Szarpanie podczas rozgrzewania silnika

Postprzez rafał88 » 29 sty 2014, 21:38

gubienie iskry(pluje z tlumika)

Przemku bylo w sam i bicia wogole :) co bylo tez dla mnie dziwne, ale jezdzilem ze 2-3 dni takze jakos duzo sie nie najezdzielem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 30 sty 2014, 01:06

Założyłem 2 aparat, niestety objawy są takie same :(, może coś z tym ustawieniem zapłonu jest nie tak. Może wilgoć dostaje się do świec ? Może zmniejszyć przerwę na nich ? Już brakuje mi pomysłów.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 30 sty 2014, 09:28

No to jest to dziwne. A bledy sprawdzales? silnik bez powodu sie nie dlawi podczas nagrzewania. a ogoladales swiece po takiej jezdzie? Moze to one sa winne, sprawdz bledy jak masz stare swiece (jesli silnik na nich dobrze pracowal) to zaloz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 30 sty 2014, 23:21

Świece przełożyłem na stare NGK (nowe to Densoo), jednak jest zupełnie to samo. Jeszcze wracając do ustawiania tego zapłonu to czemu robi się to z trybie testu, czy komputer wprowadza sobie jakieś ustawienia ? Czy taka lampa mi wystarczy? http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 30546.html . Jutro wymigam błędy
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 sty 2014, 23:38

W trybie diagnostycznym sterownik silnika nie wprowadza korekt kąta zapłonu.
Ale ... robimy to przy nagrzanym silniku!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mateu555 » 31 sty 2014, 18:44

Dzisiaj byłem u osób nazywanych "mechanikami", ustawić ten kąt zapłonu. Dopiero w 6 warsztacie mieli lampę stroboskopową!!! I teraz się cieszę, że koledzy tutaj pomagacie, bo gdy by nie wiedza z forum to ustawił by mi ten zapłon tak jak przyjechałem, bez przełączania w tryb testu i regulacji wolnych obrotów bo dla niego to była jakaś nowość. I tak, za samo poświecenie lampą zgarną 30 zl :).

Wracając do mojego problemu, nie wiem czy po ustawieniu tego zapłonu mój problem znikną, bo jeszcze czekam aż auto się wymarznie żeby go sprawdzić. W akcie desperacji wziąłem rozpylacz z wodą i popsikałem po przewodach i aparacie (nie żałowałem wody), jednak nijak to nie wpłynęło na prace silnika.

Błędy także sprawdziłem. Po włączeniu zapłonu, dioda na chwilkę się zapala i gaśnie. Więc błędów brak. Po zapaleniu silnika, też nie mruga nic.

Zastanawia mnie jednak czy z moim problemem może mieć coś wspólnego alternator ? Kiedy pozałączałem wszystko co się dało (radio,cb, światła, nadmuch na full) zaczął popiskiwać pasek alternatora (nowy, dobrze naciągnięty), a silnik zaczął falować. Zresztą zobaczcie filmik http://www.youtube.com/watch?v=nJKI-CX3 ... e=youtu.be

51 sek – wyłączenie nadmuchu
58 sek – wyłączenie świateł

Tak przy okazji, co to za czujka koło listwy wtryskowej po lewej stronie ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 31 sty 2014, 18:59

Zaworek odmy.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 1 lut 2014, 00:16

Zmniejszyłem jeszcze przerwę na świecach, na 0.8 (podobno pomaga na szarpanie na gazie), u mnie jednak nic to nie dało. Może załatwić sobie kabel do instalacji gazowej i tam szukać problemu ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 1 lut 2014, 00:17

Moze pomoc w diagnozie ale nie musi.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 2 lut 2014, 13:57

Zamówiłem interfejs diagnostyczny do lpg, jak dotrze to porobię screeny mapy wtrysku, może coś tam nie gra. Zamówiłem także lampę stroboskopową (gdzieś czytałem że dobrze jest wyprzedzić troszkę zapłon). Zastanawia mnie jeszcze czy z problemem mogą mieć coś wspólnego zawory ? Może czujnik temp ?

Może reduktor przy niskiej temp nie nadąża przemienić gazu w stan lotny ?

Może mimo wszystko zakupić porządne kable NGK? (moje obecne mają pół roku i są chyba z tej niższej półki – za 115zl )

Kolejna ciekawostka to, że gdy silnik rozgrzeje na postoju, to nic się nie dzieje.

Czy interfejs elm pokaże mi coś więcej niż dioda wpięta w kostkę diagnostyczna ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 2 lut 2014, 14:56

Jesli sie polaczy to pokaze duzo wiecej niz dioda.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 8 lut 2014, 16:41

Dlaczego po wyjściu z trybu serwisowego kąt zapłonu jest inny niż w wcześniej ustawiony w tym trybie ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 8 lut 2014, 17:36

Bo tak ma byc :P kat ustawia sie w trybie serwisowym, tak jest w manualu :) a cos zle CI silnik pracuje czy co?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 8 lut 2014, 18:24

Na benzynie już chodzi oki, tylko jeszcze ten lpg. I wolałem się upewnić że nie ma to nic wspólnego z kątem zapłonu.

viewtopic.php?f=107&t=166024&p=2796167#p2796167
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 8 lut 2014, 18:33

A co CI siedzieje na lpg? jak CI pakuje z tlumika to nieco zmiejsz o ten 1stopien i bedzie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 8 lut 2014, 20:23

Nic nie pakuje z tłumika :) , tylko szarpie na zimnym silniku to pomyślałem że może ma problemy z podpaleniem zimnego gazu, ale skoro to nic dziwnego że po wyjściu z trybu serwisowego się przestawia to widocznie problem gdzieś indziej.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 8 lut 2014, 20:46

Ja tu mialem ostatnio problem wlasnie jadac do Rze, probleme okazaly sie swiece Nkg. wszystkie 4 na raz daly <dupa> zreszta zaplon nawet na sluch mozna ustawic, zaraz silnik nie pracuje tak jak powienien.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 15 lut 2014, 00:37

zmniejsz sobie szczelinę na świecy do LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 15 lut 2014, 09:35

Zalozylem Denso k16tt i jest bajka:) zadcnych szczelnim/przerw nie bede zmienial, silnik pracuje rowno i przyspiesza jak trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 16 lut 2014, 13:34

Witam. Problem rozwiązany, uszkodzona okazała się sonda lambda. Na całkowicie zimnym silniku Ecu nie bierze jej pod uwagę, dlatego jechało ok, później jak zaczął się rozgrzewać i czytać pomiary sondy zaczął mulić i szarpać, a jak nabrał pełnej temp to już chodził ok. Pewnie padła grzałka w sondzie, ale to tylko zgadywanie, w każdym razie po zakupie nowej sondy NGK wszystkie objawy ustąpiły, zarówno na benzynie jak i na LPG.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323