Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
no samochód stał u mechaników około tygodnia, sprawdzali i czyścili EGR, turbinę i wszystkie wężyki. Potem znowu postawiłem na 3 dni, to posprawdzali te zaworki (solenoidy) one rzekomo też są ok. Więc ja już nie mam pomysłu
. Strasznie mi to działa na nerwy, a druga sprawa to dzisiaj zauważylem że jak zmieniam bieg, tzn wysprzęglam go to coś mi świszczy. ale tylko jak mam powyżej 2000 obr/min lub gdy wysprzęglam. 
Ja też wrzuciłem do mechanika, wyczyścili cały egr i dolot(zapchany jak nie wiem co) i stwierdził że idzie za małe napięcie od tego elektrozaworu. Z tym że w niczym to kompletnie niby nie przeszkadza, a nówka kosztuje 500zł, używek nigdzie nie widać.
kwestia czy mechaniki sprawdzali na komputerze.
Z ciekawości jeśli można wiedzieć, gdzie wstawiałeś? Ja już wielu w Iławie próbowałem i wiem komu można zaufać.
Jakby co mam elm327 więc moglibyśmy sami sprawdzić co jest pięć z komputerem, ale nie gwarantuję, że zagada z dieslem.
Z ciekawości jeśli można wiedzieć, gdzie wstawiałeś? Ja już wielu w Iławie próbowałem i wiem komu można zaufać.
Jakby co mam elm327 więc moglibyśmy sami sprawdzić co jest pięć z komputerem, ale nie gwarantuję, że zagada z dieslem.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
A ja mam taki oto problem: odebrałem dziś swoją Mazde 6 z 2006 roku, auto kupiłem od dobrego znajomego, który handluje samochodami i przyciągnął je z Włoch. Przejechałem nim 20km, pojechałem na stacje benzynową, zatankowałem (Do pełna
) i przy ruszaniu zadziałało ESP – taka nawierzchnia + lód – i nie przestało świecić w towarzystwie ikonki "check engine" i tak świeci cały czas od tego momentu, przejechałem już 100km, auto gasiłem, zapalałem, stało troche na parkingu i nic. Czy macie jakieś konkretne typy? Kolega oczywiście nie wcisnąłby mi nic co nie jest dobre, więc w razie czego auto naprawi, bądź po prostu zwróci kase. Ale co to takiego może być? Wstępne typy padły na przymarznięte czujniki więc auto grzeje się w garażu... Rano zobaczę co będzie dalej. Dodatkowo (może ma to coś wspólnego) 10km po zapaleniu się tych dwóch kontrolek zaczął migać "DPF", i gaśnie on po zgaszeniu silnika – zapala się co jakiś czas (conajmniej po 8km jazdy) i niestety gdy zacznie migać moc spada i auto nie kręci się wyżej niż 2500RPM... jakieś porady?

- Od: 26 sty 2014, 15:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan
poczekaj aż odtaja bo rzeczywiście coś mogło przymarznąć lub zafajdać się błotem śniegowym.
jak nie odpuści, to kolejny krok to sprawdź błędy na OBD2 – wszystko wyjaśni.
Info o złączach diagnostycznych jest w tym samym dziale więc łatwo znajdziesz.
a na koniec, nie zapominaj, że z "kolegami" to BARDZO różnie bywa jhehehe ; )
jak nie odpuści, to kolejny krok to sprawdź błędy na OBD2 – wszystko wyjaśni.
Info o złączach diagnostycznych jest w tym samym dziale więc łatwo znajdziesz.
a na koniec, nie zapominaj, że z "kolegami" to BARDZO różnie bywa jhehehe ; )
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Problem polega na tym, że auto naprawdę w bardzo dobrym stanie, blacharka ideał – oryginał, silnik działa jak marzenie więc nie chciałbym go odpuszczać 
Co do odczytania błędów, czy wystarczy kupić pierwszy lepszy interfejs ELM, chociażby taki:
http://allegro.pl/diagnoza-obd2-bluetoo ... 83904.html Czy może
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-2-2 ... 84801.html
a może jeszcze coś innego? Prosiłbym o konkretne aukcje.
Co do odczytania błędów, czy wystarczy kupić pierwszy lepszy interfejs ELM, chociażby taki:


a może jeszcze coś innego? Prosiłbym o konkretne aukcje.
- Od: 26 sty 2014, 15:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6