Pewniejsze wrzucanie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez deqko » 16 sty 2014, 14:01

Witam,
Pamiętam jakiś czas temu widziałem na forum opis co zrobić aby biegi w 626 GE wchodziły zdecydowanie pewniej.

W tym momencie mój drążek po wrzuceniu biegu rusza się na boki znacząco (1/2 pozycji neutralnej).

Niestety patrzyłem przez szukajkę na forum i tego tematu nie widzę...

Czy mógłbym prosić o pomoc? Co zrobić aby skrzynia działała lepiej, pewniej? Wymiana oleju wystarczy? (nie mam informacji na temat ostatniej wymiany)
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 19:28
Posty: 32
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 GL '21 Skyactive-G Kombi

Postprzez kamilspider » 16 sty 2014, 17:04

Zmień olej i przesmaruj wszystkie przeguby na drążkach idących od gałki do skrzyni biegów.
W tych mazdach zwłaszcza 2ka i wsteczny średnio wchodzą.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 16 sty 2014, 21:26

Albo zrobić tzw Short Shifter ;) Poczytaj viewtopic.php?f=102&t=146993
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Bounty » 16 sty 2014, 21:28

Albo tuleje do wymiany skoro Ci się rusza
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez noxes » 16 sty 2014, 21:37

A poduszki silnika/skrzyni w jakim stanie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Paweł » 17 sty 2014, 23:28

the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bounty » 18 sty 2014, 06:25

Mam ten sam problem :( dźwignia lata dosłownie na boki cały czas wygląda jak by na luzie auto było. Jak będzę wymieniał te tulejki to muszę wymienić te dwie co wyżej podał Paweł ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez MX6-CZARNY » 18 sty 2014, 09:50

Tak, te. Przy okazji zrób sobie shorta:D ja mam drażek opuszczony o 2,5cm i jest mega kosa. Więcej nie ma co opuszczać.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez mark.87 » 18 sty 2014, 11:46

Popieram kolege i polecam SS, sam opuscilem o 2,5cm i jest wystarczajaco, jeden SS mam na zbyciu za grosze jakby cos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 19 sty 2014, 04:25

ja nie lubię shortów wiec po prostu skróciłem na dźwigni kilka cm... mam niżej ale jak w dodge viper wbija sie po męsku biegi :) a nie jak w autobusie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Bounty » 19 sty 2014, 09:50

MX6-CZARNY napisał(a):Tak, te. Przy okazji zrób sobie shorta:D ja mam drażek opuszczony o 2,5cm i jest mega kosa. Więcej nie ma co opuszczać.


Taki mam też zamiar, i skrócę też lewarek troszkę bo jakiś taki za długi jest ;d
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez kamilspider » 19 sty 2014, 10:46

szumki44 napisał(a):ja nie lubię shortów wiec po prostu skróciłem na dźwigni kilka cm... mam niżej ale jak w dodge viper wbija sie po męsku biegi :) a nie jak w autobusie :)

Czemu nie lubisz szorta? Jak go robisz to gałka też idzie w dół, a przy tym biegi wskakują fajniej... takie tyk-tyk :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez MX6-CZARNY » 19 sty 2014, 12:51

Bounty napisał(a):
MX6-CZARNY napisał(a):Tak, te. Przy okazji zrób sobie shorta:D ja mam drażek opuszczony o 2,5cm i jest mega kosa. Więcej nie ma co opuszczać.


Taki mam też zamiar, i skrócę też lewarek troszkę bo jakiś taki za długi jest ;d


Na początku zrób samego shorta bez skracania lewarka, to już wystarczy. Zawsze później możesz go jeszcze skrócić, gorzej będzie go wydłużyć przy pochopnym odcięciu:P
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Bounty » 19 sty 2014, 17:21

To drążek opada po wstawieniu shorta ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez noxes » 19 sty 2014, 19:11

panowie nie o tym tu mowa. Są odpowiednie tematy do tego typu rozważań.
Np ten Fotorelacja jak zrobić short shifter
EOT
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

PostTen post został usunięty przez kamilspider 19 sty 2014, 20:00.
Powód: Bo odpisałem w odpowiedniejszym temacie :P

Postprzez Bounty » 19 sty 2014, 21:24

Ok przepraszam już wszystko wiem <spoko>
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

PostTen post został usunięty przez noxes 19 sty 2014, 22:51.
Powód: OT

Postprzez deqko » 19 sty 2014, 23:10

Czyli na początek wymiana tulejek + ew. SS z artykułu? (tą małą kuleczkę przesunąć do góry?)

Jaki jest efekt?
Jaka różnica przy wrzucaniu biegów?
Jak to się ma na komfort jazdy?

Cenowo chyba drogo nie wychodzi taka przeróbka :)

Paweł, nie to że na postoju. Po wrzuceniu biegu (czy to podczas jazdy, czy w miejscu) drążek lata prawie jak by był na luzie (mniej więcej 3/4 wychylenia na boki)



O efekty, różnicę i komfort jak i inne tego typu rzeczy pytaj w odpowiednim temacie.
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 19:28
Posty: 32
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 GL '21 Skyactive-G Kombi

Postprzez Paweł » 21 sty 2014, 11:53

deqko napisał(a):Paweł, nie to że na postoju. Po wrzuceniu biegu (czy to podczas jazdy, czy w miejscu) drążek lata prawie jak by był na luzie (mniej więcej 3/4 wychylenia na boki)

Napisałem, że na postoju, bo podczas jazdy silnik może się przesuwać na urwanych poduszkach i wtedy dźwignia będzie się przemieszczać/latać. Nie ważne więc, czy na biegu, czy luzie.

Zresztą łatwo to sobie wyobrazić – dźwignia zmiany biegów, przymocowana do nadwozia, jest połączona z zespołem napędowym sztywnymi cięgnami. Zespół napędowy też jest przymocowany do nadwozia. Jeśli coś lata, to albo dźwignia w nadwoziu (mocowanie jabłka), silnik w mocowaniach, albo cięgna na połączeniu z silnikiem lub drążkiem. Nie trzeba finezji, żeby zgadnąć, gdzie jest luz. U Ciebie na 100% tulejki i na 10% mocowanie jabłka.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6