Szarpanie podczas rozgrzewania silnika

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sty 2014, 11:29

mateu555 – z tego co piszesz to masz olej na zewnątrz aparatu czyli zapewne tylko do wymiany masz oring uszczelniający.
Prosta to czynność do której link znajdziesz w FAQ.

arafal21 – olej wcale wewnątrz aparatu nie musi być. To dopiero zobaczy sie jak go kolega ew. zdemontuje.

Ale wyciekający na zewnątrz olej z uszczelnienia aparatu zaplonowego raczej nie będzie powodował problemów z rozruchem i pracą silnika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 19 sty 2014, 11:58

Marku sam mialem problem z szarpaniem po zmianie Kabli i swiec dopiero po zmianie aparatu autu przeszlo. Mialem czas na rozebranie aparatu i byl olej wszedzie, beznyna esktrekcyjna suszenie na piecyku :D dalem stretch miedzy kazda "sekcje" i auto na starych smiga, oczywiscie nowy oring na aparat. i auto jezdzi na tym "zepsutym" aparacie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 19 sty 2014, 13:18

Masz racje – jak puści uszczelnienie i olej pójdzie do wewnątrz aparatu to może tam trochę spowodować takie problemy z praca silnika.
Ale jeśli olej wypływa tylko za zewnątrz (jak to najczęściej bywa) to nie będzie miało większego wpływu na jego pracę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 19 sty 2014, 13:30

To faktem jest ;) najlepiej kolega niech rozbierze i bd wiedzial co i jak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 19 sty 2014, 13:47

Jutro jak uda mi się zdobyć taki oring, to rozbiorę aparat i zobaczę co tam się dzieje w środku. Spróbuje jeszcze tego sposobu z uszczelnieniem strechem :)
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 19 sty 2014, 13:49

Oring kupisz w budowalnym i motoryzacyjnym, kosztuje 2zl. A to jak uszczelnic aparat masz na forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 19 sty 2014, 15:30

I zrob to jak najszybciej bo jak strzeli waz to nie bedzie wesolo.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 19 sty 2014, 17:01

Już raz strzelił, ale sądziłem że to ze starości.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez mateu555 » 27 sty 2014, 20:28

Niestety po wymianie oringu, oraz po daniu strecha co każda warstwę aparatu objawy nie ustąpiły. Ale przynajmniej olej już nie kapie z aparatu. Może cewka jest padnięta i wzrost temperatury jej nie służy? zamówiłem już nową więc zobaczymy. Jeszcze zapytam jak wygląda sprawa ustawienia zapłonu ? Czy w przypadku gdy się przekręci troszkę aparat na jego mocowaniu, komputer to sobie skoryguje ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 28 sty 2014, 00:24

Jest manual i wg niego sie powinno ustawiam, w trybie serwisowym ma miec 9-11 stopni.
a sprawdziles czy napewno kable masz ok? czasem sie trefne moga trafic:) jesli nie bija po deklu na zewantrz, moga bic w srodku. Wyjmij kazdy przewod i owina tasma izolacyjna bedziesz wiedzial czy to wina kabli czy aparatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 28 sty 2014, 14:11

arafal21 napisał(a):Wyjmij kazdy przewod i owina tasma izolacyjna bedziesz wiedzial czy to wina kabli czy aparatu.


A co to da ?
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 28 sty 2014, 15:00

A jak ma bicie na kablach to bicia poprostu nie bedzie :P to da owiniecie tasma :P ale jesli ma bicie bo jak nie no to aparat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 28 sty 2014, 15:28

Myslisz ze warstwa tasmy cokolwiek da przy napieciach rzedu kilkunastu KV? Niestety nie da.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 28 sty 2014, 15:41

Ojj mylisz sie :P sam tak jezdzilem puki nie mialem nowych kabli :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 28 sty 2014, 16:52

Druciarstwo po calosci, chyba ze grubo owinales lub miales naprawde male przebicia. Innego wytlumaczenia nie ma.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 28 sty 2014, 17:12

Kable przekładałem bo mam 2 zestaw który wymieniłem na nowy po założeniu lpg i na obu zestawach kabli objawy są identyczne. Na wadliwych kablach problem występował by cały czas, a dzieje się to tylko do pełnego rozgrzania silnika. Możecie mi wytłumaczyć dlaczego na benzynie silnik muli a na gazie szarpie ? Do spalania gazu potrzebna jest mocniejsza iskra czy jak to wygląda ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 28 sty 2014, 19:22

Mieszanka gazu z powietrzem ma wyzsza rezystancje niz analogiczna z benzyna wiec miotacz piorunow musi byc full sprawny.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 29 sty 2014, 18:26

Możecie mi powiedzieć jak w mazdzie ustawia się zapłon ? Kolega arafal21 napisał że ma mieć 9 – 11 stopni. A ja kręcąc aparatem, skąd mam wiedzieć, kiedy jest te 11 stopni ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 29 sty 2014, 18:48

Lampa w reke i jak sa paski klinowe tam sie mruga :P jedz do mechaniora jakiego ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 29 sty 2014, 19:01

Rozumiem że tylko przy tej lampie stroboskopowej te znaki T i 10 stopni mi się objawią ? Są jakieś specyficzne objawy źle ustawionego zapłonu ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323