Spryskiwacze Mgłowe do M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wujek116 » 2 lut 2014, 21:13

To wszystko zależy do zaworków zwrotnych od razu mogę powiedzieć że te z aledrogo po 5 zł są do kitu bo faktycznie na maskę nie rzyga ale ogranicza bardzo moc pryskania co powoduje słabsze pryskanie przy większej prędkości . przełożyłem sobie na chwilę w celu sprawdzenia zaworek z citroena od kolegi i powiem że znacznie lepiej pryskało przy prędkości 110km/h było to widać gołym okiem bo na tym z allegro waliło do połowy szyby a z citroenem około 10-15 cm wyżej muszę koniecznie dorwać jakieś dobre fabryczne zaworki chyba się skuszę na te z citroena chyba że ktoś z kolegów zna jakieś lepsze <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez bieski » 2 lut 2014, 21:56

Te od toyoty są dobre, numer gdzieś pada tutaj w wątku. Do kupienia w każdym ASO toyoty za 11zł

Co ciekawe taki sam zaworek znalazłem w mojej Madzie 6 przy spryskiwaczy tylnej szyby. Nie wiem teraz czy to fabryczne, czy może jakaś przeróbka. Plus taki że rzygało zaraz po tym jak przekręcałem wajchę.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CLAU » 3 lut 2014, 12:43

Zamówiłem dysze od CX5, oraz zaworki z Allegro oraz w Toyocie.
Z allegro takie: Obrazek

Podłącze dwa różne i zobaczymy jaka jest różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 3 lut 2014, 14:39

Aby spryskiwacze ładnie spryskiwały przy większej prędkości to na postoju muszą pryskać na dach i nie ma innej opcji – po prostu fizyka. A skoro od CX-5 są regulowane, trzeba je dokładnie tak wyregulować.
Wydaje mi się , że fakt większej wydajności spryskiwaczy toyoty i CX-5 jest ich główną zaletą i dlatego warto wymienić ory M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 3 lut 2014, 18:20

CLAU daj lepiej link, bo tez będę zamawiac, a chce zamówić jak najlepsze :>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Uo5HxooM5740 » 3 lut 2014, 18:35

A te z Tujoty to po ile w ASO są? Jest to wydatek jakiegoś większego rzędu?
Uo5HxooM5740
 

Postprzez CLAU » 3 lut 2014, 22:29

http://allegro.pl/zaworek-zawor-zwrotny ... 81694.html

Te z allegro to wpisz sobie w wyszukiwarke zaworek zwrotny i znajdziesz po obrazku, w Toyocie jeden zaworek kosztuje 11-12 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 3 lut 2014, 22:47

dzięki, w takim razie czekam na opinie :)
kurde nie myślałem o tym, ale na tył chyba też sobie założę taki zaworek...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Uo5HxooM5740 » 4 lut 2014, 00:19

CLAU napisał(a):Te z allegro to wpisz sobie w wyszukiwarke zaworek zwrotny i znajdziesz po obrazku, w Toyocie jeden zaworek kosztuje 11-12 zł.


Nie, nie, myślałem o dyszach od Tujoty, zaworki to domyślam się że to jest jakaś groszowa sprawa <glupek2>
Uo5HxooM5740
 

Postprzez dobrzyn22 » 4 lut 2014, 10:33

Panowie, a co myślicie o montażu takiego spryskiwacza na tylną szybę ?? (mnie interesuje kombi :P )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 4 lut 2014, 18:02

powiem ci, że jak pisałem o zaworku na tylny spryskiwacz, przyszedł mi do głowy identyczny pomysł jak tobie, ale obawiam się, że konstrukcja samej dyszy nie pozwoli na taki przeszczep :(
Niemniej jak już będe miał zdjęte fabryczne przednie, to zawsze nawet ten z przodu można spróbować zaszczepić na tył. Cztery strumienie sikające to nie jeden rzygający :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bieski » 4 lut 2014, 18:12

No tak ale ten z tyłu ma być taki rzygający, przecież to ma być spryskiwacz szyby, nie zderzaka :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CLAU » 4 lut 2014, 19:23

Uo5HxooM5740 napisał(a):
CLAU napisał(a):Te z allegro to wpisz sobie w wyszukiwarke zaworek zwrotny i znajdziesz po obrazku, w Toyocie jeden zaworek kosztuje 11-12 zł.


Nie, nie, myślałem o dyszach od Tujoty, zaworki to domyślam się że to jest jakaś groszowa sprawa <glupek2>


Dysze zamówiłem mazdowskie, od modelu CX5.
Zaworki zamówiłem na allegro, oraz w toyocie, po dwa z kazdego źródła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez CLAU » 10 lut 2014, 20:36

Dysze zamontowane.
Sądziłem, że będę dodawać osobny, kupiony wężyk ale udało sięto zrobić na istniejącej instalacji wężyków. Sprawe trochę komplikowało to, że w nowych dyszach końcówki są pionowe bo wtedy po zastosowaniu zaworków długość fabrycznych węży wychodzi na styk.

Kilka spostrzeżeń:

1. nie ma zupełnej różnicy czy zastosujemy zaworek toyoty, czy ten szary z Allegro za 5zł (oplowski). Mam zainstalowane aktualnie dwa różne.

2. dysze rozpylają dwa strumienie – nie ma tak jak w VW, że jest to jeden szerokokątny mgłowy strumień – tu są takie niby dwa.

3. ciśnienie z dysz jest na tyle duże że na postoju, że aby psikało w miarę nisko na środek to musi niestety psikać na dach. Częśc płynu odbija sięod szyby i wędruje na dach. W czasie jazdy, przy około 100km psikają dobrze. Nie da się ich idealnie ustawić. W VW na postoju też leci płyn na dach – duże ciśnienie, dużą dosyć nośność płyny w różnych kierunkach i jest jak jest.

4. Jeżeli je obniżymy aby psikało dość nisko na postoju to w czasie jazdy będzie psikać na wycieraczki.

5. dysze są większe niż standardowe, wyższe więc szałowo nie wygladają.

6. dysze od CX5 mają luźniejsze mocowanie, tak jakby na grubszą maskę i w M6 trzymają się luźniej niestety mimo gumowych uszczelek i przez krótkie węże są lekko przekrzywione. Wydaje mi się, że pod każdą dyszę powinny być minimalnie podłożone 2 uszczelki. Zastanawiam się jakie podkładki zrobić aby to było lepiej spasowane.

7. Przy zamówieniu dyszy od strony kierowcy i od strony pasażera, ta od kierowcy fabrycznie jest z uszczelką, ta od pasażera nie ma uszczelki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 10 lut 2014, 21:24

dzięki !
dlatego ja zamówiłem 6 szt od strony kierowcy :P (dla 3 osób) a zaworki w takim razie dobrze że weźmiemy najtansze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marex » 11 lut 2014, 08:16

A jak by to było gdyby zamontować dwie dysze ze strony kierowcy nie pryskałoby za bardzo w prawo? jaka różnica jest między tymi dyszami. poproszę tak w skrócie :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez bieski » 11 lut 2014, 08:42

CLAU napisał(a):Dysze zamontowane.
......
nie ma uszczelki.


Z tego co czytam to wydaje mi się że te z toyoty lepsze. Tam wszystko pasuje jak fabryka, nic nie trzeba kombinować.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CLAU » 11 lut 2014, 09:03

marex napisał(a):A jak by to było gdyby zamontować dwie dysze ze strony kierowcy nie pryskałoby za bardzo w prawo? jaka różnica jest między tymi dyszami. poproszę tak w skrócie :)


Obie dysze sa regulowane – przeczytaj moj post.

@bieski:
Te z mazdy tez mialy super pasowac i jak sam ich nie zamontujesz to sie raczej nie dowiesz. Poza tym ja swoje musialem regulowac i jezeli te z Toyoty pryskaja pod troche innym katem niz to co najlepiej komu odpowiada no to juz z tym nic nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bieski » 11 lut 2014, 09:12

No tak ale te z Toyoty psikaja pod takim katem ze przy 140 leci na srodek szyby. Lepiej byc nie moze.
Co mi z tego ze moge regulowac tez z CX5, jak ustawie je tak jak te z Toyoty.

CLAU napisał(a): jak sam ich nie zamontujesz to sie raczej nie dowiesz.

Ale czemu mam je montowac. Wystarczy poczytac co wy piszecie :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CLAU » 11 lut 2014, 10:47

No nie, te z CX można bardziej wyregulować – zakres jest dość duży.
No właśnie nie wszystko co tu piszą jest dokładne bo te z CX5 miały pasować a są jednak luźne więc nie brałbym tego co tu piszą jako pewną informację bo wczoraj została ona zweryfikowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6