MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91' RENOWACJA, Żółte tabilce

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez alex90 » 13 lut 2014, 22:17

Witam chciałbym przedstawić swoją Mazdę 323f GT 1.8 DOHC z 1991r
Na początku standardowy opis wyposażenia:
-Silnik o pojemności 1.84 128KM
-Ori fotele kubełkowe (seria GT)
-Wspomaganie kierownicy
-4x elektryczne szyby
-Elektryczne lusterka
-Szyberdach
-Regulowana wysokość kierownicy
-Tylna kanapa dzielona podłokietnikiem
-i ogólnie to co ma wersja GT więcej info w trakcie tematu.

Co do historii autka: Zostałem szczęśliwym nabywcą w listopadzie 2012r, jako że budżet na samochód był nie duży więc kupiłem to co było najtańsze na Podkarpaciu w tamtym czasie i akurat padło na Mazdę (czego broń Boże nie żałuję). Była w stanie opłakanym, stała gdzieś na parkingu pod jakimś zakładem w Radymnie k. Przemyśla. Brak sprzęgła, hamulców, syf w środku, padnięty akumulator czy też cały silnik w oleju nie odstraszył mnie od zakupu. Z początku nawet nie wiedziałem że jest to coś takiego jak GT-ek.
Po stargowaniu ceny jakoś na kołach dojechałem nim do domu ( ok 100km ). I zaczęła się długa, kosztowna i ciężka praca nad madzią...
IMAG0777.jpg
Tak wyglądała zaraz po zakupie

IMAG0776.jpg

IMAG0812.jpg
Już na nowych blachach


Zaciski oczywiście zregenerowane od podstaw tj, nowe tłoczki, wszystkie gumki nowy lakier i td
DSC01236.JPG
Na pierwszy ogień poszły hamulce


DSC01237.JPG

IMAG0788.jpg


Amortyzatory też wymagały wymiany
DSC01235.JPG
Amorki przód

IMAG0785.jpg
No i tynie


Po zmontowaniu tak to mniej więcej wyglądało
DSC01247.JPG

DSC01250.JPG

Nie mogło również zabraknąć nowych łączników stabilizatora, końcówek drążków, gałek wahaczy, gum na półosie czy też nowych linek do ręcznego
Co do silnika to zostało wymienione:
-sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko)
-Oczywiście kompletny rozrząd, wszystkie płyny i oleje ( silnikowy, skrzynia, wspomaganie )
-Uszczelka pokrywy zaworów bo z tamtąd sączyło
DSC01254.JPG


Po uporaniu się z podstawowymi elementami zaczęło się upiększanie madzi :)
Na początek dostała nowy tłumik końcowy firmy Ulter
IMAG0819.jpg

IMAG0830.jpg
No i tyłeczek nabrał wyrazu


Później zacząłem zastanawiać się co zrobić z tymi paskudnymi felgami na nowe za bardzo nie stać a te co się okazało bardzo lekkie O.Z.-tki można przecież wypolerować :D
IMAG0831.jpg
W trakcie czyszczenia

DSC01296.JPG
Pomału zaczyna wyglądać

DSC01301.JPG


Po 2 tygodniach prace dobiegły końca do O.Z. -etek doszły nówki opony YOKOHAMA C-drive 185/60 r14
IMAG0845.jpg

IMAG0839.jpg


Po tych zabiegach Mazda zaczyna się nieźle prezentować :)
IMAG0848.jpg

IMAG0850.jpg


A jeszcze kilka letnich fotek :D
DSCF0097aa2.jpg

DSCF0156aa.jpg

DSC_0238.JPG


To Teraz coś o środku:
O dziwo tapicerka po wyczyszczeniu okazała się względnie w dobrym stanie, jedynie boczek w fotelu kierowcy ma lekkie przetarcie (które auto z tych lat niema :D ) Dodatkowo chyba sportowa kierownica mazdowska której pochodzenia nie jestem w stanie określić bo 323f chyba takiej nie miala. Zestaw audio to radio JVC KD-X200 oraz głosniki Pioneer 2x 180W nawet dają rade. Pod radiem znajduje się własnego projektu podświetlane logo zsynchronizowane z systemem ściemniania swiatełek wewnątrz auta. Ponadto tarcze zegarów indiglo + alu ramki ( żeby zachować orginalny wzór GT-ka obrotomierz został tak jak fabrycznie wyskalowany czerwoną skalą od 7000obr )
DSCF0083.JPG

DSCF0084.JPG

DSC01369.JPG


Fotki oraz prace które opisałem tak po krótce są z okresu 11.2012 – 09.2013 na obecną chwilę Mazda jest na ojomie tj. przechodzi renowacje silnika od podstaw, oczywiście wrzucę fotki z opisem prac w najbliższym czasie tak więc to nie koniec historii o pewnej 323fce mam nadzieję że jak na razie wszystkim podoba się moja Madzia... C.D.N
Ostatnio edytowano 17 gru 2015, 16:39 przez alex90, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Bartg » 13 lut 2014, 23:15

Witamy w Naszych Mazdach :) Ładny egzemplarz no i GT :) Dbaj o nią, bo teraz większość BG ląduje niestety na złomie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Megsonn » 13 lut 2014, 23:18

ładna Madzia ale przez to , że włożyłeś dużo pracy w nią
i za to się odwdzięczy :P
fajna bagieta w wersji GT coraz mniej tych autek dlatego
miło się ogląda zadbane egzemplarze

jakiej firmy amorki dałes?

powodzenia <spoko>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Misik » 13 lut 2014, 23:33

Ładna sztuka, tak trzymaj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez alex90 » 13 lut 2014, 23:50

Megsonn napisał(a):ładna Madzia ale przez to , że włożyłeś dużo pracy w nią
i za to się odwdzięczy :P
fajna bagieta w wersji GT coraz mniej tych autek dlatego
miło się ogląda zadbane egzemplarze

jakiej firmy amorki dałes?

powodzenia <spoko>


Amorki ori KYB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Megsonn » 13 lut 2014, 23:52

alex90 napisał(a):
Amorki ori KYB


słuszny wybór :)
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez michaelB » 14 lut 2014, 14:20

Bardzo mi się podoba Twoje podejście do tematu, tak trzymaj <spoko> Świetna fura.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez krzysiek323f bg » 14 lut 2014, 15:04

No w końcu BG <jupi> <jupi> <jupi> !!!. Bardzo mało ich na Forum jest <płacze> . Ładnie się prezentuje po zabiegach kosmetycznych i mechanicznych <spoko> Oby tak dalej :) Pozdrawiam papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez Bounty » 14 lut 2014, 18:14

Gratki Bg <spoko> powodzenia w dalszych modach :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez alex90 » 14 lut 2014, 21:09

Wielkie dzięki za miłe komentarze niebawem dodam fotki z remontu silnika tak więc myślę że warto będzie śledzić dalsze postępy. Pozdrawiam wszystkich Mazdomaniaków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Bounty » 15 lut 2014, 06:14

alex90 napisał(a): niebawem dodam fotki z remontu silnika


To czekamy ;d
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez alex90 » 18 lut 2014, 21:22

Sorki za kilka dni przestoju ale miałem za dużo roboty przy Mazdzie. Jak obiecałem dodaję fotki z przebiegu prac remontowych silnika. Dla czego remont? Niedługo po zakupie madzia wpadła w paskudny nałóg a mianowicie zaczęła pić, alkohol do paliwa jeszcze bym zrozumiał :P ale że zachciało jej się oleju to przesadziła. Spożywała olej jak 2-sów na ok 200km prawie litr. Miałem dylemat czy zrobić na sztukę i "jakoś to będzie" czy zrobić odbudowę silnika od podstaw i cieszyć się długie lata, oczywiście odpowiedz była prosta...

Dopisano 18 lut 2014, 20:27:

DSCF0188a.JPG
Załączniki
DSCF0186a.JPG
Tak więc przygotowania do wyciągania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Bounty » 18 lut 2014, 21:33

Ale ładniutka :) No remoncik to super sprawa silnik jak nowy i ile pojeździ jeszcze :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez alex90 » 18 lut 2014, 21:35

DSCF0189a.JPG

DSCF0197a.JPG

DSCF0199a.JPG
Na zdjęciu mój Tata :)

DSCF0200a.JPG

DSCF0201a.JPG

DSCF0203a.JPG

DSCF0205a.JPG

DSCF0206a.JPG

DSCF0208a.JPG

DSCF0209a.JPG

DSCF0211a.JPG

DSCF0212a.JPG

DSCF0216a.JPG

DSCF0222a.JPG

DSCF0223a.JPG

DSCF0224a.JPG
Jak widać od tego oleju zrobił się straszny syf na tłokach

DSCF0225a.JPG

DSCF0226a.JPG
Głowica też wcale nie lepsza

DSCF0230a.JPG

DSCF0233a.JPG

DSCF0236a.JPG

DSCF0238a.JPG
Wyciąganie zaworów a raczej zabezpieczeń

DSCF0239a.JPG

DSCF0243a.JPG
I sprężynki na wierzchu

DSCF0245a.JPG
Po wstępnym próbnym czyszczeniu

DSCF0246a.JPG
Te z tym półkilowym nagarem to wydechy... Bardziej był zapchany niż zamulany diesel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez rafał88 » 19 lut 2014, 10:02

Uuuuu <spoko> grubosci :) Bagietek malo a takie odbudowy to cos pieknego <spoko> Powodzeniach w modach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DARO MAZDA 323 » 19 lut 2014, 10:34

Tez bym szedł w remont starego silnika.
Zakup "nowego " silnika do 20 letniego auta to jak wygrana w totolotka.
Kupił byś coś niby z gwarancja rozruchowa a za miesiąc i tak byś musiał robić głowice lub pierścienie.
Jestem tylko ciekawy ile generalka silnika Cię wyniesie ?
( czesci + robocizna ) Pochwal się na PW lub w temacie.

pzdr
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez alex90 » 19 lut 2014, 13:23

DARO MAZDA 323 napisał(a):Tez bym szedł w remont starego silnika.
Zakup "nowego " silnika do 20 letniego auta to jak wygrana w totolotka.
Kupił byś coś niby z gwarancja rozruchowa a za miesiąc i tak byś musiał robić głowice lub pierścienie.
Jestem tylko ciekawy ile generalka silnika Cię wyniesie ?
( czesci + robocizna ) Pochwal się na PW lub w temacie.

pzdr


Oczywiście napisze ile co mnie kosztowało, podam listę części itd. Co do kosztów robocizny to muszę policzyć bo cały remont przeprowadzam sam gdyż zawodowo zajmuję się naprawą i regeneracją silników.

Dopisano 20 lut 2014, 11:13:

Ostatni rzut okiem na kolektro przed polerowaniem :P

DSCF0249a.JPG

DSCF0250a.JPG


Dopisano 20 lut 2014, 11:30:

Tak w międzyczasie roboty kurier przywiózł duże pudło gratów :D
-Tłoki (+0.5mm) +sworznie+zabezpieczenia (komplet)
-Komplet pierścieni
-Panewki wału (+0.25)
-Panewki korbowodowe (+0.25)
-Komplet uszczelek dołu silnika (semeringi wału, uszczelki miski olejowej, uszczeliki chłodnicy oleju, pompy oleju, smoka, podkładki pod dysze olejowe, uszczelka pompy wody)
-Komplet uszczelek głowicy (kolektory, głowica, termostat, pokrywa zaworow, semeringi wałków i coś tam jeszcze)
-Hydrauliczne popychacze zaworów 16 szt. jedna z najdroższych rzeczy ;P
-Zawory wydechowe 8szt
-Zawory ssące 8szt
-Prowadnice zaworowe 16szt
-Pierścień redukujący osiowy luz wału

Jak mi się przypomni co jeszcze doszlo to napisze

DSCF0253a.JPG

DSCF0254a.JPG

DSCF0256a.JPG

DSCF0257a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez alex90 » 20 lut 2014, 21:24

Graty są więc można przygotowywać silnik do montażu

Dopisano 20 lut 2014, 20:30:

Blok został dokładnie oczyszczony i przygotowany do podkładu, następnie pomalowany lakierem odpornym na wysokie temperatury. Poza tym cylindry zostały wyszlifowane pod nowe tłoki.
DSCF0269a.JPG

DSCF0281a.JPG

DSCF0282a.JPG

DSCF0286a.JPG

DSCF0292a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Odcina » 20 lut 2014, 22:14

No stary extra brak słów normalnie aż chce się czytać i oglądać tak trzymaj będę śledził temat bo warto powodzenia <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez alex90 » 20 lut 2014, 22:25

Odcina napisał(a):No stary extra brak słów normalnie aż chce się czytać i oglądać tak trzymaj będę śledził temat bo warto powodzenia <spoko>


A dzięki :D Postaram się codziennie wrzucać nowe foty, teraz będą fajniejsze bo jednak montaż jest ciekawszy niż rozbiórka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy