Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
Normalnie to wszystko chodzi bardzo cicho tylko podczas wystepowania problemu silniczek wyje jak kosiarka elektryczna (lub mlynek do kawy ktory zaraz sie spali) poza tym gdy zbyt dlugo nie wykrywam tego problemu wtedy po dlozszym dzialaniu zaczyna sie kopcic jakby ten (silniczek czy co to tam jest) mial sie zaraz spalic. Wyje coraz glosniej I gdzies dymi tyle ze nim podniose maske przewaznie dym staje sie juz na tyle rozdmuchany ze nie da sie dokladnie ustalic skad ani co sie kopci. Musze sprawdzic na kanale czy nie ma jakichs wyciekow I sprobowac namierzyc problem ale znacie powiedzenie 'zlosliwosc zeczy martwych" jak juz jesten u mechanika wtedy oczywiscie nic sie nie dzieje. Rano postawie go do znajomego mechanika I poczekam z godzine zeby calkiem wystygl silnik I wtedy wezme go ze soba na jazde probna mysle ze wowczas uda mi sie pokazac co sie dzieje I ustalimy przyczyne problemu.Innego rozwiazania nie widze bo co innego opowiadac a co innego pokazac usterke gdy sie pojawi.
- Od: 19 maja 2013, 15:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
Panowie.
Powiedzcie w M6, który to jest bezpiecznik od Webasto bo już się zgubiłem. Czy to jest ten przezroczysty 40 w dolnym rzędzie czy jakiś czarny duży (tylko gdzie)?Przestało mi działać, więc na początek chcę zresetować. Pewnie to i tak nic nie da i trzeba będzie odwiedzić jakiś zakład. Macie jakiś wart polecenia w W-wie lub okolicach, w którym robiliście? No i ważne- ewentualnie kiedy tam naprawialiście bo ceny mogły się zmienić.
Pozdr.
Powiedzcie w M6, który to jest bezpiecznik od Webasto bo już się zgubiłem. Czy to jest ten przezroczysty 40 w dolnym rzędzie czy jakiś czarny duży (tylko gdzie)?Przestało mi działać, więc na początek chcę zresetować. Pewnie to i tak nic nie da i trzeba będzie odwiedzić jakiś zakład. Macie jakiś wart polecenia w W-wie lub okolicach, w którym robiliście? No i ważne- ewentualnie kiedy tam naprawialiście bo ceny mogły się zmienić.
Pozdr.
-
dziara
a szukałeś??

wujek116 napisał(a):Bezpiecznik 20A oznaczony jako HEATER. Szukaj w skrzynce pod maską, pod pokrywą skrzynki jest opis rozmieszczenia bezpieczników. ten bezpiecznik odpowiada tylko i wyłącznie za webasto .
Zresetować się udało...po wyjęciu bezpiecznika dym z webasto, po włożeniu go ponownie oraz ponownym zgaszeniu samochodu i odpaleniu brak dymu. Po odpaleniu samochodu po ok. 1h (krótka wycieczka) webasto się załączyło i hulało jak wcześniej
Ale na drugi dzień-brak reakcji
(reset tym razem nie pomógł). Więc się zastanawiam czy nie trzeba jednak podjechać do speca...
Ale na drugi dzień-brak reakcji
-
dziara
Wita też mam problem z webasto u mnie sprawa wygląda następująco programator w aucie działa i miga jak przy restarcie normalnie mogę ustawić zegarek i zaprogramować godzin ale po ustawieniu czasu webasto i tak się nie włącza tylko jest wyświetlone "F" a przy postoju na zagaszonym silniku po wciśnięciu płomyka słychać tylko krótkie bzyczenie pod maska i wszystko na programatorze się restartuje
Proszę o pomoc 
- Od: 9 gru 2013, 18:39
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 6 2.0 TDI 136 KM 2004R
Uech jak się sypie to problemy przychodzą parami niedość że jeszcze nie zrobiłem tej usterki to trafiłem martwy punkt przy cofaniu i przytarłem betonowy słópek teraz jeszcze mam zderzak i błotnik do naprawy
. A swoją drogą teraz gdy jest cieplej problem pojawia się szybciej po przejechaniu 300 metrów słychać było jak się włączył jak jakiś stary odkurzacz zatrzymałem auto i po chwili wyłączyłem zapłon wycie trwało jeszcze z pół minutyi ustało.Patrzę a tu dym z prawej strony auta jakby spod przedniego nadkola i trochę spod maski po chwili dym zniknął i gdy ponownie odpaliłem auto to już wszystko działało prawidłowo. Całkiem już głupieję
co się dzieje z tym autem. I ten cholerny zderzak i błotnik nie mogę tego odżałować
choć jak pomyślę lepiej słópek niż jakiś pieszy bo wtedy dopiero był by kwas.

- Od: 19 maja 2013, 15:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
Kolejny problem
a dokładni to nie załącza się webasto. Kilka dni temu wypadł mi wąż prowadzący ciecz chłodzącą do nagrzewnicy w skutek czego wyciekło spor płynu, możliwe ze przez to że wypadł ten felerny wąż coś sie przepaliło? czy może też jest coś tam zapowietrzone? przy manualnym załączeniu webasto na ogrzewanie kabiny załącza się dmuchawa na jakieś 10sek i gaśnie( w dodatku nie podświetla się komputer podkładowy a wcześniej tak robił)czy może wystarczy tylko odpiąć akumulator na chwilę żeby zresetować? Sorki że tak męczę ale nie mam w pobliży żadnego serwisu od webasto.
- Od: 14 lut 2014, 13:48
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2.0 diesel 136km rok produkcji 2004
Witam, też dorzucę swoje, mianowicie robiłem ostatnio diagnostykę swojej madzi programem forscan i wyskoczył błąd websto ( dogrzewacza ) b2547 ( B2547 Flame prior to operation ). Po przeczytaniu paru wątków na forum wydawało mi się że nie ma komunikacji webasto-ecu. Mazda 6 2002r 136km dizel.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
- Od: 13 sie 2011, 15:31
- Posty: 8
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 6 2002r kombi 136km
Odebralem moja Madzie z warsztatu od lakiernika I wyglada jak nowa normalnie bajka.Ale co z tego jak nawet on zauwazyl jak mial auto u siebie na warsztacie ze webasto cos kopci,dalem auto doserwisu webasto bo kopcilo I co dalej kopci jak tylko bede mogl wstawiam go z reklamacja!Nie po to placilem ponad 1000 zl.zeby dalej te same usterki sie dzialy.Jak ja juz tam zajade do nich to @¥÷=%«¤$@
! A dopiero potem zazadam naprawy gwarancyjbej.

- Od: 19 maja 2013, 15:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
Koledzy, problemy z webasto dopadły i mnie, a mianowicie zaczęło mi mocno kopcić przy odpalaniu pieca potem już jak wystartuje to jest całkiem znośnie i czasami na jajku przy odpalaniu pieca wyskakuje błąd
F---. Oczywiście diagnostyka forscan i znaleziony taki oto błąd B2449 – Zwarcie z masą w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy. Co radzicie koledzy w takiej sytuacji???
F---. Oczywiście diagnostyka forscan i znaleziony taki oto błąd B2449 – Zwarcie z masą w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy. Co radzicie koledzy w takiej sytuacji???

Rozmawiałem dziś z serwisem webasto i błąd jaki u mnie występuje najprawdopodobniej spowodowany jest uszkodzonym sterownikiem. Ysz.... W przyszłym tygodniu wykrecam ustrojstwo i wiozę do serwisu, niech działają...
Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2
No i dziś odebrałem webasto z serwisu. Na szczęście wymagało tylko wyczyszczenia, zostały wymienione jakiś uszczelki i koszt całego zamieszania to 70 zł
. Po zamontowaniu hula aż miło 

Witam,
Dogrzewacz silnika doposażony w opcję ogrzewania postojowego umożliwia wtłaczanie ciepłego nadmuchu do wnętrza. Sterownik umożliwia również wentylację wnętrza przy pomocy wentylatora nawiewu z pominięciem działania piecyka. Czytałem gdzieś, chyba nawet w instrukcji, jak przełączyć tryb ogrzewania na wentylację za pomocą kombinacji klawiszy, jednak nic z tego nie wychodziło.
Mam sterownik "jajko", na którym widnieją osobno ikonki płomienia i wentylatora.
Wie ktoś w jaki sposób to przełączyć?
Dogrzewacz silnika doposażony w opcję ogrzewania postojowego umożliwia wtłaczanie ciepłego nadmuchu do wnętrza. Sterownik umożliwia również wentylację wnętrza przy pomocy wentylatora nawiewu z pominięciem działania piecyka. Czytałem gdzieś, chyba nawet w instrukcji, jak przełączyć tryb ogrzewania na wentylację za pomocą kombinacji klawiszy, jednak nic z tego nie wychodziło.
Mam sterownik "jajko", na którym widnieją osobno ikonki płomienia i wentylatora.
Wie ktoś w jaki sposób to przełączyć?
A proszę bardzo viewtopic.php?t=20211
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6