Przemku bylo w sam i bicia wogole
Szarpanie podczas rozgrzewania silnika
gubienie iskry(pluje z tlumika)
Przemku bylo w sam i bicia wogole
co bylo tez dla mnie dziwne, ale jezdzilem ze 2-3 dni takze jakos duzo sie nie najezdzielem 
Przemku bylo w sam i bicia wogole
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No to jest to dziwne. A bledy sprawdzales? silnik bez powodu sie nie dlawi podczas nagrzewania. a ogoladales swiece po takiej jezdzie? Moze to one sa winne, sprawdz bledy jak masz stare swiece (jesli silnik na nich dobrze pracowal) to zaloz.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Świece przełożyłem na stare NGK (nowe to Densoo), jednak jest zupełnie to samo. Jeszcze wracając do ustawiania tego zapłonu to czemu robi się to z trybie testu, czy komputer wprowadza sobie jakieś ustawienia ? Czy taka lampa mi wystarczy?
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 30546.html . Jutro wymigam błędy

- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
W trybie diagnostycznym sterownik silnika nie wprowadza korekt kąta zapłonu.
Ale ... robimy to przy nagrzanym silniku!
Ale ... robimy to przy nagrzanym silniku!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzisiaj byłem u osób nazywanych "mechanikami", ustawić ten kąt zapłonu. Dopiero w 6 warsztacie mieli lampę stroboskopową!!! I teraz się cieszę, że koledzy tutaj pomagacie, bo gdy by nie wiedza z forum to ustawił by mi ten zapłon tak jak przyjechałem, bez przełączania w tryb testu i regulacji wolnych obrotów bo dla niego to była jakaś nowość. I tak, za samo poświecenie lampą zgarną 30 zl
.
Wracając do mojego problemu, nie wiem czy po ustawieniu tego zapłonu mój problem znikną, bo jeszcze czekam aż auto się wymarznie żeby go sprawdzić. W akcie desperacji wziąłem rozpylacz z wodą i popsikałem po przewodach i aparacie (nie żałowałem wody), jednak nijak to nie wpłynęło na prace silnika.
Błędy także sprawdziłem. Po włączeniu zapłonu, dioda na chwilkę się zapala i gaśnie. Więc błędów brak. Po zapaleniu silnika, też nie mruga nic.
Zastanawia mnie jednak czy z moim problemem może mieć coś wspólnego alternator ? Kiedy pozałączałem wszystko co się dało (radio,cb, światła, nadmuch na full) zaczął popiskiwać pasek alternatora (nowy, dobrze naciągnięty), a silnik zaczął falować. Zresztą zobaczcie filmik http://www.youtube.com/watch?v=nJKI-CX3 ... e=youtu.be
51 sek – wyłączenie nadmuchu
58 sek – wyłączenie świateł
Tak przy okazji, co to za czujka koło listwy wtryskowej po lewej stronie ?
Wracając do mojego problemu, nie wiem czy po ustawieniu tego zapłonu mój problem znikną, bo jeszcze czekam aż auto się wymarznie żeby go sprawdzić. W akcie desperacji wziąłem rozpylacz z wodą i popsikałem po przewodach i aparacie (nie żałowałem wody), jednak nijak to nie wpłynęło na prace silnika.
Błędy także sprawdziłem. Po włączeniu zapłonu, dioda na chwilkę się zapala i gaśnie. Więc błędów brak. Po zapaleniu silnika, też nie mruga nic.
Zastanawia mnie jednak czy z moim problemem może mieć coś wspólnego alternator ? Kiedy pozałączałem wszystko co się dało (radio,cb, światła, nadmuch na full) zaczął popiskiwać pasek alternatora (nowy, dobrze naciągnięty), a silnik zaczął falować. Zresztą zobaczcie filmik http://www.youtube.com/watch?v=nJKI-CX3 ... e=youtu.be
51 sek – wyłączenie nadmuchu
58 sek – wyłączenie świateł
Tak przy okazji, co to za czujka koło listwy wtryskowej po lewej stronie ?
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Zamówiłem interfejs diagnostyczny do lpg, jak dotrze to porobię screeny mapy wtrysku, może coś tam nie gra. Zamówiłem także lampę stroboskopową (gdzieś czytałem że dobrze jest wyprzedzić troszkę zapłon). Zastanawia mnie jeszcze czy z problemem mogą mieć coś wspólnego zawory ? Może czujnik temp ?
Może reduktor przy niskiej temp nie nadąża przemienić gazu w stan lotny ?
Może mimo wszystko zakupić porządne kable NGK? (moje obecne mają pół roku i są chyba z tej niższej półki – za 115zl )
Kolejna ciekawostka to, że gdy silnik rozgrzeje na postoju, to nic się nie dzieje.
Czy interfejs elm pokaże mi coś więcej niż dioda wpięta w kostkę diagnostyczna ?
Może reduktor przy niskiej temp nie nadąża przemienić gazu w stan lotny ?
Może mimo wszystko zakupić porządne kable NGK? (moje obecne mają pół roku i są chyba z tej niższej półki – za 115zl )
Kolejna ciekawostka to, że gdy silnik rozgrzeje na postoju, to nic się nie dzieje.
Czy interfejs elm pokaże mi coś więcej niż dioda wpięta w kostkę diagnostyczna ?
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Na benzynie już chodzi oki, tylko jeszcze ten lpg. I wolałem się upewnić że nie ma to nic wspólnego z kątem zapłonu.
viewtopic.php?f=107&t=166024&p=2796167#p2796167
viewtopic.php?f=107&t=166024&p=2796167#p2796167
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Nic nie pakuje z tłumika
, tylko szarpie na zimnym silniku to pomyślałem że może ma problemy z podpaleniem zimnego gazu, ale skoro to nic dziwnego że po wyjściu z trybu serwisowego się przestawia to widocznie problem gdzieś indziej.
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Ja tu mialem ostatnio problem wlasnie jadac do Rze, probleme okazaly sie swiece Nkg. wszystkie 4 na raz daly
zreszta zaplon nawet na sluch mozna ustawic, zaraz silnik nie pracuje tak jak powienien.

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam. Problem rozwiązany, uszkodzona okazała się sonda lambda. Na całkowicie zimnym silniku Ecu nie bierze jej pod uwagę, dlatego jechało ok, później jak zaczął się rozgrzewać i czytać pomiary sondy zaczął mulić i szarpać, a jak nabrał pełnej temp to już chodził ok. Pewnie padła grzałka w sondzie, ale to tylko zgadywanie, w każdym razie po zakupie nowej sondy NGK wszystkie objawy ustąpiły, zarówno na benzynie jak i na LPG.
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość