Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez łukaszinio » 18 lis 2012, 00:00

ja niecały miesiąc temu wymienialem sprzęgło bo też brało na samym końcu skoku pedału i się ślizgało przy gwałtownym ruszeniu i potem na 2 biegu i ogólnie kiepsko było jezdzić po mieście. różnica w nowej a starej tarczy była ok 2.5mm i miałem podjechany docisk . ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez robertoo » 28 lis 2012, 17:11

w moim przypadku gdy doszedlem do wniosku ze czas wymienic sprzeglo to objawem bylo to ze sprzeglo z szczepilo i wynik tego byl taki ze nie moglem nic zrobic poki nie ostyglo bo z jazdy byly nici nawet na wylaczonym autcie nic nie mozna bylo zdzialac ze zmiana biegow haha
Sprawdź, co tatuaż mówi o człowieku. Jego wzór świadczy o cechach charakteru.

DZIWACZNY WZÓR

To w rzeczywistości bardzo odpowiedzialny człowiek, ale nie brakuje mu poczucia humoru, którym może cię znienacka zaskoczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 15:17
Posty: 231
Skąd: Bydgoszcz ( kiedyś Piła)
Auto: Mazda 323F BA 94r 1,5 16V

Postprzez Grzechu_rwk » 26 gru 2012, 16:09

Ja mam do was pytanie, bo nie wiem czy brać się już za wymianę sprzęgła czy nie, a mianowicie w sobotę wsiadłem pierwszy raz od tygodnia do auta i zauważyłem ze powyżej 2500 tys obrotów przy mocniejszym przyspieszaniu sprzęgło się ślizga, wiec stwierdziłem po świętach biorę się za wymianę i jeździłem do dziś bardzo delikatnie, żeby święta jeszcze przetrwało i ku mojemu zdziwieniu dziś przycisnąłem madzie ostro i objawów nie ma i teraz nie wiem czy ten incydent był chwilowy przez pogodę jaka panowała wcześniej czy to chwilowy brak objawów jak myślicie?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez rider143 » 26 gru 2012, 16:17

Grzechu_rwk napisał(a):Ja mam do was pytanie, bo nie wiem czy brać się już za wymianę sprzęgła czy nie, a mianowicie w sobotę wsiadłem pierwszy raz od tygodnia do auta i zauważyłem ze powyżej 2500 tys obrotów przy mocniejszym przyspieszaniu sprzęgło się ślizga, wiec stwierdziłem po świętach biorę się za wymianę i jeździłem do dziś bardzo delikatnie, żeby święta jeszcze przetrwało i ku mojemu zdziwieniu dziś przycisnąłem madzie ostro i objawów nie ma i teraz nie wiem czy ten incydent był chwilowy przez pogodę jaka panowała wcześniej czy to chwilowy brak objawów jak myślicie?
Przede wszystkim możesz zacząć od odpowietrzenia układu hydrauliki sprzęgła (w jakim stanie jest płyn hamulcowy?) i regulacji-za pedałem sprzęgła. Sprzęgło samo się nie naprawiło, ale może nie domaga przez ww problemy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Grzechu_rwk » 26 gru 2012, 17:13

Sprawdzę to co mówisz. Wydawało mi się ze jak układ byłby zapowietrzony to pedał by się dziwnie zachowywał, nie odbijał itd.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez rider143 » 26 gru 2012, 17:24

W sobotę był mróz, płyn hamulcowy jest higroskopijny-może zrobił Ci się "korek" lodu i sprzęgło nie działało poprawnie, teraz jest cieplej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Grzechu_rwk » 26 gru 2012, 17:31

ok wielkie dzięki za zainteresowanie i sugestie, jutro wszystko sprawdzę i zobaczymy mam nadzieje ze już będzie dobrze...
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez pawcio1017 » 26 gru 2012, 17:35

Często zdarza sie, że tarcza jest jeszcze OK a objawem ślizgania się sprzęgła jest walnięty uszczelniacz (olej "leci" na tarcze) lub uszkodzony wysprzęglik. Często wtedy objaw ślizgania się sprzegła nie jest stały i tylko momentami się ślizga a po "wytarciu" oleju dalej przez jakis czas bierze normalnie do czasu aż olej znowu nie dostanie się do tarczy... Tak czy inaczej przy rozbieraniu sprzęgła warto wymienić wszystko kompleksowo i mieć spokój <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez beata26 » 14 paź 2013, 16:05

Witam,
podlaczam sie pod temat bo szykuje mi sie wymiana sprzegla. Mam mazde 323 f BA 1.5 z 1996r. Poradzono mi by wraz ze sprzeglem wymienic takze lozysko pilotujace walka sprzeglowego, a wlasciwie to gdzies przeczytalam ze ZAWSZE takowe nalezy wymienic przy wymianie sprzegla. Czy rzeczywiscie nalezy tak prewencyjnie uczynic? Nie wiem jakie sa objawy zuzycia takiego walka, ale zaproponowano mi cene stosunkowo niewielka co do ceny kompletu sprzegla (walek jest firmy FAG, sprzeglo- AISIN). Czy to dobra firma? Czy czynic jak mi poradzono?
Poradzcie, bom ja dziewczyna i nie chce zeby mnie na dodatkowe koszty naciagnieto.
Licze na Was!

Beata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez mati_k8 » 14 paź 2013, 17:42

Witam
A podałby ktoś mniej więcej koszt takiej operacji, bo pewnie też nie długo mnie to czeka i nie wiem na jaki koszt się przygotować :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 19:31
Posty: 48 (1/0)
Skąd: okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DISI 2011
Mazda 2 DE 1.3 2011

Postprzez Arletka2109 :) » 14 sty 2014, 23:50

Panowie prosze pomóżcie mi, ślizgami się sprzegło, ciekł na nie olej ale już simering zmieniony, wymieniona tarcza z łożyskiem. i właściwie zaraz po wyjechaniu z warsztatu dalej się ślizgało, tak wiec nawet jak by był ponowny wyciek to raczej nie aż tak szybko :( pedał trochę podregulowany sprzęgło odpowietrzone,jest lepiej ale dalej się slizga. najbardziej na 4 i 5 bięgu przy obrotach około 4-5 tys.ale dodam ze nie zawsze się ślizga. ostatnio jechałam 180 bez najmniejszego problemu, zwolniłam do krzyżówki i juz do 120 nie dało rady się rozpędzić przez ślizganie się sprzęgła. Po przejechaniu kilku wiosek znów mogłam jechać 180. Pomożecie??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:39
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez rafał88 » 15 sty 2014, 10:45

Ale co bylo wymienione? sama tarcza sprzegla? docisk byl ok? moze jest zle odpowietrzone? albo wysprzeglik padl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arletka2109 :) » 15 sty 2014, 13:00

Wymieniona była sama tarcza z łożyskiem :( mogłam też odrazu docisk ale mówili że nie trzeba, teraz w to wątpię :( wyprzęgnik?? w jaki sposób się go sprawdza??

Dopisano 15 sty 2014, 12:02:

odpowietrzaliśmy w ten sposób że ja ciskałam pedał sprzęgła kilka razy a mechanik luzował odpowietrznik na wysprzegliku. tak jak hamulce, z 3-4 razy. tak jest ok??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:39
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez rafał88 » 15 sty 2014, 13:46

Tak sie nie odpowietrza, naciska sie raz, odkreca odpowietrznik , zakreca. Powoli puszcza sprzeglo i tak kilka razy ale sprzeglo chodzi ciasno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arletka2109 :) » 15 sty 2014, 20:49

powiedziałam jak odpowietrzyć mechanikowi i tak zrobiliśmy jak napisałeś ale niestety to nic nie dało :(

Dopisano 15 sty 2014, 19:50:

sprzęgło chodzi ciasno?? jak to zinterpretować :) pomóż :) bo mi szybko pedał odbija i jakby po odpowietrzeniu lżej chodzi:)
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:39
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez rafał88 » 15 sty 2014, 22:36

No powinnas czuc opor na pedale jak pompujesz:) Jak odpowietrzaliscie sprzeglo, napewno czulas ze w pewnym momenecie sprzeglo zaczelo ciezej pracowac. bez przczyny sprzeglo sie nie slizga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arletka2109 :) » 15 sty 2014, 22:58

no jest opór :) tak może przy połowie wciskania pedału idzie troszkę ciężej.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:39
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez rafał88 » 16 sty 2014, 13:38

Hmm w polowie, chyba troche duzo tego luzu:) sprawdze pozniej u siebie jak to mam, ale moze to wyspprzeglik nie dziala jak trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arletka2109 :) » 16 sty 2014, 21:56

dałam koledze dziś by wsiadł i sprawdził ten pedał sprzęgła i mówił ze jest ok, tego takiego luzu jest ok centymetr +/– później już idzie prawidłowo :) a sam docisk jak by był uszkodzony lub zużyty to dawał by takie objawy?? jak sprawdzić wysprzęglik??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:39
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez rafał88 » 17 sty 2014, 10:15

Docisk tam w sumie jesli nie mial zębow wytartych i taczas byla ok to nic. jeszcze jest pompa , jest ona na wysokosci pedalu sprzegla w komorze silnika. Nie wiem co moze byc przycyzna slizgania. pojezdzij troche moze przejdzie, ale watpie ze bolaczka sama sie naprawi.

Dopisano 17 sty 2014, 09:15:

A moze cos zle zlozone? nie wiem, musi Twoj "mechanik" zdiagnozowac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323