czysto i dokrecone

no ale i tak dzis juz auto stoi i elektryka zobaczymy co powie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 16:20

Pajko – bądź bardziej twórczy przy nazywaniu tematów :P

Elektryka

naprawdę nic nie mówi lub mówi bardzo dużo.
Natomiast w żaden sposób nie opisuje usterki.
Popraw proszę temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pajko » 24 lut 2006, 16:57

Grzyby napisał(a):Pajko – bądź bardziej twórczy przy nazywaniu tematów



hehe tak jest . A teraz dobrze ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 17:00

:D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez luki626 » 1 kwi 2006, 21:34

no to powiędzcie mi czy spadki napięcia w układzie mogą powodować przygasanie silnika? Mianowicie: na gazie jak wcisnę sprzęgło przy 2500 obr to odroty szybko lecą do zera chwilę telepie i wchodzą naswoje 900i dalej jest ok właśnie testuje że ma to miejsce przy włączonych światłach bez jest o niebo lepiej. Pozatym migją mi światła na wolnych obr. wiąc może to alternator?
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2006, 21:23
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0i '90 lpg

Postprzez prokopcio » 1 kwi 2006, 22:06

luki626 napisał(a):Pozatym migją mi światła na wolnych obr. wiąc może to alternator?


raczej akumulator.... podepnij porzyczony i sprawdź
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez luki626 » 1 kwi 2006, 22:44

raczej nie akku bo się stabilizuje po chwili(z obrotami) może jakieś podciśnienie się niewyrabia i przy zejściu z obrotów muli i ściąga go do zera
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2006, 21:23
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0i '90 lpg

Postprzez stuk » 2 kwi 2006, 22:26

Pajko napisał(a):850 cos takiego

Jak 850 to jest ok, problem nie leży więc w obrotach.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez pawelc » 3 kwi 2006, 07:23

a ja bym stawiał na regulator napięcia w alternatorze lub sam e szczotki co bardziej prawdopodobne ,miernik do ręki sprawdz napięcie na wolnych obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mayer » 4 kwi 2006, 00:01

regler albo diody albo akumulator po prostu.posprawdzaj po kolei
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6