Mazda MX-3 EC KL-ZE Supercharger '94 – SOLD

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez macieju » 27 sty 2014, 12:49

A to mozna widziec co sie dzieje z autem?

Cos z silnikiem nie tak? Czy cos wyskoczylo i w naprawie?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 10:06
Posty: 32
Skąd: LLB
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Rafał_ » 27 sty 2014, 23:41

Dobra, zamykam. weede daj znać jak będzie po sprawie....
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Rafał_ » 8 kwi 2014, 23:45

i co tam w trawie piszczy ??
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez weede » 9 kwi 2014, 11:06

Auto odebrałem wczoraj z Proworkshop i zrobiłem z miejsca 500km...
Obrazek

Auto miało gruba awarię, ponieważ najpierw pękł talerzyk, a jak motor był rozebrany to okazało się, że ma duże problemy ze smarowaniem – panewki były poprzycierane i kwestia czasu kiedy by się motor zatarł.

A więc motor jest złożony bez kompresora, na seryjnym układzie olejowym. Ma założone twardsze sprężynki i talerzyki z KLDE, zmienione zostały zapinki na tłokach na lepiej spasowane, lekko liźnięte są głowice. Blok jest po szlifie, panewki nadwymiar.

Auto dostało duże serwo i pompe hamulcową z Xedosa 9 – hamulce są teraz rewelacyjne. Przy remoncie zostało wymienionych jeszcze sporo innych rzeczy m.in nowa obudowa skrzyni biegów, manżety półosi itd.

Do poprawy został shifer biegów, bo biegi nadal nie wchodzą tak jak bym chciał. Co do planów auta, nie wiem – mam zagwostkę...
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 9 kwi 2014, 11:43

Dobrze że już jeździ :)

Co było przyczyną słabego smarowania? Słaba pompa czy coś z zewnętrznym układem chłodzenia? Udało się ustalić przyczynę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 9 kwi 2014, 12:08

Pompa raczej nie bo ciśnienie było OK. Prawdopodobnie za długie węże + dodatkowy obieg z termostatem na chłodnice.

Kusi mnie żeby zrobić relokację na bardzo krótkich wężach, bez termostatu i atakować temat jeszcze raz. Kompletnie wszystko jest przygotowane pod wyższą moc, bo nie oszukujmy się 180KM już dawno nie robi szału.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez onyx » 9 kwi 2014, 12:29

weede napisał(a):Pompa raczej nie bo ciśnienie było OK. Prawdopodobnie za długie węże + dodatkowy obieg z termostatem na chłodnice.

Kusi mnie żeby zrobić relokację na bardzo krótkich wężach, bez termostatu i atakować temat jeszcze raz. Kompletnie wszystko jest przygotowane pod wyższą moc, bo nie oszukujmy się 180KM już dawno nie robi szału.


A jak dlugie miales weze? U mnie bylo ok 70cm i 0 problemow. TErmostat sprawdzaliście czy się poprawnie otwierał i zamykał? I czy pod odpowiednie porty był podłączony? Może tu leży przyczyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 9 kwi 2014, 12:31

U mnie były węże chyba nawet dłuższe, termostat działał ok. No nic zobaczymy, narazie chce pojezdzić taką :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez misiak89-89 » 9 kwi 2014, 13:57

Świetnie, że auto wróciło do żywych!
Jeśli można prosic wrzuc foto jak wygląda nowe serwo z pompą, interesuje mnie jak to zmieściłeś.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bosaczek55 » 9 kwi 2014, 17:21

No w koncu :) wielu nas czekało na otwarcie tematu ;)
i dobrze ze w koncu to nastąpiło ;)
oczywiscie kibicuje jak najbardziej planom kompresora ;) mam nadzieje sie nie rozmyslisz w tym temacie bo co jak co podejscie do tego miales mega profi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez weede » 9 kwi 2014, 21:03

narazie auto musi dojść do pełnej sprawności, bo takim długim staniu – jeśli z nynuchem uda się ogarnąć tematy pojawię się na zlocie w Czaplinku :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 9 kwi 2014, 21:23

No w końcu śmiga, zrób relokacje na krótkich przewodach odpuść termostat, pakuj kompressa i rura :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez michaelB » 9 kwi 2014, 21:45

Trzymam kciuki. Bardzo chętnie zobaczę na żywo w Czaplinku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez onyx » 9 kwi 2014, 22:25

mlody1921 napisał(a):odpuść termostat
To już lepiej odpuścić całkowicie dodatkowe chłodzenie... Przez rezygnacje z termostatu silnik będzie przez dłuższy czas niedogrzany. Olej dobrze smaruje, gdy ma optymalną temperaturę pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez weede » 9 kwi 2014, 22:57

Jeśli będe dalej szedł w kompresor to bez chłodnicy oleju i termostatu.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Bartosz_ » 10 kwi 2014, 00:21

weede napisał(a): jeśli z nynuchem uda się ogarnąć tematy pojawię się na zlocie w Czaplinku :)

To działajcie i do zobaczenia :) Miło będzie znowu ujrzeć <spoko>
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Seraf » 10 kwi 2014, 08:54

fajnie się patrzy na postępy prac :D a w zasadzie powrót auta na drogi :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez onyx » 10 kwi 2014, 09:43

weede napisał(a):narazie auto musi dojść do pełnej sprawności, bo takim długim staniu – jeśli z nynuchem uda się ogarnąć tematy pojawię się na zlocie w Czaplinku :)


to znaczy, że będziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Rafał_ » 10 kwi 2014, 10:03

Nie widze inaczej :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez People_Hate_Me » 10 kwi 2014, 18:07

Super ze auto znowu zyje :) nie ukrywam ze to jest jedno z moich ulubionych aut w tym dziale:) dlatego 3mam kciuki że wpadniesz na czaplinek:)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy