Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DawidGH » 18 gru 2013, 20:57

no samochód stał u mechaników około tygodnia, sprawdzali i czyścili EGR, turbinę i wszystkie wężyki. Potem znowu postawiłem na 3 dni, to posprawdzali te zaworki (solenoidy) one rzekomo też są ok. Więc ja już nie mam pomysłu :D. Strasznie mi to działa na nerwy, a druga sprawa to dzisiaj zauważylem że jak zmieniam bieg, tzn wysprzęglam go to coś mi świszczy. ale tylko jak mam powyżej 2000 obr/min lub gdy wysprzęglam. :|
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez rdy » 18 gru 2013, 23:14

Ja też wrzuciłem do mechanika, wyczyścili cały egr i dolot(zapchany jak nie wiem co) i stwierdził że idzie za małe napięcie od tego elektrozaworu. Z tym że w niczym to kompletnie niby nie przeszkadza, a nówka kosztuje 500zł, używek nigdzie nie widać.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez matthies » 18 gru 2013, 23:49

kwestia czy mechaniki sprawdzali na komputerze.
Z ciekawości jeśli można wiedzieć, gdzie wstawiałeś? Ja już wielu w Iławie próbowałem i wiem komu można zaufać.
Jakby co mam elm327 więc moglibyśmy sami sprawdzić co jest pięć z komputerem, ale nie gwarantuję, że zagada z dieslem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez DawidGH » 19 gru 2013, 15:51

obwod niski sterowania kolektora ssącego[rząd 1]
to jest takie "chłopskie" tłumaczenie błędu P2009.
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez DawidGH » 23 gru 2013, 08:44

nikt nic nie wie? :< :(
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2013, 09:37

wpisz w wyszukiwarkę na dole "P2009" ... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DawidGH » 23 gru 2013, 22:51

mechanicy sprawdzali to, drukowałem im ten opis. Więc albo przyczyna inna, albo mechanicy są badziewie warci..
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez matthies » 24 gru 2013, 00:25

ponawiam pytanie, u kogo byłeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez DawidGH » 2 sty 2014, 09:53

Roman góralski auto service za auto landem. ulica bodajże srebrna.
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez DawidGH » 16 sty 2014, 09:31

już mam odpowiedź, zacina się elektrozawór, tylko nie wiem który, we wtorek wymieniam go więc wtedy powiem który się zacinał :)

Pozdrawiam ! papa
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez brodaM6 » 16 sty 2014, 11:55

Jak sie dowiesz to napisz ,jak ten koło aku to można od Seata
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 16 sty 2014, 18:31

od kąd są mrozy, to kontrolka DSC OFF gaśnie mi od odpalenia dużo później, teoretycznie w momencie dopiero jak ruszę. Przejmować się czy olać?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 16 sty 2014, 19:16

U mnie sie pali jak wyłączę TSC off :D , a tak serio mi gaśnie po 2-3s po starcie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 16 sty 2014, 19:40

zatem olewam?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ZGRDenis » 27 sty 2014, 21:12

A ja mam taki oto problem: odebrałem dziś swoją Mazde 6 z 2006 roku, auto kupiłem od dobrego znajomego, który handluje samochodami i przyciągnął je z Włoch. Przejechałem nim 20km, pojechałem na stacje benzynową, zatankowałem (Do pełna <jupi> ) i przy ruszaniu zadziałało ESP – taka nawierzchnia + lód – i nie przestało świecić w towarzystwie ikonki "check engine" i tak świeci cały czas od tego momentu, przejechałem już 100km, auto gasiłem, zapalałem, stało troche na parkingu i nic. Czy macie jakieś konkretne typy? Kolega oczywiście nie wcisnąłby mi nic co nie jest dobre, więc w razie czego auto naprawi, bądź po prostu zwróci kase. Ale co to takiego może być? Wstępne typy padły na przymarznięte czujniki więc auto grzeje się w garażu... Rano zobaczę co będzie dalej. Dodatkowo (może ma to coś wspólnego) 10km po zapaleniu się tych dwóch kontrolek zaczął migać "DPF", i gaśnie on po zgaszeniu silnika – zapala się co jakiś czas (conajmniej po 8km jazdy) i niestety gdy zacznie migać moc spada i auto nie kręci się wyżej niż 2500RPM... jakieś porady?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 15:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan

Postprzez bieski » 27 sty 2014, 21:16

Musisz odczytać błedy, inaczej nie ma to sensu.

Osobiście uważam że ładnego szrota dobry znajomy przywiózł. Daruj sobie to auto. Serio....
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 27 sty 2014, 21:17

poczekaj aż odtaja bo rzeczywiście coś mogło przymarznąć lub zafajdać się błotem śniegowym.
jak nie odpuści, to kolejny krok to sprawdź błędy na OBD2 – wszystko wyjaśni.
Info o złączach diagnostycznych jest w tym samym dziale więc łatwo znajdziesz.

a na koniec, nie zapominaj, że z "kolegami" to BARDZO różnie bywa jhehehe ; )
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ZGRDenis » 27 sty 2014, 22:14

Problem polega na tym, że auto naprawdę w bardzo dobrym stanie, blacharka ideał – oryginał, silnik działa jak marzenie więc nie chciałbym go odpuszczać :)
Co do odczytania błędów, czy wystarczy kupić pierwszy lepszy interfejs ELM, chociażby taki: http://allegro.pl/diagnoza-obd2-bluetoo ... 83904.html Czy może
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-2-2 ... 84801.html
a może jeszcze coś innego? Prosiłbym o konkretne aukcje.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 15:43
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel (143KM) RF-7J, 2006r. Sedan

Postprzez matthies » 27 sty 2014, 22:36

WSZYSTKO O ZŁĄCZU MASZ W ODPOWIEDNIM TEMACIE I TAM RADZĘ WIĘCEJ POCZYTAĆ BO Z DIESLAMI RÓŻNIE BYWAŁO Z KOMPATYBILNOŚCIĄ.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2014, 22:46

proszę nie używać wielkich liter – oznaczają krzyk
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6