Szarpanie do pełnego rozgrzania silnika 323f BA

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mateu555 » 5 lut 2014, 14:07

Witam. Mam problem z szarpaniem, od przełączenia na lpg, aż do pełnego rozgrzania się silnika. Wymienione zostały świece (zmniejszona została przerwa na 0.8), przewody WN, cewka, filtry gazu, jednk nic nie pomaga. Proszę o zerknięcie na moje ustawienia lpg, bo może gdzieś tutaj jest problem, dodam że ba benzynie jest ok.
Załączniki
4.JPG
3.JPG
5.JPG
screeny ustawień lpg
1.JPG
2.JPG
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 5 lut 2014, 17:34

To ty odejmowales te -4 na wolnych obrotach ? Ja bym probowal najpierw zmniejszyc cisnienie zeby mnoznik poszedl do gory (po ponownych ustawieniach). Korekte po temperaturze ruszales ? Mozliwe ze regi sie nie wyrabiaja na zimno albo leja.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 5 lut 2014, 18:09

Ja nic nie ruszałem, bo niewiele z tego wiem. Podłączyłem i porobiłem screeny. Podpowiedz gdzie mam zmienić to ciśnienie i na ile. Oraz co zrobić z tą korektą temperatury i gdzie ona jest ? To pozmieniam, przetestuje i dam znać co się zmieniło.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez roccomistrz » 6 lut 2014, 00:28

mnożnik trochę niski, ale nie tragiczny.
ciśnienie masz dobre, ja bym tego nie ruszał.
jak coś to lepiej rozwiercić trochę dysze i na nowo zrobić kalibrację + dostrojenie w trasie.
Ile masz nalatane na tych wtryskach??
zdarzają Ci się podszarpywania na rozgrzanym już silniku, przy jeździe z jednostajną prędkością ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 09:54

roccomistrz napisał(a):ciśnienie masz dobre, ja bym tego nie ruszał.


Testowo szybciej i latwiej zmienic cisnienie niz wiercic dysze, jeszcze lepiej sytuacja wyglada w 2 strone, bo cisnienie zwiekszasz a dysze musisz lutowac, znowu wiercic lub zmienic na nowe. Po testach i ustaleniu przyczyn owszem lepiej jest wiercic i celowac w rozmiar odpowiedni dla cisnienia 1bara albo nawet 0,8bara bo regi wtedy lepiej, szybciej i ciszej pracuja.

3,2ms to moze byc troche za malo dla wyjezdzonych reg fastow.

Przy jakiej temperaturze objawy ustepuja ? Od jakiej temp sonda faluje ?
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 6 lut 2014, 13:43

Czy to ciśnienie zmienia się jakoś mechanicznie ? Bo jak zmienię w programie "ciśnienie robocze" to po wykonaniu auto kalibracji wraca to ciśnienie do wcześniejszego 1.16.

Po wykonaniu auto kalibracji i narysowaniu map (5km na benzynie i 15km na gazie), mapy wyszły bardzo rozjechane od siebie. Musiałem te kulki na mapie dość sporo podnieść aby wyrównać mapy. Nie wiem jeszcze czy jakoś to wpłynie na mój problem bo robiłem to na rozgrzanym silniku.

Zachowanie auta (zimny silnik) na lpg wygląda tak:
Jadę na benzynie, po czasie przełącza na gaz, auto wtedy zaczyna od razu strasznie szarpać, wiec ręcznie przełączam na benzynę, silnik osiąga 90 stopni, więc znowu na gaz, i tu dalej jeszcze lekko poszarpuje, wiec znowy na benzyne i po przejechaniu ok 8 km, jak przełączę na gaz to już jest dobrze, nic nide poszarpuje. Auto może stać do 2 godzin, zapalam, przełącza się na gaz i jest ok. Jak postoi dłużej np 5 godzin to dalej jest to samo.
Regi maja przelatane jakieś 35tys.
Sterownik to Stag 4-eco więc nie ma korekty po temperaturze
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 13:51

Jaki masz reduktor ? Cisnienie zmienia sie mechanicznie sruba na reduktorze o ile twoj model na to pozwala. Osiagniecie 90st na wskazniku nijak sie ma do realnej temperatury silnika. Na pewno prawidlowo "zbierasz mapki" ? Jak teraz wyglada linia mnoznika ?
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 6 lut 2014, 14:06

Reduktor to tomasetto alaska at09

Mapki teraz wyglądają tak
Załączniki
2.JPG
1.JPG
3.JPG
mapki
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 14:42

Nie wyglada to zbyt fachowo ale jesli poprawnie jezdziles i sie pokrylo to moze tak byc. Ponizej 3-3,5ms nie ma co regulowac bo to obszar dotryskow. Warto spojrzec przy jakiej konkretnie temp reduktora i gazu przestaje szarpac oraz sprawdzic czy listwa nie leje na zimno.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 6 lut 2014, 15:13

Postaram się zgrać do filmiku zachowanie programu podczas jazdy na zimnym silniku. Jak sprawdza się czy listwa nie leje na zimno ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 15:23

Lepiej nagraj loga.
Przemek323c
 

Postprzez roccomistrz » 6 lut 2014, 16:08

a może masz układ zapowietrzony i parownik przez to niedogrzany?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Przemek323c » 6 lut 2014, 16:11

Reduktor 55, gaz 35 przy takich wartosciach nie powinno byc zadnych problemow.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 7 lut 2014, 21:47

Tutaj filmik jak to wygląda podczas jazdy.
http://www.youtube.com/watch?v=5MVBoP2w ... e=youtu.be

Czy nie za szybko grzeje się parownik w stosunku do gazu ? I za szybko się włącza gaz ?

Po dłuższym postoju (8 godzin), jest najgorzej, bo gaz rozgrzewa się do tych 30 stopni (wtedy jest ok), na odcinku 8km, reduktor ma wtedy jakieś 68. Ciekawe jest to, że po krótszym postoju (2 godziny), od 14 stopni gazu, już jest ok i dużo szybciej rośnie jego temperatura. Czy to normalne ?

Może trzeba coś poustawiać w zakładce zaawansowane ?
Załączniki
1.JPG
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 8 lut 2014, 09:30

Nagrsj log nie film, mowie poraz 2.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 8 lut 2014, 13:19

Wstawiam loga.
Załączniki
wykres.rar
(136.38 KiB) Pobrane 60 razy
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez mateu555 » 9 lut 2014, 18:32

Bawiłem się trochę opcją "zubożenie na zimnym silniku", i jest zdecydowanie lepiej chociaż nadal lekko poszarpuje.

Ustawiłem max czas wtrysku 8ms, zastanawia mnie czy mógł bym zejść do 6 ? może nawet 5 ? Czy wpłynie to jakoś na żywotność silnika czy tylko na jego osiągi ?

Próg temp reduktora na 62 stopnie

Max obroty na 4000 i tu kolejne pytanie co się dzieje po przekroczeniu tych obrotów ? Czym się sugerować przy ich ustawianiu ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez dgolf » 11 lut 2014, 23:49

Ja Ci powiem w ciemno, że poszarpywanie na zimnym = za ubogo. Znam to z autopsji. Jeżeli masz tą możliwość ręcznego wpisania korekt po temp. gazu, to musisz obserwować czasy i sobie ustawić. Mi te ujki w KME nie dali takiej możliwości, i od momentu kiedy założyłem najnowszy mapsensor też się bujam z tym problemem. Korekta działa tak, że na zimnym ujmuje, na ciepłym dodaje.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez gik » 13 lut 2014, 10:48

Widzisz, a u mnie poszarpywało na zimnym bo za bogato, korekta po temp na minus i już jest prawie dobrze

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mateu555 » 14 lut 2014, 19:23

Niestety w sterowniku Stag 4 -eco nie ma regulacji po temp. Wcześniej było dobrze, gaz się włączał przy 30 stopniach reduktora, dziś mam ustawione przełączanie na 65 stopni , bo wtedy dopiero jest ok. Gaz ma wtedy 30 stopni). Czy mogło się coś zużyć w reduktorze przez co słabo ogrzewa gaz, i reduktor za mało go dostarcza do silnika ?
Przejechane ma jakieś 40 tys. Czytałem że, jest jakaś śrubka do spuszczania brudu z reduktora, czy może się ktoś bardziej obeznany wypowiedzieć w tym temacie ? Reduktor to alaska at09.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG